PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI
Şerbetli Tatlılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Şerbetli Tatlılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

11 Ocak 2010 Pazartesi

Fındıklı Mekik Tatlısı

Yine bir şerbetli tatlı, bayramda yaptığım bir tarif. İrmikli hamuru sayesinde ağızda dağılan lezzetli bir tatlı. Bu tariften şekerpare de çok güzel oluyor.
Malzemeler
1 yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı yoğurt
1 su bardağı irmik
Yarım paket oda sıcaklığında margarin
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çorba kaşığı sirke
1 tutam tuz
aldığı kadar un
1 su bardağı kadar iri kıyılmış fındık

Şerbeti:
3 Su bardağı su
2.5 Su bardağı şeker
1 çay kaşığı limon suyu

Yapılışı
1. Önce şerbetinin malzemelerini bir tencereye koyun ve kaynatın.
2. Un , kabartma tozu ve vanilya hariç tüm malzemelerini karıştırın.
3. Kabartma tozu , vanilyayı ve aldığı kadar unu da yavaş yavaş ilave edin. Kulak memesi yumusaklığında bir hamur elde edilir.
4. Cevizden büyük parçalar koparıp, yuvarlayın. Avucunuzun içinde açın, fındık koyup kapatın.
5. Uzunlamasına mekik şekli verip, tepsiye dizin.
6. Hamurun tamamı için bu işlemi yapın. Üzerine yumurta sarısı sürüp, çatal ucu ile çizikler atın.
7. Önceden ısıtılmış 180C fırında üzerikızaran kadar pişirin.
8. Tatlı sıcak, şerbet soğuk iken şerbetleyin.

8 Ocak 2010 Cuma

Gül Tatlısı

Benim eşim şerbetli tatlılara çok düşkündür. Sütlü tatlılar pek kesmez kendisini:) Tatlı krizi tutunca ben de hem bloga eklemek, hem onu mutlu etmek için gül tatlısı yaptım. Tarifi oldukça basit, şekil verirken biraz uğraşıyoruz sadece, ama değiyor bence. Benim vaktim biraz kısıtlıydı, çok uğraşamadım, bir dahaki sefere başka bir yöntemle şekil vermeyi düşünüyorum.
Ben tarifi yarım ölçü uyguladım. Yaklaşık 25 tane gülüm oldu:) Orjinali aşağıdaki gibi ve Emine Beder'e ait..

Malzemeler:
1 tane yumurta
3 çorba kaşığı yoğurt
1 paket margarin ya da tereyağı(eritilmiş ve soğutulmuş)
1 çorba kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
5 su bardağı un
1 su bardağı bütün fındık

Şerbeti:
4 su bardağı su
3,5 su bardağı şeker
2-3 damla limon
1 paket vanilya

Yapılışı:
1. Erittiğiniz margarinden 2 çorba kaşığı ayırıp, un ve fındık hariç tüm malzemeleri karıştırın.
2. Yavaş yavaş unu ilave edin. Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.
3. Hamuru 10 dakika kadar buzdolabında dinlendirin.
4. Bu sırada şerbetini hazırlayın. Su ve şekeri bir tencerede kaynatıp, limon ve vanilyayı ilave edip soğumaya bırakın.
5. Dinlenen hamuru 4 parçaya ayırın. Merdane yardımıyla 3 mm kalınlığında açın.
6. Orta boy bir bardağın ağzı ile daireler kesin. Her dairenin ortasına bir tane fındık koyup her köşeden 4 kesik atın. Oluşan her parçayı fındığın etrafına dolayarak gül şekli verin.
Gül şeklini elde etmek için bir yöntem daha var. Çay bardağı ile oluşturduğunuz dairelerden 3 tanesini, yarısı diğerinin üstüne gelecek şekilde, dizin.(Keşişen kümeler gibi) En alttaki daireden başlayarak rulo şeklinde sarın ve ortadan ikiye bıçakla bölün, 2 adet gül elde edeceksiniz.
7. Ayırdığınız margarini güllerin üzerine sürün, 180C de önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.
8. Tatlılar sıcak, şerbet soğukken şerbetleyin. 1-2 saat sonra tatlınız servise hazırdır.

4 Aralık 2009 Cuma

Nihayet Bayram Tatlıları

Bayram geçeli neredeyse 1 hafta oluyor, ben ancak yayınlayabiliyorum bayram tatlılarımı. Yaş itibari ile henüz el öptürecek çağda olmadığımızdan bayramlar ailelerimizn evlerinde geçiyor, ben de bayram tatlılarını yapıp onlara götürüyorum. Bu bayram;

yaptım misafirlerimiz ve kendimiz için. Hindistan Cevizli Tatlının fotoğrafını çekemedim malesef, herkes çok beğenmiş ve tarifi istenmiş, annem söyledi:) En kısa zamanda tekrar yapıp ekleyeceğim. Haşhaşlı Revani de epey rağbet görmüş, baklavanın yanında çok hafif bir tatlı olduğu söylenmiş, bunu da kayınvalidem söyledi:) Fındıklı mekik tatlısı ise ağızda dağılan, başarılı bir tatlı oldu, beğenildi. Pudingli tatlı en pratik olanı aslında ama, sütlü tatlı olduğu için bayramda çok güzel gitti, misafirlerden çok biz yedik.

Çıtır çıtır revaninin tarifi ile başlayayım..Haşhaşlı Revani

Malzemeler:

3 adet yumurta

1/2 su bardağı şeker

1 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı süt

1 su bardağı irmik

1 su bardağı mavi haşhaş tohumu

1.5 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

1/2 paket vanilya

Şerbeti için:

3 su bardağı şeker

3 su bardağı su

5-6 damla limon suyu

1/2 paket vanilya

Üzerine :

1 paket krem şanti (ya da 1/2 çay bardağı nişasta, 1/2 çay bardağı şeker, 1,5 su bardağı süt ile pişirilerek hazırlanmış krema) ve yeşil fıstık

Yapılışı:

1. Şekeri ve suyu bir tencereye alıp karıştırın, 5 dakika kadar kaynatın. Limon suyu ve vanilyayı ekleyip kapatın.

2.Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Sütü ve yağı ilave edin, çırpmaya devam edin.

3. Kuru malzemeleri ( haşhaş, irmik, un, kabartma tozu, vanilya) başka bir yerde karıştırıp sıvılara ekleyin. Yavaşça karıştırıp yağlanmış borcama dökün. 170C de pişirin.

4. Ilıdıktan sonra şerbeti daha iyi çekmesi için bir çok yerinden bıçak batırın. Hem şerbet hem kek ılıkken şerbetini dökün.

5. Bu arada üzerini süslemek krem şantiyi hazırlayın. Bizimkiler krem şantiden pek hazetmedikleri için ben krema hazırladım. Şerbetini iyice çeken tatlının üzerine kremayı yayıp yeşil fıstık ile süsleyin.



17 Eylül 2009 Perşembe

Cevizli Burgu Tatlısı (Gazoz Tatlısı)

3 gündür ne kendi bloguma girebildim ne de blogspot uzantılı diğer bloglara. Sorunun ne olduğunu anlayamadım, herkes aynı problemi yaşamamış, ama yaşayan arkadaşlar da varmış, neyseki bugün sabah bloguma girebildim. Bayramdan önce hem kolay hem lezzetli bir bayram tatlısı tarifi vermeyi düşünmüştüm üç gün önce. Nihayet bugün gerçekleştirebiliyorum.

Bu tatlıyı ramazanın başında iftar davetlerim için yapmıştım. Şerbetlemeden, kuru olarak, kapalı bir kapta uzun süre muhafaza edilebilen bir tatlı olduğu için bana büyük kolaylık sağladı. Bayram için de çok uygun bir tatlı olduğunu düşünüyorum, tabii ki baklava yapmayı düşünmüyorsanız:))
Genelde gazoz tatlısı olarak biliniyor ama ben cevizli burgu ismini daha çok yakıştırdım.

Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı sade gazoz
1 tane yaş maya (42 gr)
Aldığı kadar un
Yarım paket margarin + Sıvı yağ ( hamuru yağlamak için)
3 su bardağı dövülmüş ceviz
2 tatlı kaşığı tarçın
Şerbeti;
3 su bardağı şeker
2.5 su bardağı su
1 paket vanilya
2-3 damla limon suyu

Yapılışı:
1. Derin bir kaba gazozu boşaltıp, mayayı ekleyin. Eriyene kadar karıştırın.

2. Oda sıcaklığındaki yumurtaları ekleyin, karıştırmaya devam edin.

3. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edecek şekilde unu ilave etmeye başlayın. Elinize yapışmayacak bir kıvama gelene kadar yoğurun.

4. Mayalanmadan önce hamuru dörde bölün. Her bir parçayı büyükce açın.



5. Açılan parçayı sıvı yağ+eritilmiş margarin karışımı ile yağlayın. İçine tarçınlı ceviz kırıklarını yayın. Benim cevizlerim biraz iri parçalanmıştı. Daha ince parçalarsanız, şeklinin daha güzel olacağını düşünüyorum.

6. Resimdeki gibi rulo yapın. 1 cm eninde kesin ve tepsiye dizin. Dip dibe dizmeyin ki mayalandığında birbirlerine yapışmasınlar. Diğer 3 parça için de aynı işlemi yapın.


7. Tepsinin içinde mayalanmaya bırakın. 180 derece fırında kızarana kadar pişirin.Fırından çıkardıktan sonra soğumaya bırakın.

8. Diğer tarafta şerbeti hazırlayın. 3 su bardağı şekeri 2.5 su bardağı suda kaynatın. 1 paket vanilya ve 2-3 damla limon suyunu ekleyip kapatın. Fırından çıkan tatlılar iyice soğuduktan sonra sıcak şerbet ile ıslatın. Ağzını bir tapsi yardımıyla kapatıp 2-3 sat bekletin. Afiyet bal şeker olsun:))

8 Haziran 2009 Pazartesi

Nevzine


Yöresel tatlara karşı herzaman daha merakla yaklaşmışımdır. Bir gazetenin verdiği yöresel tarifler ekinde gördüm nevzine tarifini. Kayseri'ye ait meşhur bir tatlıymış kendisi. Tahinli tarifleri çok sevdiğimi ve evdeki pekmez stoğunu da gözönünde bulundurarak denemek istedim. Oldukça kalorili olmasına rağmen ağır bir tatlı değil. Lezzetli, yedikçe yediren bir şey :))
Malzemeler:
250 gr eritilmiş margarin yada tereyağı (Ben yarı yarıya kullandım)
1 çay bardağı tahin
1 çay bardağı yoğurt
4 su bardağı un ( sert bir hamur olacak )
1 su bardağına yakın iri çekilmiş ceviz
1 paket kabartma tozu

Şurup için:
3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 çay bardağı kadar pekmez

Yapılışı
Ceviz hariç tüm malzemeleri yoğururak sert bir hamur elde edin. Daha sonra cevizi de ekleyip yağlanmış bir borcam tepsiye ( 28-30 cm büyüklüğünde) elinizde bastırarak, heryerde eşit seviyede hamur olacak şekilde yayın. Fırına vermeden önce baklava dilimi şeklinde kesin. Benim dilimlerim büyük olmuş, daha küçük dilimler oluşturursanız, servisi daha kolay olacaktır. 180 derecede kızarana kadar pişirin. Diğer tarafta şeker ve suyu kaynatarak elde ettiğiniz şerbete pekmezi de ilave edin. Hamur fırından çıkar çıkmaz, ılık şerbeti dökün. Şerbeti çekince servise hazırdır.

24 Nisan 2009 Cuma

Cevizli Mekik Tatlısı


Bu tatlıyı yapalı aslında epey zaman oldu. Bayram ikramlığı olarak yapmıştım. Tadanlardan tam not aldı, özellikle eşimin arkadaşlarının tabaklarını kaç kez yenilediklerini hatırlayamıyorum bile:)) Bayramı beklemek de şart değil, yemekli misafirleriniz için ya da bir akşam eşinize güzel bir sürpriz olarak yapılabilecek kolaylıkta ve lezzette bir tatlı..
Malzemeler:
2 yumurta
2 kahve fincanı pudra şekeri
2 Türk fincanı zeytinyağı veya sıvıyağ
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
Aldığı kadar un
İçine 1 su bardağı dövülmüş ceviz
Üzerine:1 yumurta sarısı
Şerbeti:
9 kahve fincanı şeker
11 Türk kahve fincanı su
1 çay kaşığı limon suyu

Yapılışı
Hamur için ceviz hariç tüm malzemeleri karıştırın, unu azar azar ilave ederek yumuşak bir hamur elde edin. Ceviz iriliğinde parçalar koparıp avucunuzda bastırarak yuvarlak şekil verin. İçine ceviz koyup üzerine hafif bastırarak mekik şeklinde yuvarlayın, ek yerleri alta gelecek biçimde tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısını sürün ve çatalla hamuru delmeden çizerek şekil verin. 185 derecede kızarana kadar pişirin. Önceden hazırladığınız soğumuş şerbeti sıcak tatlıya dökün. 2 saat üzerini kapatarak dinlendirin. Bekledikçe güzelleşen harika bir bayram ikramlığınız hazırdır efendiimmm:))

22 Ekim 2008 Çarşamba

Bülbül Konağı


Bayram için yaptığım tatlının tarifini siteye yazmaya birtürlü fırsat bulamadım. Henüz eşimle benden oluşan küçük ailemizin ikinci bayramı olduğundan, bayramlarımız çoğunlukla ailelerimizin evlerinde geçiriyor, oralarda misafir ağırlıyoruz. Annemlere giderken götürdüğüm muhallebili kadayıfın tarifini fotoğraflayamadığım için malesef şimdi veremiyorum, ama çok severek yediğimiz bir tatlı olduğu için en kısa zamanda fotoğraflanacağına emin olabilirsiniz:)Bülbül konağı da kayınvalidemlere giderken yaptığım tatlıydı ve herkes çok beğendi. Özellikle şerbetli tatlı sevenlerin çok beğeneceğine eminim, biraz zahmetli ama sunum olarak da bayrama yakışır güzellikte kendisi:)

Bülbül Konağı

Malzemeler:
- 1 yumurta (sarısı içine, beyazı katları yapıştırmak için)
- 1 çay bardağı sıvıyağ
- 1.5 çorba kaşığı yoğurt
- 1 çorba kaşığı sirke
- 1 paket eritilmiş soğutulmuş margarin
- 1 paket kabartma tozu
- Aldığı kadar un
- Ceviz
Şerbeti İçin:
- 4 su bardağı su
- 4 su bardağı şeker
- 5-6 damla limon


Yapılışı:

Şerbeti kaynatıp soğumaya bırakın. Ceviz hariç tüm malzemeleri sırasıyla karıştırarak yumuşak kıvamlı ele yapışmayan bir hamur elde edin. Hamuru ikiye bölerek merdane ile 3-4 mm kalınlığında açın. Çay bardağı yardımıyla açtığınız hamurdan yuvarlaklar çıkartın. Tepsiye dizin. Kalan hamuru tekrar aynı kalınlıkta açın, bu sefer çay bardağı ile çıkarttığınız yuvarlakları pet şişe kapağı ile keserek sıfır şeklinde halkalar çıkartın. Büyük yuvarlakların üzerine yumurta beyazı sürerek bu halkaları üzerine yapıştırın. Ortalarına da mümkünse yarim cevizleri yerleştirin. Üzerine tekrar yumurta akı sürerek 180C de üzeri kızarana kadar pişirin. Tatlı sıcak, şerbet soğuk olacak şekilde şerbetini dökün.