PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

18 Şubat 2009 Çarşamba

Bol Çikolatalı Doğum Günü Pastası

Bol çikolatalı pastalara bayılırım, küçük kardeşim de öyle. Bu yüzden ona doğum gününde sürpriz olarak bu pastayı yaptım. Herkes çok beğendi. Şeker hamuru denemesi olarak oldukça acemice belki ama, bu gülen yüz sayesinde yeni yaşında da hep kocaman kocaman gülmesini istedim:))

Tarifine geçersek; pandispanya tarifi Selin Çağlayan'a ait, süngerimsi bir dokusu oluyor, bu yüzden rulo pastalar için de çok uygun bir pandispanya.

Şeker hamurunu da hala evde yapamadım, şeker hamuru yapmak için gerekli olan jelatini buldum ama glikozu malesef bulamadım. Ben de gurme.net sitesinden sipariş ediyorum. Hemen hemen her rengi var, ama isterseniz gıda boyasıyla da renklendirebilirsiniz.

Pandispanya için malzemeler;

4 yumurta (sarısı ve beyazı karışmayacak)

1 su bardağı toz şeker

1 çay bardağı süt

1/2 çay bardağı su

1 su bardağı un

1 çorba kaşığı kakao

1 yemek kaşığı nişasta

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Yapılışı:

Yumurta sarıları ve toz şekeri mikserle yüksek devirde iyice çırpın.Su, süt, nişasta,kakao ve vanilyayı ekleyin. Son olarak un ve kabartma tozunu ilave edip düşük devirde çırpmaya devam edin.
Başka bir kapta yumurta beyazlarını kabı ters çevirdiğinizde dökülmeyecek kıvama gelene kadar yüksek devirde çırpın. Çırpılmış yumurta beyazlarını hamura ilave edip spatula ya da kaşık yardımı ile yavaşça, yumurta beyazlarını fazla söndürmeden karıştırın.
Ben bu pasta için 26 cm'lik kelepçeli kalıp kullandım ve pandispanyayı 3 parçaya böldüm, daha çok katlı bir pasta yapmak isterseniz kalıp ölçüsünü değiştirebilirsiniz.

Rulo pasta yapmak isterseniz de hamuru yağlı kağıtla kaplı fırın tepsisine döküp tepsinin her yerine eşit olarak yayarak pişirebilirsiniz. Hamurun kıvamı çok akışkan olmadığı için tepsiye spatula ile yaymanız gerekebilir.
Önceden 170 C'de ısıttığınız fırında tepsi kullanıyorsanız 30 dakika, kalıp kullanıyorsanız 35-40 dakika üzeri kızarıp, bıçak batırdığınızda yapışmayacak kıvama gelene kadar pişirin.

Fırından aldıktan sonra biraz soğumasını bekleyip kalıptan çıkartabilirsiniz. Daha sonra büyük ve keskin bir bıçak veya bir parça ip yardımıyla keserek pandispanyayı kabarma durumuna göre 2 veya 3 parçaya ayırın.

En alt katı pasta tabağına yerleştirin ve bir kaşık yardımıyla meyve suyu veya süt ile hafifçe ıslatın.

Ara kreması

Ben çok vaktim olmadığı için, ara kreması olarak 1 paket Dr. Oetker Kakaolu Creme Ole kullandım. Siz isterseniz başka bir hazır pasta kreması da kullanabilir veya kendiniz krema hazırlayabilirsiniz.
Kremayı hazırladıktan sonra kat aralarına paylaştırarak sürün. İsteğe göre her kata damla çikolata veya elinizle parçaladığınız çikolata kırıklarını ilave edebilirsiniz. Ben damla çikolata tadını çok sevmediğim için bitter çikolata kırıkları ekledim.En üst kat pandispanyayı da yerleştirdikten sonra kaplama kremasına geçebiliriz. Tamam pek kolay birşey değil pasta yapmak ama sonuca değer bence:))

Kaplama kreması malzemeler:
200 ml sıvı krema (zaten 200 ml lik kutularda satılıyor, marketlerde bulabilirsiniz)
160 gr (2 paket ) çikolata
1 paket Dr. Oetker krema sertleştirici ( bunu da marketlerde bulabilirsiniz)

Yapılışı:

Çikolataları benmari usulü eritin ve sıvı krema ile 7-8 dakika çırpın. Krema sertleştiriciyi ekleyip 5 dakika daha çırpın ve 5 dakika buzdolabında bekletin.

Çıkardıktan sonra pastanızın üzerini ve yanlarını bu krema ile kaplayın. Bu krema özellikle şeker hamuru ile kaplanacak pastalar için ideal, çünkü şeker hamurunun pastaya yapışmasını sağlıyor. Şeker hamuru kullanacaksınız yaklaşık 250 gr hamuru merdane ile yuvarlak bir şekil vererek inceltin ve pastayı kaplayın, üzerini dilediğiniz gibi şekillerle süsleyin, kapladıktan sonra benim yaptığım gibi yine şeker hamurundan şekillerle süslemek isterseniz, hazırladığınız şekilleri ( gözü, ağızı) arkasına parmağınızla hafifiçe su sürerek yapıştırabilirsiniz. Ama şeker hamuru kullanmayacaksanız bile bu krema ile kaplayıp üzerini beyaz çikolata rendesi, hindistan cevizi veya krokanla süsleyebilirsiniz.

Süsleme veya kaplama işi bittikten sonra, pastamızı 1-2 saat dinlendiriyoruz. Şeker hamuru kullandıysanız kesinlikle buzdolabına koymayın ama serin bir yerde dinlendirin. Afiyet olsuunn:)))

Hiç yorum yok: