PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

17 Eylül 2009 Perşembe

Cevizli Burgu Tatlısı (Gazoz Tatlısı)

3 gündür ne kendi bloguma girebildim ne de blogspot uzantılı diğer bloglara. Sorunun ne olduğunu anlayamadım, herkes aynı problemi yaşamamış, ama yaşayan arkadaşlar da varmış, neyseki bugün sabah bloguma girebildim. Bayramdan önce hem kolay hem lezzetli bir bayram tatlısı tarifi vermeyi düşünmüştüm üç gün önce. Nihayet bugün gerçekleştirebiliyorum.

Bu tatlıyı ramazanın başında iftar davetlerim için yapmıştım. Şerbetlemeden, kuru olarak, kapalı bir kapta uzun süre muhafaza edilebilen bir tatlı olduğu için bana büyük kolaylık sağladı. Bayram için de çok uygun bir tatlı olduğunu düşünüyorum, tabii ki baklava yapmayı düşünmüyorsanız:))
Genelde gazoz tatlısı olarak biliniyor ama ben cevizli burgu ismini daha çok yakıştırdım.

Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı sade gazoz
1 tane yaş maya (42 gr)
Aldığı kadar un
Yarım paket margarin + Sıvı yağ ( hamuru yağlamak için)
3 su bardağı dövülmüş ceviz
2 tatlı kaşığı tarçın
Şerbeti;
3 su bardağı şeker
2.5 su bardağı su
1 paket vanilya
2-3 damla limon suyu

Yapılışı:
1. Derin bir kaba gazozu boşaltıp, mayayı ekleyin. Eriyene kadar karıştırın.

2. Oda sıcaklığındaki yumurtaları ekleyin, karıştırmaya devam edin.

3. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edecek şekilde unu ilave etmeye başlayın. Elinize yapışmayacak bir kıvama gelene kadar yoğurun.

4. Mayalanmadan önce hamuru dörde bölün. Her bir parçayı büyükce açın.



5. Açılan parçayı sıvı yağ+eritilmiş margarin karışımı ile yağlayın. İçine tarçınlı ceviz kırıklarını yayın. Benim cevizlerim biraz iri parçalanmıştı. Daha ince parçalarsanız, şeklinin daha güzel olacağını düşünüyorum.

6. Resimdeki gibi rulo yapın. 1 cm eninde kesin ve tepsiye dizin. Dip dibe dizmeyin ki mayalandığında birbirlerine yapışmasınlar. Diğer 3 parça için de aynı işlemi yapın.


7. Tepsinin içinde mayalanmaya bırakın. 180 derece fırında kızarana kadar pişirin.Fırından çıkardıktan sonra soğumaya bırakın.

8. Diğer tarafta şerbeti hazırlayın. 3 su bardağı şekeri 2.5 su bardağı suda kaynatın. 1 paket vanilya ve 2-3 damla limon suyunu ekleyip kapatın. Fırından çıkan tatlılar iyice soğuduktan sonra sıcak şerbet ile ıslatın. Ağzını bir tapsi yardımıyla kapatıp 2-3 sat bekletin. Afiyet bal şeker olsun:))

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor... Ben de blogspotda sorun yaşadığım için wordpresse taşındım...

İyi bayramlar...