PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI
Kurabiyeler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Kurabiyeler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

18 Haziran 2014 Çarşamba

Kozalak Kurabiye

Kozalak kurabiye uzun zamandır denemeyi istediğim bir kurabiyeydi, aslında kurabiye demek doğru olmayabilir, tatlı atıştırmalık tarzında bir tarif. Ana malzemesi pirinç patlağı ve tarifin beni  zorlayan yeri de bu pirinç patlağını bulmak oldu. Eskişehir için sadece Metro marketlerinde var diyebilirim. Onun dışında son derece pratik ve hoş sunumlu bir tatlı.
 
Malzemeler
3 su bardağı kakaolu pirinç patlağı
2 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı bal
1 paket (80 gr) bitter çikolata
50 gr tereyağ

Yapılışı
Çikolata ve tereyağını benmari usulü eritin. Pirinç patlağını ve eriyen çikolatayı geniş bir kapta karıştırın. Balı ve kakaoyu da ekleyin. Limon sıkacağının sivri kısmının içine bu karışımdan doldurup ters çevirin. Yani limon sıkacağını kalıp gibi kullanın. 1 saat kadar buzdolabında dinlendirin. Servisten önce pudra şekeri eleyerek kozalaklara kar yağdırın;)



16 Mart 2010 Salı

Fındıklı Portakallı Kurabiye

Geçen haftasonu annemlere gittiğimde, sarı kuzu için yaptığım kurabiyedir kendisi. Annem daha sonra portakal kabuğu ekleyerek denemiş, onun da tadına dün bakma fırsatım oldu . Beğenince tarifi portakallı vermek istedim. Çok kolay, risksiz, klasik bir kurabiye. 30- 35 adet kurabiyeniz oluyor, bereketli yani. Acil misafirleriniz için yarım ölçüyü 15-20 dakikada hazırlamanız mümkün. Çayla da birbirlerine pek yakıştılar:))

Malzemeler:
2 yumurta (Birinin beyaz üzerine)
5-6 yemek kaşığı pudra şekeri
250 gr oda sıcaklığında margarin ya da tereyağı
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
2 adet portakal kabuğu rendesi
Üzerine bulamak için 1 su bardağı iri kıyılmış fındık

Yapılışı:
1. Margarini ve pudra şekerini mikser ile krema kıvamına gelene kadar karıştırın.
2. Yumurtanın bir tanesinin akını ayırın. Diğer yumurtayı ve kalan sarıyı karışıma ekleyin.
3. Vanilya, kabartma tozu, ve portakalın bir tanesinin kabuğunun rendesini ekleyip karıştırın.
4. Yumuşak kıvamlı ama ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar un ekleyin.
5. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlayın.
6. Yumurta akına, diğer portakalın rendesini de ekleyin, kurabiyeleri önce yumurta akına sonra fındığa bulayıp tepsiye dizin.
7. 180C de önceden ısıtılmış fırında hafif pembeleşene kadar pişirin.

11 Şubat 2010 Perşembe

Benekli Nişasta Kurabiyesi

Menüdeki tarifleri vermeye bu nefis, ağızda dağılan, benekli kurabiyelerden başlıyorum. Nişastalı kurabiyelere karşı özel ilgi duyan biri olarak bu beneklilere bayıldım. Garanti bir tarif arıyorsanız, hiç riske girmeden süper sonuç alacağınız bir kurabiyeymiş, Nevin Abla böyle söyldi:))
Malzemeler:
2 yumurta
2,5 su bardağı nişasta
1 su bardağı pudra şekeri
Yarım paket(125 gr) yumuşak margarin
1çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Un
1 yemek kaşığı kakao
Yapılışı:
1. Oda ısıcaklığında yumuşamış margarini ve şekeri çırpın.
2. Yumurtaları ilave edip karıştırın.
3. Sonra kakao hariç diğer malzemeleri ilave edip, yumuşakça bir hamur elde edin.
4. Hamurun 1/3'ini ayırıp kakaoyu ekleyin.
5. Bir parça beyaz bir parça kakaolu hamur alıp yuvarlayarak şekil verin.
6. 200C de önceden ısıtılmış fırında üstü beyaz kalacak şekilde pişirin.

19 Ocak 2010 Salı

Portakallı, Kırıntı Çikolatalı Kurabiş

Kurabiye ve keklere en çok yakışan aromalardan biri portakal. Pişerken mutfağın bu kadar güzel kokmasını sağladığı için bile eklenebilir bence:) Çikolatayla uyumu da tartışılmaz tabi. Ben damla çikolata yerine kırıntı çikolata kullanıyorum artık, hem şeklini hem tadını damla çikolatadan daha çok sevdim. Özellikle Kahve Dünyası'nın kırıntı çikolatasını denemenizi öneririm.
Bu kurabiyeler benim küçük sarı kuzum için yapıldı. Aslında 1.75 boyla pek küçüklüğü kalmadı ama küçük kardeş olması nedeniyle korkarım hiç büyümeyecek:)
Final sınavları olduğu için haftasonu Eskişehir'e gelemedi, biz de Ankara'ya kargoladık kurabiş ve poğaçaları. Tadına baktığım kadarıyla yumuşak, portakal kokan, çikolata eşlikli nefis bir kurabiye yapmışım:)
Malzemeler:
1 adet yumurta
200 gr oda sıcaklığında margarin
1 su bardağı pudra şekeri
2 adet portakalın kabuğu
1 adet portakalın suyu
1.5 su bardağı nişasta
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı kırıntı çikolata
Yapılışı:
1. Margarin ile pudra şekerini mikser ile karıştırın.
2. Portakal kabuklarını ve portakal suyunu ekleyin, karıştırın.
3. Nişastayı ilave edip yoğurmaya başlayın.
4. Kabartma tozu ve unu yavaş yavaş ilave ederek yumuşak bir hamur elde edin.
5. İstediğiniz şekli verin,ben dikdörtgen yapıp kırıntı çikolata ile süsledim. Önceden ısıtılmış 180C fırında hafif renk değiştirene kadar pişirin.
Hamiş: Nişastalı kurabiyelerden hazzetmeyenler, nişasta miktarını azaltıp, o oranda un miktarını arttırabilirler.

6 Ocak 2010 Çarşamba

Tahinli Cevizli Kurabiye

Nihayet birşeyler yazabiliyorum bloguma. 2009'un son ayı işler o kadar yoğundu ki, ilk defa bu kadar uzun ara vermek zorunda kaldım. 1 aydır hiç birşey ekleyemedim malesef. Bu arada yeni bir yıla daha girdik, herkesin gönlünün muradına ereceği bir yıl olur umarım 2010:)
İşyerinde yoğun olmak evde mutfağa girmemek anlamına gelmiyor tabi, yeni tarifler denedim aslında ama yayınlayamadım. Bayram tatlılarının tariflerini de ilerleyen günlerde vermeyi planlıyorum .Ama tatlı görmekten sıkıldığınızı düşünerek çok severek yediğim, tadına bayıldığım bir kurabiş tarifi vermek istedim. Üstelik margarinsiz bir kurabiye. Tarif Bilge anneme ait..

Malzemeler:
1 su bardağı tahin
1 su bardağı pudra şekeri (Şekerli seviyorsanız miktarı biraz daha arttırabilirsiniz)
1 adet yumurta
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
* Kabartma tozu kullanılmıyor

Yapılışı:
1. Un hariç tüm malzemeleri karıştırın.
2. Azar azar unu ilave edin. Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.
3. Orta irilikte yuvarlaklar yapıp, yağlanmış tepsiye dizin.
4. 180C de 15 dakika kadar pişirin. Fırında çok bırakmayın, soğuyunca sertleşmemesi için rengi biraz değişince kurabiyeleri çıkartın.

23 Kasım 2009 Pazartesi

Hindistan Cevizli Karakız (Nam-ı Diğer Kokostar)

Benim ve aileden tadanların favori kurabiyesi oldu karakız. Misafirlerim de çok beğendiler. Tarif Sevgili Seçil'e ait. Ben sadece iç malzemesinde ve süslemesinde ufak değişiklikler yaptım. Hindistan cevizini sevenlerin mutlaka denemesini öneririm. Hem sütle, hem çayla, hem kahveyle süper ikili olabilme yeteneğine sahip:)) Tadının yanı sıra sunumu da çok hoş, daha ne söyleyeyim işte süper bişey:))

Malzemeler:
Hamuru İçin:
250 gram oda sıcaklığıında margarin
2 yumurta (birinin akı iç malzemesine)
1 kahve fincanı kakao
2 kahve fincanı pudra şekeri
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya
Aldığı kadar un
İç Malzemesi:
1 su bardağı hindistancevizi
1 çay bardağı purda şekeri
1 yumurtanın akı (hamur malzemesinden alınacak)
1/2 çay bardağı süt
Üst Süsleme İçin:
1 yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı süt (parlak olması için biraz su ekleyin )

Yapılışı:
1.
Un hariç tüm hamur malzemelerini karıştırın.
2. Yumuşak bir hamur elde edecek şekilde un ilave edin, yoğurun.
3. İç harcını hazırlarken buzdolabında dinlendirin.
4. Diğer tarafta hindistancevizi, yumurta akı, pudra şekeri ve sütü karıştırın.
5. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartarak yuvarlayın ve mümkün olduğunca ince olmasını sağlayarak avucunuzda açın.
6. İç malzemesinden koyarak hamuru kapatın. Kapalı yeri alta gelecek biçimde yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
7. Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında kurabiyeleri pişirin.
8. Üst süsleme malzemelerini karıştırarak pişirin ve soğumaya bırakın. Soğuyan kurabiyelerin üzerini soğuyan üst süsleme malzemesi ile süsleyin. Buzdolabı poşetine kremayı doldurup, köşesinden küçük bir delik açarak süslemeyi yapabilirsiniz. Vaktiniz yoksa üzerine pudra şekeri eleyerek de çok hoş bir görüntü elde edebilirsiniz.

20 Ekim 2009 Salı

Elmalı, Cevizli Rulo Kurabiye


Küçük sarı kuzum haftasonu Ankara'dan geldi. Gerçi okullar açıldığından beri her haftasonu geliyor, henüz aksatmadı:) Biz de ona yurtta atıştırmalık birşeyler yapmaya çalışıyoruz. Elmalı kurabiyeleri geçen hafta yapmıştım aslında, bir türlü yayınlayamadım. Dr. Oetker kabartma tozunun arkasındaki bir tarifti. Ben vakitsizlikten derin dondurucuda bekletemediğim için şekilleri pek hoşuma gitmedi ama tadı çok güzeldi. Elma, tarçın, ceviz üçlüsünü sevenlere özellikle tavsiye olunur:))

Malzemeler:
2 yumurta
200 gr margarin(oda sıcaklığında)
2 çay bardağı toz şeker
2 çay bardağı yoğurt
3-4 su bardağı kadar un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

İç malzemesi:
5-6 adet elma
2 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
Yarım su bardağı ince dövülmüş ceviz

Yapılışı:
1. İç harcı hazırlamak için elmaları rendeleyin ve suyunu çekene kadar pişirmek üzere ocağa alın. Şekeri ve tarçını ekleyin. Suyunu tamamen çekip karamelleşince ocaktan alın, ince kıyılmış cevizi ilave edip soğumaya bırakın.
2. Diğer tarafta oda sıcaklığındaki margarini, şeker ile krema kıvamına gelene kadar çırpın. Yumurtaları ve diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın.
3. En son unu yavaş yavaş ekleyin. Yumuşak bir hamur elde edecek şekilde un miktarını ayarlayın. Hamuru 15-20 dakika buzdolabında dinlendirin.
4. Hamuru ikiye bölün. Her parçayı dikdörtgen şeklinde yaklaşık 3-4 mm
kalınlığında açın.
5. Soğuyan iç harcın yarısını açtığınız hamura yayın ve rulo halinde sarın.Diğer parça için de aynı işlemi yapın.


6. Hazırladığınız ruloları kolya dilimleyebilmek için derin dondurucuda yarım saat bekletin ve bir parmak kalınlığında dilimleyin. Benim vaktim olmadığı için fazla bekletemedim, ruloları keserken şekil bozuklukları oldu.
7. Tepsiye dizip, 180C de kızarana kadar pişirin.

14 Nisan 2009 Salı

Makaron

Bunlar benim fırfırsız makaronlarım. Makaron ne diye soracak olursanız dışı çıtır, içi acıbadem kurabiyesine benzeyen, arasındaki çikolata, karamel, vanilya gibi çeşitli soslar sayesinde lezzetini katlayan bir çeşit Fransız kurabiyesi. Dünya çapında üne sahipler aslında, ama ülkemizde pek bilinmiyorlar. İşte bu ufak tefek lezzetli şeylerin orjinal tariflerine göre fırfırlı eteklerinin de olması gerekiyor ama benimkiler ilk denememde fırfırlanamadılar. Umarım bir sonraki seferde daha başarılı bir sonuç elde edebilirim. Ama bu hali bile ertesi güne kalmayacak kadar lezzetli zira orjinalinden sadece şekil itibariyle farklılar.
Tarif Bizim Pastane'ye ait. Oldukça ayrıntılı, açıklayıcı bir anlatım olduğundan ben tekrar malzemeleri ve yapılışını yazmıyorum. http://bizimpastane.blogspot.com/2005/11/makaron-olayi.html . Fırfırlı fotoğraflarınızı bekliyorum:))

29 Mart 2009 Pazar

Browni Kurabiye

Browninin kurabiye halini düşünün. Hafif ıslak, yumuşak, kakaolu, cevizli yoğun lezzetli bir kurabiye kendisi. Haftasonu tadına bakan arkadaşlarımız tarafından beğenildi, bu demek oluyor ki, daha sıklıkla yapılacak tarifler arasına girdi:))
Malzemeler:
1 paket oda sıcaklığında margarin
2 yumurta
3 yemek kaşığı kakao
Yarım su bardağı şeker
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
Şerbeti;
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su
Yapılışı:
Ceviz hariç tüm malzemeleri karıştırarak yumuşak kıavamlı bir hamur yoğurun. En son cevizleri de ekleyerek yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlayın. 200c fırında pişirin. Diğer tarafta 1,5 su bardağı şekeri ve 1,5 su bardağı soğuk suyu bir kapta karıştırın. Şekeri karıştırarak eritin ve kesinlikle pişirmeyin. Fırından çıkar çıkmaz kurabiyeleri, hazırladığınız şekerli su batırıp çıkartın. Bekletmeyin, servis tabağına dizin. Üzerini hindistan cevizi ya da yeşil fıstık ile süsleyebilirsiniz.

27 Mart 2009 Cuma

Pişmaniye Kurabiye

Bu inanılmaz güzel kurabiyeyi mutlaka deneyin. Malzemelerine bakıp aldanmayın. Tadan herkes tarifini istedi. Tarif Betül Hanım'a ait. Forumda ismi arap kurabiye diye geçiyordu. Ama kendisi pişmaniye yumuşaklığında olduğundan 'kurabiyenin içine pişmaniyeyi nasıl koydun' diye soran Feyzan Teyze sayesinde adı bizim için pişmaniye kurabiye olarak değişti:))
Fotoğrafı aceleyle çekmiştim, aslında bıçakla ikiye bölüp içini fotoğraflamam gerekiyordu, en kısa zamanda onu da eklemeye çalışacağım. Ya da siz benden önce yapıp fotoğraflarsanız, bana da gönderirsiniz artık:))


Malzemeler: (40-45 adet)
3 haşlanmış yumurta sarısı
1 paket margarin (oda sıcaklığında)
1 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya
aldığı kadar un
(Kabartma tozu kullanılmıyor, yazmayı unuttuğumu düşünmeyin:)

Üzerine:
yarım su bardağı pudra şekeri
yarım su bardağı nesquik
yarım su bardağı kakao (veya çekilmiş filtre kahve)

Yapılışı:
Yumurta sarılarını elinizle yada çatal yardımıyla iyice ezin. Oda sıcaklığındaki margarini ilave edip yoğurun. Pudra şekeri ve vanilyayı ilave edin. Daha sonra yavaş yavaş, kıvamını kontrol ederek unu ekleyin. Oldukça yumuşak bir hamur elde etmeniz gerekiyor. Elinizde yuvarlak yapabildiğiniz kıvama ulaşmış demektir. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. 170C de 15 dakika pişirin. 15 dakikadan fazla tutmayın, kızardığı zaman sertleşiyor.
Bu arada üzeri için pudra şekerini, nesquik ve kakoyu karıştırın. Kurabiyeler sıcakken karışıma bulayıp birbirlerine değmeyecek şekilde tepsiye dizin, soğuduktan sonra servis tabağına alabilirsiniz.

23 Mart 2009 Pazartesi

İki Renkli Kurabiye

Bu gördüğünüz spiral, şirin şeyler haftasonu beni ziyarete gelen kuzenlerim için yapıldı. Oldukça kolay bir tarif. Yine ' Bereketli Olsun ' adlı yemek kitabından. Özellikle kahve ile bütünleşen bir tadı var. Benim gibi kahve-kurabiye ikilisine asla hayır diyemeyenler için tavsiye edilir:))

Malzemeler:
1 yumurta
150 gr margarin( oda sıcaklığında)
1 su bardağı pudra şekeri
Limon kabuğu rendesi
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 - 2,5 su bardağı un
1.5 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:
Oda sıcaklığındaki margarin ile pudra şekerini iyice karıştırın. Yumurtayı, limon kabuğu rendesini ekleyin. Kabartma tozu, vanilya ve 1 su bardağı unu başka bir kasede karıştırıp önceki karışıma ekleyin. Hamur tam kıvama ulaşmadan önce yarısını ayırarak içine kakao ekleyin. Unun kalanını her iki hamurun kıvamına göre yavaş yavaş ilave edin. Sert olmayan, biri beyaz biri kakaolu iki adet hamur elde edin. Sade ve kakaolu hamurları ayrı ayrı un serpilmiş tezgahta dikdörtgen biçiminde açın. Sade hamurun üzerine kakaolu hamuru yerleştirerek rulo şeklinde sarın. Vaktiniz varsa, kolay dilimleyebilmek için, hamuru streç filme sararak buzdolabında 1 saat kadar bekletin. Dolaptan çıkardığınız hamuru 1 cm kalınlığında dilimlenip tepsiye dizin. 175°C fırında 15-20 dk. pişirin.

19 Şubat 2009 Perşembe

Cevizli Hediye Paketi


Bu kurabiyeyi Sofra dergisinde ilk gördüğüm an vuruldum diyebilirim. Biraz vakit alan ve zahmetli bir kurabiye olsa da, hem tadı hem görüntüsü buna değer dedirtiyor bence. İlk olarak iş arkadaşlarım evime geldiklerinde yapmıştım cevizli hediye paketlerini, şimdi de çikolatalısını denemek istiyorum. Biraz vaktiniz varsa, misafirleriniz için harika bir sunum...

Malzemeler
2 Adet Yumurta
1 Paket margarin ( oda sıcaklığında )
500 gr buğday nişastası (2,5 paket )
1 su bardağı pudra şekeri
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1/2 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı kakao
1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı toz şeker
Yapılışı
Öncelikle yumurta ve oda sıcaklığındaki margarini karıştırın, diğer malzemeleri de ekleyerek kulak memesi kıvamında yumuşak bir hamur hazırlayın. Nişasta miktarını hamurun kıvamına göre siz ayarlayabilirsiniz, nişasta genellikle 200 gr lık paketler halinde satılıyor. Yaklaşık 2,5 paket nişasta yeterli olacaktır. Fakat nişastanın hepsini birden değil, yavaş yavaş, hamurun kıvamına göre ekleyin.
Kurdelesi için hamurdan limon büyüklüğünde bir parça ayırıp, 1 tatlı kaşığı kadar kakao ile karıştırın.
Beyaz hamurdan cevizden biraz daha irice parçalar koparıp, içli köfte yapar gibi içini oyun. İçine tarçın ve toz şeker ile karıştırdığınız cevizli harçtan koyup, ağzını bohça gibi büzün. İsteğe göre iç harcına 1 adet elma da rendeleyebilirsiniz, ya da oyduğunuz hamurun içine 1 dilim çikolata koyup kapatabilirsiniz.
İçleri doldurduktan sonra kakaolu hamur ile minik çubuklar yapıp, kurabiyenin büzdüğünüz ağız kısmına kurdele şekli verin. 175 derecede 20-25 dk. üzerini çok kızartmadan pişirin ve sevdiklerinize hediye edin:))

22 Ekim 2008 Çarşamba

Hurmalı Unsuz Kurabiye
















Bazen teknolojiden nefret ediyorum. Bizi ne hale getirdiğini gördükçe resmen sinirleniyorum, özellikle buna izin veren insanlardan uzaklaşma isteği duyuyorum. Hertürlü iletişim için msn, sms gibi duygusuz, sembollü sanallıkları kullanıyoruz artık. Bayram kutluyoruz güya, herkese uyacak kalıp bir mesajı rehberdekilerin tümüne göndererek. Benim için özel mesaj yazmaya bile üşenmişsin, nerede kalmış aramak. Böyle kutlayacaksan hiç kutlama daha iyi benim bayramımı, kandilimi. Eskiden telefonla bile kutlamak ayıptı hatta, dedem bayramlarda telefon edenlere, göz göze gelmedikten sonra bayramlaşma olmaz, diye kızardı. Ama artık hızlanan hayata ayak uydurmak adına yüzyüze görüşmeler olabildiğine azaltıldı, hatta artık telefonla konuşmak bile zor geliyor demekki. İnsanlar özel günlerinin davetlerini bile msn ile yapar oldular. Sonuçta davet edilmişsin ama ne karşındakinin sesindeki coşkuyu duymuşsun, ne o özel günde seni gerçekten yanında istediğini hissetmişsin, ne de 'zor günlerimde hep yanımdaydın, mutlu günümde de benimle ol, çünkü dostumsun' mesajını almışsın. Çünkü bunları harfler değil, sesler iletebilir. Ama dediğim gibi sonuçta davet edildin, çağrılmadığın diye sana ayıp olmadı, gitmezsen o da senin ayıbın.

Neyse... Anlaşıldığı gibi bu konuda biraz dertliyim, kafamı dağıtmak için herzaman yaptığım gibi canım mutfağıma koştum. Tatlı birşeyler yapıp mutluluk hormonu salgılamak istedim sanırım. Gerçekten çok kolay ve lezzetli bir kurabiye, kahvenin yanında süper oldu:))
Hurmalı Unsuz Kurabiye

Malzemeler:

2 adet yumurtanın beyazı

Yarım su bardağı toz şeker

1,5 su bardağı hindistan cevizi

1,5 su bardağı küçük küçük doğranmış hurma

1 su bardağı ceviz

Yapılışı:

Yumurta beyazı ve şekeri homojen bir karışım olana kadar çırpın, diğer malzemeleri de ekleyerek karıştırın. Ceviz büyüklüğünde toplar yapmak için yapışkan bir kıvamı olsa da, şekil vermek çok da zor değil. 180 C'de 20 dakika kadar pişirin, çabuk kızaran bir kurabiye, dikkatli olun:)