PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

6 Ocak 2010 Çarşamba

Tahinli Cevizli Kurabiye

Nihayet birşeyler yazabiliyorum bloguma. 2009'un son ayı işler o kadar yoğundu ki, ilk defa bu kadar uzun ara vermek zorunda kaldım. 1 aydır hiç birşey ekleyemedim malesef. Bu arada yeni bir yıla daha girdik, herkesin gönlünün muradına ereceği bir yıl olur umarım 2010:)
İşyerinde yoğun olmak evde mutfağa girmemek anlamına gelmiyor tabi, yeni tarifler denedim aslında ama yayınlayamadım. Bayram tatlılarının tariflerini de ilerleyen günlerde vermeyi planlıyorum .Ama tatlı görmekten sıkıldığınızı düşünerek çok severek yediğim, tadına bayıldığım bir kurabiş tarifi vermek istedim. Üstelik margarinsiz bir kurabiye. Tarif Bilge anneme ait..

Malzemeler:
1 su bardağı tahin
1 su bardağı pudra şekeri (Şekerli seviyorsanız miktarı biraz daha arttırabilirsiniz)
1 adet yumurta
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
* Kabartma tozu kullanılmıyor

Yapılışı:
1. Un hariç tüm malzemeleri karıştırın.
2. Azar azar unu ilave edin. Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.
3. Orta irilikte yuvarlaklar yapıp, yağlanmış tepsiye dizin.
4. 180C de 15 dakika kadar pişirin. Fırında çok bırakmayın, soğuyunca sertleşmemesi için rengi biraz değişince kurabiyeleri çıkartın.

5 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

tahinli kurabişi çok severim
ellerine sağlık

yildiz dedi ki...

Kis günlerinin vazgecilmezidir kurabiyeler,sicacik cayin yaninda
ne de güzel olur.Ellerinize saglik,yeni yilin size ve sevdiklerinize sans getirmesi dilegiyle...

Unknown dedi ki...

Özlemiştik. Nihayet geldin Peri'cim. Hoşgeldin..

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

ellerine sağlık bende bir kurabiye severim

peri dedi ki...

Handecim,ben de çok sevdim bu kurabişleri teşekkür ederim:)

Yıldızcım,güzel dileklerin ve ziyaretin için teşekkür ederim canım..

Hülyacım,ben de çok özlemişim blogumu ve sizleri.. Hoşbulduk:))

Ayşe Hanımcım, teşekkür ederim, deneyince daha çok seveceğinize eminim. Sevgiler..