PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

18 Şubat 2009 Çarşamba

Mantarlı Kiş


Kiş hamuruna aslında tuzlu tart da diyebiliriz ama kiş daha havalı bir ad sanki:)Ben mantarı çok sevdiğim için bu kişe de bayıldım, ama siz mantar sevmiyorsanız peynirli, ıspanaklı kişler de yapabilirsiniz. Mantar konusunda da ufak bir tavsiye, aldığınız mantarları kesinlikle yıkamayın, nemli bir bezle silerek temizleyin, zira iki yöntem arasında ciddi bir lezzet farkı oluşuyor, suya girince mantar lezzetini kaybediyor adeta.

Kiş tabanı:

100 gr tereyağı

1 adet yumurta

4 yemek kaşığı yoğurt

1 çay kaşığı tuz

2,5 su bardağı un

1 çay kaşığı kabartma tozu

Yapılışı:

Tüm malzemeleri karıştırarak yumuşak bir hamur elde edin. Oklava ile hamuru yarım parmak kalınlığında kalıbınızın boyunda açın. Ben 26 cmlik kalıp kullandım. Kalıbı yağlayın ve hafif un serpin. Hamuru kalıba aktarın. Ortasına çatal ile delikler açıp üzerine yağlı kağıt serpin. Hamurun fazla kabarmaması için nohut veya fasulye koyabilirsiniz ama ben pişerken kontrol edip kabarırsa bıçakla delmeyi tercih ediyorum. 150C önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 15-20 dk. pişirin.

İç harcı

Yarım kilo mantar

2 adet orta boy soğan

2 adet yumurta

1 kutu sıvı krema

Maydanoz

Tuz, karabiber

İç Harcının Hazırlanması:

Soğanları ince ince doğrayıp 2 çorba kaşığı zeytinyağında kavurun. Üzerine doğranmış mantarları ekleyin, suyunu çekene kadar onları da kavurun. Ardından sıvı kremayı, tuzu ve karabiberini ekleyin. Kremanın tadını sevmeyenler, ağır bulanlar, yoğurt da kullanabilirler. ( Ama yoğurt kullanırsanız ılıdıktan sonra eklemelisiniz.) 1-2 kez karıştırdıktan sonra altını kapatın. İç harcı ılıması için bir kenarda bekletin. Ilıdıktan sonra yumurtaları kırın, ince doğranmış maydanozları da ekleyip karıştırın.

Pişen kiş tabanının üzerine iç harcı boşaltın, dilerseniz üzerine kaşar da rendeleyebilirsiniz. Ben rendeledim. 180 C de üzeri iyice kızarıp yumurtalar pişene kadar, yaklaşık 15-20 dakika pişirin. Sıcak sıcak yiyin:))

Hiç yorum yok: