PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI
Etkinlikler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Etkinlikler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

25 Mart 2010 Perşembe

Nutellalı Vişneli Kedidili Pasta ve 56. PDÇS Etkinliği

Kedidili , sauyer, savarone, lady fingers gibi birçok ismi olan, bu uzun ince bisküviler ile pasta yapmayı uzun zamandır istiyordum. Gün toplantımız aynı zamanda bir doğumgününe ev sahipliği yapacağı için bu şık görünümlü pastayı yapmayı düşündüm ben de. Pişirme işlemi olmadığı için çok pratik, kurdelası ve şekli ile çok süslü bir pasta oldu.
Lezzeti de tam not alan pastamı 56. PDÇS etkinliğinin ev sahibi lezizce arkadaşıma gönderiyorum.
Tarif için Yeşil Kivi'ye teşekkürler...

Malzemeler:
1,5 paket (300 gr) kedi dili bisküvi
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
2 çorba kaşığı granül kahve (ben espresso kullandım)
Kreması;
2 poşet krem şanti
1 su bardağı süt
4 yemek kaşığı nutella
1 paket labne peyniri
1 su bardağı çekirdeksiz vişne
Üzerini süslemek için;
Kakao
Damla çikolata

Yapılışı:
1. Ilık su ve süt ile granül kahveyi karıştırın.
2.Kelepçeli kalıbın kenarlarına streç film döşeyin.
3.Bisküvileri kalıbın yüksekliğinde kesin. Teker teker ıslatarak (sıvının içinde fazla tutmayın, dağılabilir) dik olarak kalıbın kenarlarına yan yana, arada boşluk bırakmadan döşeyin. Tabana da kestiğiniz bisküvileri döşeyin.
4. Diğer tarafta süt ile şantiyi çırpın.
5. İçine labne ve nutellayı ekleyip tekrar çırpın.
6. Bisküvilerin üzerine ikiye böldüğünüz vişneleri serpiştirin. Sırasıyla bir kat bisküvi bir kat krema döşeyin. Krema bitene kadar devam edin.
7. En üste krema sürün ve 2-3 saat buzdolabında bekletin.
8. Servis etmeden önce damla çikolata ile süsleyip ve kakao eleyin. Kelepçeli kalıptan çıkarıp dikkatlice streç filmi çıkartın. Kalın bir kurdelayı çevresine bağlayın.

16 Mart 2010 Salı

O An...

Sevgili arkadaşım Bilge'nin ''O An'' adı altında başlattığı, bir fotoğrafla anlattığınız 'o an'... Zamanı durdurmak istediğiniz, bıkmadan seyredebileceğiniz o anı benim için anlatan fotoğraf, geçen bahar Pamukkale'de çektiğim, benim içimi coşturan, ruhumu canlandıran bu bahar papatyaları...
Baharın, çiçeklerin özellikle papatyaların:), yeşilin, doğanın insan ruhu üzerindeki iyileştirici,tazeleyici etkisini en iyi anlatan an olarak seçtim bunu. Bu karenin içinde oturup, baharın tazeliğini ciğerlerime çekeceğim günü de dörtgözle bekliyorum....

15 Mart 2010 Pazartesi

Hediye Aldım, Hediye Verdim, Ben Bu Etkinliği Çok Sevdim:)))

Eveett ben bu hediyeleşme etkinliğe bayıldım, hiç tanımadığın, karşılaşmadığın, hakkında pek de bilgi sahibi olmadığından birine hediye gönderip, bir başkasından da hediye alıyorsun ve acayiip mutlu oluyorsun.
Dün akşam bu mutluluğu yaşadım ben de, İstanbul'da yeni bir arkadaşım ve harika bir fondü setim oldu bu sayede. Bilgenin Hayal Dünyası blogunun sahibi Sevgili Bilge'ye tekrar teşekkür ediyorum. Bu etkinliği hazırlayıp bizleri mutlu kılan pembe düşbahçesi ekibine:) de çook teşekkürler...