PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

5 Haziran 2009 Cuma

Es-Es Pastası

Geçen hafta canım kocişimin doğum günüydü. Nasıl bir pasta yapsam diye epey düşündüm. Eşim futbola düşkün olduğu için tuttuğu takımlarla alakalı birşeyler yapmak istedim. Takımlar diyorum, çünkü çocukluğundan beri Beşiktaşlı olan canımın içi, memleketimizin spor kulübü 1. lige çıktığından beri Eskişehirspor'a daha düşkün hale geldi. Ligde kalmasına da çok sevinince ben de Es-Es'li bir pasta yapmak istedim.
Amblemi oluştrumak için de donmuş krema tarnsferi yöntemini kullandım aslında, ama bir blogtan aldığım tarifi uygulamama rağmen çok başarılı olmadı. Bu yöntem için margarin ile pudra şekerinden oluşan bir krema öneriliyor, ama tadının çok ağır olduğu belirtilmiş heryerde. Ben de bu nedenle bulduğum başka bir tarifi uyguladım, krem şantiyi margarinle çırparak da aynı yöntemin uygulanabileceği söyleniyordu blogta. Ama maalesef yağlı kağıttan pastaya transfer olmadı krema, boşuna uğraşmış oldum. Elimden geldiğince düzelterek bu hale getirebildim pastayı, çok üzüldüm aslında bu kadar özendiğim bir günde böyle bir aksilik yaşadığım için, ama herkes hem tadını hem de görüntüsünü beğenince, en önemlisi de daha fazla üzülürsem eşimin de üzüleceğini düşünerek pastamla mutlu oldum.
Tarifi benim herzamanki pandispanya ve krema tariflerim. http://perisofrasi.blogspot.com/2009/02/bol-cikolatal-dogum-gunu-pastas.html . Tarifin ayrıntılarına bu linkten ulaşabilirsiniz. Farklı olarak kakaolu creme'ole yerine karamelli kullandım ve pandispanyayı kakaolu değil sade yaptım. Afiyet olsuunn...

3 yorum:

Banu dedi ki...

Merhabalar, blog dunyasinda bende memleketimden haberler duydukca seviniyorum.Ayrica pastaniz cok guzel olmus, ellerinize saglik..
Sevgiler...

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

MERHABA EŞİMDE ES ES Lİ PASTA ÇOK GÜZEL OLMUŞ HELE MEMLEKETİMİN PASTASI OLUNCA DAHADA GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

peri dedi ki...

Arkadaşlaarr, sizlerle tanıştığıma çok mutlu oldum, ben de blog yazarları arasında hala bir Eskişehirli ile karşılaşmadığım için üzülüyordum. Ben şu an Eskişehir'de yaşıyorum, sizlere güzel memleketimizden haberler vermek benim görevim olsun ozaman:))Daha sık görüşmek dileğiyle, sevgilerr:)))