PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI
Pastalar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Pastalar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

6 Nisan 2010 Salı

Piramit Pasta ve 57. PDÇS Etkinliği

Piramit pastanın tarifini vermeyi unuttuğumu daha yeni farkettim, mutlaka deneyin, ben tadını çok sevdim. Hem pratik hem sunumu çok hoş ve bereketli bir pasta. Fotoğrafları Nevin ablanın sofrasında çekmiştim, tarif de ona ait. Evde yaptığımda aceleden fotoğraflayamadım bu yüzden Nevin ablaya ait piramit pastanın fotoğrafını kullanıyorum.


Pastamı 57. PDÇS etkinliğine katılmak üzere Sevgili Hümeyra'ya gönderiyorum ve kolaylıklar diliyorum.


Kek Malzemeleri:

6 yumurta

6 yemek kaşığı şeker

6 yemek kaşığı un

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya


Krema Malzemeleri:

1 paket toz krem santi

1,5 çay bardağı süt

3 çorba kaşığı kakao

Yarım yemek kaşığı eritilmiş ılımış tereyağı

80 gr.(1 paket) bitter cıkolata

1 yemek kasığı su


Yapılışı:

1. Yumurta ve sekeri mikserle köpürünceye kadar çırpın.

2.Un, vanılya ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin, karıştırın.

3. Yağlı kağıt serilmiş boyu 40cm eni 26 cm olan fırın tepsisine dökün.

4. Önceden ısınmıs 185 derecede 15 dakika kadar pişirin.

5. Fırından çıktıktan sonra 12, 10, 8, 6 ve 4 cm şeritler halinde kesin ve soğumaya bırakın.

6. Bu arada 1 paket toz krem şantiyi 1,5 çay bardağı süt ile iyice çırpın.

7. İçine 3 yemek kasığı kakaoyu ve yarım yemek kaşığı erimiş ılımış tereyağını ekleyin. Mikserle çırpın.

8. 8o gr. bitter çıkolatayı 1 yemek kaşığı su ile tavada eritin, ılıkken kremaya ekleyin ve karıstırın. Kremamız hazııırr:)

9. 12 cm'lik en geniş keki en alta gelecek şekilde uzun bir tabağa yerleştirin. Bir kat krema sürün. 10 cm'lik keki yerleştirin. Krema sürün. Kekler bitene kadar büyükten küçüğe doğru krema sürerek yerleştirin.
10. Kenarlarını da krema ile kaplayın, uzun bir bıçak ya da spatula yardımıyla düzgünleştirin. 2 saat buzdolabında dinlendirin. Servis etmeden önce üzerini beyaz çikolatalı drajeler ve çikolata rendesi ile ya da kakao eleyerek veya fındık, ceviz kırıntıları ile süsleyin, dilimleyerek servis edin, afiyetlee..

25 Mart 2010 Perşembe

Nutellalı Vişneli Kedidili Pasta ve 56. PDÇS Etkinliği

Kedidili , sauyer, savarone, lady fingers gibi birçok ismi olan, bu uzun ince bisküviler ile pasta yapmayı uzun zamandır istiyordum. Gün toplantımız aynı zamanda bir doğumgününe ev sahipliği yapacağı için bu şık görünümlü pastayı yapmayı düşündüm ben de. Pişirme işlemi olmadığı için çok pratik, kurdelası ve şekli ile çok süslü bir pasta oldu.
Lezzeti de tam not alan pastamı 56. PDÇS etkinliğinin ev sahibi lezizce arkadaşıma gönderiyorum.
Tarif için Yeşil Kivi'ye teşekkürler...

Malzemeler:
1,5 paket (300 gr) kedi dili bisküvi
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
2 çorba kaşığı granül kahve (ben espresso kullandım)
Kreması;
2 poşet krem şanti
1 su bardağı süt
4 yemek kaşığı nutella
1 paket labne peyniri
1 su bardağı çekirdeksiz vişne
Üzerini süslemek için;
Kakao
Damla çikolata

Yapılışı:
1. Ilık su ve süt ile granül kahveyi karıştırın.
2.Kelepçeli kalıbın kenarlarına streç film döşeyin.
3.Bisküvileri kalıbın yüksekliğinde kesin. Teker teker ıslatarak (sıvının içinde fazla tutmayın, dağılabilir) dik olarak kalıbın kenarlarına yan yana, arada boşluk bırakmadan döşeyin. Tabana da kestiğiniz bisküvileri döşeyin.
4. Diğer tarafta süt ile şantiyi çırpın.
5. İçine labne ve nutellayı ekleyip tekrar çırpın.
6. Bisküvilerin üzerine ikiye böldüğünüz vişneleri serpiştirin. Sırasıyla bir kat bisküvi bir kat krema döşeyin. Krema bitene kadar devam edin.
7. En üste krema sürün ve 2-3 saat buzdolabında bekletin.
8. Servis etmeden önce damla çikolata ile süsleyip ve kakao eleyin. Kelepçeli kalıptan çıkarıp dikkatlice streç filmi çıkartın. Kalın bir kurdelayı çevresine bağlayın.

2 Ekim 2009 Cuma

Damalı Doğum Günü Pastası

Kendisi kardeşim için yaptığım doğum günü pastası. Doğum günü ramazan ayına denk geldiği için iftar yemeğinin ardından bir doğum günü kutlaması yapmıştık. Ramazanda pasta tarifine sıra gelmediği için, bugüne kaldı.

Pastamın hem tadı hem şekli çok beğenildi. Şekil olarak biraz uğraştırıcı gibi görünse de aslında hazır pasta tabanları ile kısa sürede hazırlanabilecek bir pasta. Aslında 2 tane pasta kekinden 4 katlı bir pasta elde ediyorsunuz, ama ben çok kalın olmasını istemediğim için üç katlı yaptım pastamı. Damalı hali nasıl elde ettiğimi ayrıntılı bir şekilde anlatmaya çalıştım, umarım anlaşılır.

Malzemeler:
1 adet kakaolu pasta keki
1 adet sade pasta keki
1 paket vanilyalı creme'ole
1 paket kakaolu creme'ole
2 su bardağı süt ( pasta tabanlarını ıslatma ve creme oleleri hazırlamak için)
1 su bardağı damla çikolata
80 gr sütlü çikolata
1/2 su bardağı krema
Süslemek için beyaz çikolatalı toplar
Yapılışı:
1. Öncelikle pasta tabanlarını kesebileceğiniz 3 farklı boyutta daire şeklinde mutfak gereci ayarlayın. Ben büyük yuvarlak için pasta kekinin çapından küçük bir pasta tabağı, orta yuvarlak için fincan tabağı, küçük yuvarlak için fincan ağzını kullandım.

2. Kakaolu pasta tabanının ve sade olanın bir katını ayırıp yanyana koyun.

3. Pasta tabağını, kakaolu olana yerleştirip keskin bir bıçak ile pasta tabağı büyüklüğünde bir daire kesin. Çıkartın. Kenara koyun. Elinizde kakaolu bir halka kaldı.
4. Aynı işlemi sade pasta tabanı için de yapın. Çıkan sade daireyi kakaolu halkaya, kakaolu daireyi sade halkaya yerleştirin.


5. Şimdi fincan tabağını kakolu dairenin üstüne koyup bıçakla daha küçük bir daire çıkartın. Sade dairenin üzerine de aynı şekilde fincan tabağını koyup bıçakla sade daire çıkartın. İkisini yer değiştirin.
6. Tekrar aynı işlemi kahve fincanı ile yapın. Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü şekilde iç içe halkalar elde etmiş olacaksınız.



7. Yerleştirme işlemi sırasında kekler kırılabilir. Ama kat aralarındaki kremalar dağılmalarını önlüyor.
8. Kenarı sade ile başlayan tabanı yerleştirin. Üzerine bir kaşık yardımıyla süt ile ıslatın.
9. Paket üzerindeki tarife göre hazırladığınız vanilyalı creme oleyi sürün.
10. Damla çikoltaları serpiştirin.
11. En dıştaki halkası kakaolu olan katı yerleştirin.
12. Süt ile ıslatıp krema sürün. Damla çikolata serpiştirin.
13. En üst kata, dıştaki halkası sade olan pasta tabanını yerleştirip hazırladığınız kakaolu creme ole ile pastayı kaplayın.
14. Diğer tarafta benmari usulü erittiğiniz çikolataya kremayı ilave edip karıştırın. Biraz soğuyunca yanlarına akacak şekilde kaşık yardımı ile ortasından dökün.
15. Vaktiniz varsa 1 gece, yoksa 4-5 saat dinlendirin. Üzerini beyaz çikolata topları ile süsleyin. Doğum günü çocuğunu sevindirin:))

6 Ağustos 2009 Perşembe

Vişneli Kümbet Pasta


Sıcakları bahane göstermek istemiyorum ama gerçekten hava çok sıcak, mutfak daha da sıcak! Bir an önce ve en pratik yoldan yemek olayını halledip mutfaktan kaçmaya çalışıyorum. Dolayısıyla bu tarif arşivden:) Bir Dr. Oetker tarifi imiş, ben de eye's cookies'den öğrendim. Hem çok şık hem çok lezzetli. Ben çok beğenerek yiyorum bu pastayı, hem vişneli diye, hem de kremasının hafifliğinden dolayı. Fotoğrafı pek başarılı olmasa da paylaşmak istedim. Çünkü bu pastayı çok beğenenlerden biri de Mine Ablam. Tayinleri dolayısıyla artık Diyarbakır'da kendisi. Beni buradan takip ettiğini bildiğim ve 'tarifini siteden alırım nasılsa' dediği için bir an önce vermek istedim. Diyarbakır'da hiç problemsiz, güzel günler geçirmeniz ve bir an önce memleketimize dönmeniz dileğiyle Mine Ablacım:)))

Malzemeler :

Kek için:
3 yumurta
125 gr. oda sıcaklığında margarin
1/2 su bardağı tozşeker
1 pk. vanilya
1,5 su bardağı + 2 yemek kaşığı un
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
3 çorba kaşığı nutella
1 çorba kaşığı süt
500 gr çekirdekleri çıkarılmış taze vişne

Ara kreması için:
250 gr. süzme yoğurt
2 yemek kaşığı toz şeker
2 paket vanilya
200 gr. sıvı krema
1 paket Dr. Oetker krema sertleştirici

Üst sosu için:
1 paket Dr. Oetker jöle
1 su bardağı(250 ml) vişne suyu
yada vişneli jöle

Yapılışı:

1. Keki hazırlamak için margarini, şekeri ve vanilyayı krema kıvamına gelene kadar çırpın.
2. İlk yumurtayı kırıp iyice karışana kadar çırpın. 2. yumurtayı da kırıp çırpın. 3. yumurta için de aynı işlemi yapın.
3. Un ve kabartma tozunu karıştırıp eleyerek yavaşl yavaş karışıma ekleyin.
4. 26 cm'lik kelepçeli kalıbın dibinmi yağlı kağıtta kaplayıp hamurun yarısından biraz fazlasını dökün.
5. Üzerine vişneleri aynı aralıklarla dizin. Kalan kek hamuruna Nutella ve sütü ekleyin. Bu hamuru da diğer hamurun üzerine yayın. Hamur vişnelerin üzerine tam olarak kapatmaya yetmezse kaşıkla düzelterek yayın, hepsi kapanmazsa bile endişelenmeye gerek yok, kek kabarınca vişneler zaten içinde kalıyor.
6. 175 ° C ' de yaklaşık 35-40 dk pişirin.
7. Kürdanla kontrol edip, piştiğine emin olduğunuzda kalıptan çıkarın ve soğuması için bekleyin.
8. Bu arada yoğurt, şeker ve vanilyayı karıştırın. Diğer tarafta kremayı katılaşıncaya kadar çırpın. Yoğurtlu karışıma ekleyin. Krema sertleştiriciyi de ekledikten sonra 5 dakika kadar buzdolabında bekletin.
9. Katılaşana kremayı soğumuş olan kekin üzerine ortada kümbet olacak şekilde yayın ve yaklaşık 1 saat buzdolabında soğumaya bırakın.
10. Jöleyi 250 ml. vişne suyu ile hazırlayın ya da vişneli jöle kullanın. (Eğer jöleden hoşlanmıyorsanız vişneleri püre haline getirdikten sonra şeker ve 1 yemek kaşığı kadar mısır nişastası ile pişirip jöle yerine kullanabilirsiniz.) Jöleyi soğumuş olan pastanın üzerine kat kat dökün. Jöle kendiliğinden kenarlara doğru akacaktır. Ama kümbet şeklini fazla yüksek yaparsanız jölenin büyük çoğunluğu kenarlardan dışarı akacaktır, bu da jölesiz bir pasta elde etmeniz anlamına gelebilir. Dikkatli olun;)

5 Haziran 2009 Cuma

Es-Es Pastası

Geçen hafta canım kocişimin doğum günüydü. Nasıl bir pasta yapsam diye epey düşündüm. Eşim futbola düşkün olduğu için tuttuğu takımlarla alakalı birşeyler yapmak istedim. Takımlar diyorum, çünkü çocukluğundan beri Beşiktaşlı olan canımın içi, memleketimizin spor kulübü 1. lige çıktığından beri Eskişehirspor'a daha düşkün hale geldi. Ligde kalmasına da çok sevinince ben de Es-Es'li bir pasta yapmak istedim.
Amblemi oluştrumak için de donmuş krema tarnsferi yöntemini kullandım aslında, ama bir blogtan aldığım tarifi uygulamama rağmen çok başarılı olmadı. Bu yöntem için margarin ile pudra şekerinden oluşan bir krema öneriliyor, ama tadının çok ağır olduğu belirtilmiş heryerde. Ben de bu nedenle bulduğum başka bir tarifi uyguladım, krem şantiyi margarinle çırparak da aynı yöntemin uygulanabileceği söyleniyordu blogta. Ama maalesef yağlı kağıttan pastaya transfer olmadı krema, boşuna uğraşmış oldum. Elimden geldiğince düzelterek bu hale getirebildim pastayı, çok üzüldüm aslında bu kadar özendiğim bir günde böyle bir aksilik yaşadığım için, ama herkes hem tadını hem de görüntüsünü beğenince, en önemlisi de daha fazla üzülürsem eşimin de üzüleceğini düşünerek pastamla mutlu oldum.
Tarifi benim herzamanki pandispanya ve krema tariflerim. http://perisofrasi.blogspot.com/2009/02/bol-cikolatal-dogum-gunu-pastas.html . Tarifin ayrıntılarına bu linkten ulaşabilirsiniz. Farklı olarak kakaolu creme'ole yerine karamelli kullandım ve pandispanyayı kakaolu değil sade yaptım. Afiyet olsuunn...

4 Mayıs 2009 Pazartesi

Muzlu Pasta


Bu sene bahar yorgunluğunu en çok hissedenlerden biriyim herhalde, hiçbirşey yapmaya kuvvetim yok gibi, uyuşuk bir haldeyim son zamanlarda. İşten gelince bişeyler atıştırıp yatmak istiyorum hemen. Ama karar verdim, bu durumdan kurtulmam lazım, zira kendimden ben bile sıkıldım.

Ne kadar halsiz olursam olayım, bu durum ailemden hiçkimsenin doğum gününde pasta yapmama engel değildir. Yukarıda kayınvalidemin doğum günü için yaptığım pasta var. Gerçi pandispanya ve dolgu kreması hazır olduğu için yapımı da çok pratikti, sonuçta amaç yarım elma gönül alma:))

Malzemeler:
1 adet hazır pasta keki
Arasına;
Muzlu süt (ıslatmak için)
1 paket muzlu cremo'le
1 su bardağı damla çikolata
Kaplama kreması;
2 adet (160 gr ) çikolata
1 kutu sıvı krema (200 ml)
1 paket krema sertleştirici
Yapılışı:
İlk kat pasta kekini yerleştirip muzlu sütle hafif hafif ıslatın. Paket üzerindeki tarife göre ara kremasını hazırlayın. Kekin üzerine dökün, damla çikolatsını yayın. Dilerseniz muz dilinmleri de ekleyebilirsiniz. Daha sonra ikinci katı kapatın.
Diğer tarafta kaplama kremasını hazırlayın. Çikolataları benmari usulü eritin ve sıvı krema ile 7-8 dakika çırpın. Krema sertleştiriciyi ekleyip 5 dakika daha çırpın ve 5 dakika buzdolabında bekletin. Çıkardıktan sonra pastanızın üzerini ve yanlarını bu krema ile kaplayın.
Ben şeker hamuru ile süslemek istedim. Siz şeker hamuru kullanmayacaksınız beyaz çikolata rendesi ve muz dilimleri ile de süsleyebilirsiniz. Bu kolay pasta ile sevdiklerinizin yüzündeki gülümsemeyi çoğaltabilirsiniz:))

17 Nisan 2009 Cuma

Krokanlı Çikolatalı Pasta

Krokanı, çikolatayı ve pastayı seven hiç kimsenin itiraz edemeyeceği birşey ortaya çıktı geçen hafta. Kayınvalidemin kabul günü için yaptığım bir pastaydı. Herkes çok beğenerek yedi. Aslında içini kakaolu ve sade pandispanyayı farklı kesimlerle dama şeklinde yapmıştım. Ama o telaşede fotoğrafı çekilemedi malesef. Daha sonra ayrıntılı fotoğraflarla dama şeklini anlatmaya çalışacağım.
Malzemeler:
Pandispanya
Bol çikolatalı doğum günü pastasında kullandığım pandispanya tarifi
Ara Kreması
1 paket Dr. Oetker Kakaolu Creme'Ole
Kaplama Kreması
200 ml sıvı krema
160 gr (2 paket ) sütlü çikolata
1 paket Dr. Oetker krema sertleştirici
Krokan için malzemeler
1 su bardağı fındık
1/2 su bardağı toz şeker
1 çay kaşığı tereyağı
Etrafındaki Çikolata Çemberi için
1 Paket (80 gr) bitter çikolata
Yapılışı:
Pandispanyayı yukarıda verdiğim adersimdeki tarife göre hazırlayın. Ben yine 26 cm'lik kalıp kullandım. Ben yarısını kakaolu yarısını sade olarak pişirdim. Siz isteğinize göre ayarlarsınız.
Pandispanya pişerken krokanı hazırlayın. Tüm malzemeleri yayvan bir tencereye koyun, sürekli karıştırarak karamel rengi alana kadar pişirin. Yağlı kağıt serdiğiniz tezgaha dökün, tek sıra olacak şekilde kaşıkla yüzeyini düzeltin. İyice soğuyup katılaşınca elinizle kırarak veya robotto hafifçe parçalayın.
Pişen pandispanyayı iki kata ayırın.İlk katı yerleştirip sütle hafif hafif ıslatın, krokanın bir kısmını yayın.Paket üzerindeki tarife göre ara kremasını hazırlayın. Krokanların üzerine dökün. Bir kat daha krokan ekleyin. İkinci katı kapatın.
Diğer tarafta kaplama kremasını hazırlayın. Çikolataları benmari usulü eritin ve sıvı krema ile 7-8 dakika çırpın. Krema sertleştiriciyi ekleyip 5 dakika daha çırpın ve 5 dakika buzdolabında bekletin. Çıkardıktan sonra pastanızın üzerini ve yanlarını bu krema ile kaplayın.
Çikolata çemberi için 1 paket çikolatayı benmaride eritin. Bu arada pastanın çevresi uzunluğunda, kalınlığı genişliğinde yağlı kağıt kesin. Çikolatanın benimki gibi üzerine taşmasını isterseniz genişliğini fazla tutabilirsiniz. Eriyen çikolatayı yağlı kağıda dökün ve heryerini kaplayacak şekilde yayın. 5 dakika buzdolabında bekletin. Donan çikolatayı pastanın çevresine dolayıp, yağlı kağıdı yavaş yavaş çıkarın. Üzerini krokanla yada benim yaptığım gibi beyaz ve gümüş renkli pasta süsleri ile süsleyebilirsiinz. Afiyet olsuunn..

18 Şubat 2009 Çarşamba

Bol Çikolatalı Doğum Günü Pastası

Bol çikolatalı pastalara bayılırım, küçük kardeşim de öyle. Bu yüzden ona doğum gününde sürpriz olarak bu pastayı yaptım. Herkes çok beğendi. Şeker hamuru denemesi olarak oldukça acemice belki ama, bu gülen yüz sayesinde yeni yaşında da hep kocaman kocaman gülmesini istedim:))

Tarifine geçersek; pandispanya tarifi Selin Çağlayan'a ait, süngerimsi bir dokusu oluyor, bu yüzden rulo pastalar için de çok uygun bir pandispanya.

Şeker hamurunu da hala evde yapamadım, şeker hamuru yapmak için gerekli olan jelatini buldum ama glikozu malesef bulamadım. Ben de gurme.net sitesinden sipariş ediyorum. Hemen hemen her rengi var, ama isterseniz gıda boyasıyla da renklendirebilirsiniz.

Pandispanya için malzemeler;

4 yumurta (sarısı ve beyazı karışmayacak)

1 su bardağı toz şeker

1 çay bardağı süt

1/2 çay bardağı su

1 su bardağı un

1 çorba kaşığı kakao

1 yemek kaşığı nişasta

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Yapılışı:

Yumurta sarıları ve toz şekeri mikserle yüksek devirde iyice çırpın.Su, süt, nişasta,kakao ve vanilyayı ekleyin. Son olarak un ve kabartma tozunu ilave edip düşük devirde çırpmaya devam edin.
Başka bir kapta yumurta beyazlarını kabı ters çevirdiğinizde dökülmeyecek kıvama gelene kadar yüksek devirde çırpın. Çırpılmış yumurta beyazlarını hamura ilave edip spatula ya da kaşık yardımı ile yavaşça, yumurta beyazlarını fazla söndürmeden karıştırın.
Ben bu pasta için 26 cm'lik kelepçeli kalıp kullandım ve pandispanyayı 3 parçaya böldüm, daha çok katlı bir pasta yapmak isterseniz kalıp ölçüsünü değiştirebilirsiniz.

Rulo pasta yapmak isterseniz de hamuru yağlı kağıtla kaplı fırın tepsisine döküp tepsinin her yerine eşit olarak yayarak pişirebilirsiniz. Hamurun kıvamı çok akışkan olmadığı için tepsiye spatula ile yaymanız gerekebilir.
Önceden 170 C'de ısıttığınız fırında tepsi kullanıyorsanız 30 dakika, kalıp kullanıyorsanız 35-40 dakika üzeri kızarıp, bıçak batırdığınızda yapışmayacak kıvama gelene kadar pişirin.

Fırından aldıktan sonra biraz soğumasını bekleyip kalıptan çıkartabilirsiniz. Daha sonra büyük ve keskin bir bıçak veya bir parça ip yardımıyla keserek pandispanyayı kabarma durumuna göre 2 veya 3 parçaya ayırın.

En alt katı pasta tabağına yerleştirin ve bir kaşık yardımıyla meyve suyu veya süt ile hafifçe ıslatın.

Ara kreması

Ben çok vaktim olmadığı için, ara kreması olarak 1 paket Dr. Oetker Kakaolu Creme Ole kullandım. Siz isterseniz başka bir hazır pasta kreması da kullanabilir veya kendiniz krema hazırlayabilirsiniz.
Kremayı hazırladıktan sonra kat aralarına paylaştırarak sürün. İsteğe göre her kata damla çikolata veya elinizle parçaladığınız çikolata kırıklarını ilave edebilirsiniz. Ben damla çikolata tadını çok sevmediğim için bitter çikolata kırıkları ekledim.En üst kat pandispanyayı da yerleştirdikten sonra kaplama kremasına geçebiliriz. Tamam pek kolay birşey değil pasta yapmak ama sonuca değer bence:))

Kaplama kreması malzemeler:
200 ml sıvı krema (zaten 200 ml lik kutularda satılıyor, marketlerde bulabilirsiniz)
160 gr (2 paket ) çikolata
1 paket Dr. Oetker krema sertleştirici ( bunu da marketlerde bulabilirsiniz)

Yapılışı:

Çikolataları benmari usulü eritin ve sıvı krema ile 7-8 dakika çırpın. Krema sertleştiriciyi ekleyip 5 dakika daha çırpın ve 5 dakika buzdolabında bekletin.

Çıkardıktan sonra pastanızın üzerini ve yanlarını bu krema ile kaplayın. Bu krema özellikle şeker hamuru ile kaplanacak pastalar için ideal, çünkü şeker hamurunun pastaya yapışmasını sağlıyor. Şeker hamuru kullanacaksınız yaklaşık 250 gr hamuru merdane ile yuvarlak bir şekil vererek inceltin ve pastayı kaplayın, üzerini dilediğiniz gibi şekillerle süsleyin, kapladıktan sonra benim yaptığım gibi yine şeker hamurundan şekillerle süslemek isterseniz, hazırladığınız şekilleri ( gözü, ağızı) arkasına parmağınızla hafifiçe su sürerek yapıştırabilirsiniz. Ama şeker hamuru kullanmayacaksanız bile bu krema ile kaplayıp üzerini beyaz çikolata rendesi, hindistan cevizi veya krokanla süsleyebilirsiniz.

Süsleme veya kaplama işi bittikten sonra, pastamızı 1-2 saat dinlendiriyoruz. Şeker hamuru kullandıysanız kesinlikle buzdolabına koymayın ama serin bir yerde dinlendirin. Afiyet olsuunn:)))