PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI
Tatlılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Tatlılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

18 Haziran 2014 Çarşamba

Kozalak Kurabiye

Kozalak kurabiye uzun zamandır denemeyi istediğim bir kurabiyeydi, aslında kurabiye demek doğru olmayabilir, tatlı atıştırmalık tarzında bir tarif. Ana malzemesi pirinç patlağı ve tarifin beni  zorlayan yeri de bu pirinç patlağını bulmak oldu. Eskişehir için sadece Metro marketlerinde var diyebilirim. Onun dışında son derece pratik ve hoş sunumlu bir tatlı.
 
Malzemeler
3 su bardağı kakaolu pirinç patlağı
2 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı bal
1 paket (80 gr) bitter çikolata
50 gr tereyağ

Yapılışı
Çikolata ve tereyağını benmari usulü eritin. Pirinç patlağını ve eriyen çikolatayı geniş bir kapta karıştırın. Balı ve kakaoyu da ekleyin. Limon sıkacağının sivri kısmının içine bu karışımdan doldurup ters çevirin. Yani limon sıkacağını kalıp gibi kullanın. 1 saat kadar buzdolabında dinlendirin. Servisten önce pudra şekeri eleyerek kozalaklara kar yağdırın;)



6 Nisan 2010 Salı

Piramit Pasta ve 57. PDÇS Etkinliği

Piramit pastanın tarifini vermeyi unuttuğumu daha yeni farkettim, mutlaka deneyin, ben tadını çok sevdim. Hem pratik hem sunumu çok hoş ve bereketli bir pasta. Fotoğrafları Nevin ablanın sofrasında çekmiştim, tarif de ona ait. Evde yaptığımda aceleden fotoğraflayamadım bu yüzden Nevin ablaya ait piramit pastanın fotoğrafını kullanıyorum.


Pastamı 57. PDÇS etkinliğine katılmak üzere Sevgili Hümeyra'ya gönderiyorum ve kolaylıklar diliyorum.


Kek Malzemeleri:

6 yumurta

6 yemek kaşığı şeker

6 yemek kaşığı un

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya


Krema Malzemeleri:

1 paket toz krem santi

1,5 çay bardağı süt

3 çorba kaşığı kakao

Yarım yemek kaşığı eritilmiş ılımış tereyağı

80 gr.(1 paket) bitter cıkolata

1 yemek kasığı su


Yapılışı:

1. Yumurta ve sekeri mikserle köpürünceye kadar çırpın.

2.Un, vanılya ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin, karıştırın.

3. Yağlı kağıt serilmiş boyu 40cm eni 26 cm olan fırın tepsisine dökün.

4. Önceden ısınmıs 185 derecede 15 dakika kadar pişirin.

5. Fırından çıktıktan sonra 12, 10, 8, 6 ve 4 cm şeritler halinde kesin ve soğumaya bırakın.

6. Bu arada 1 paket toz krem şantiyi 1,5 çay bardağı süt ile iyice çırpın.

7. İçine 3 yemek kasığı kakaoyu ve yarım yemek kaşığı erimiş ılımış tereyağını ekleyin. Mikserle çırpın.

8. 8o gr. bitter çıkolatayı 1 yemek kaşığı su ile tavada eritin, ılıkken kremaya ekleyin ve karıstırın. Kremamız hazııırr:)

9. 12 cm'lik en geniş keki en alta gelecek şekilde uzun bir tabağa yerleştirin. Bir kat krema sürün. 10 cm'lik keki yerleştirin. Krema sürün. Kekler bitene kadar büyükten küçüğe doğru krema sürerek yerleştirin.
10. Kenarlarını da krema ile kaplayın, uzun bir bıçak ya da spatula yardımıyla düzgünleştirin. 2 saat buzdolabında dinlendirin. Servis etmeden önce üzerini beyaz çikolatalı drajeler ve çikolata rendesi ile ya da kakao eleyerek veya fındık, ceviz kırıntıları ile süsleyin, dilimleyerek servis edin, afiyetlee..

25 Mart 2010 Perşembe

Nutellalı Vişneli Kedidili Pasta ve 56. PDÇS Etkinliği

Kedidili , sauyer, savarone, lady fingers gibi birçok ismi olan, bu uzun ince bisküviler ile pasta yapmayı uzun zamandır istiyordum. Gün toplantımız aynı zamanda bir doğumgününe ev sahipliği yapacağı için bu şık görünümlü pastayı yapmayı düşündüm ben de. Pişirme işlemi olmadığı için çok pratik, kurdelası ve şekli ile çok süslü bir pasta oldu.
Lezzeti de tam not alan pastamı 56. PDÇS etkinliğinin ev sahibi lezizce arkadaşıma gönderiyorum.
Tarif için Yeşil Kivi'ye teşekkürler...

Malzemeler:
1,5 paket (300 gr) kedi dili bisküvi
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
2 çorba kaşığı granül kahve (ben espresso kullandım)
Kreması;
2 poşet krem şanti
1 su bardağı süt
4 yemek kaşığı nutella
1 paket labne peyniri
1 su bardağı çekirdeksiz vişne
Üzerini süslemek için;
Kakao
Damla çikolata

Yapılışı:
1. Ilık su ve süt ile granül kahveyi karıştırın.
2.Kelepçeli kalıbın kenarlarına streç film döşeyin.
3.Bisküvileri kalıbın yüksekliğinde kesin. Teker teker ıslatarak (sıvının içinde fazla tutmayın, dağılabilir) dik olarak kalıbın kenarlarına yan yana, arada boşluk bırakmadan döşeyin. Tabana da kestiğiniz bisküvileri döşeyin.
4. Diğer tarafta süt ile şantiyi çırpın.
5. İçine labne ve nutellayı ekleyip tekrar çırpın.
6. Bisküvilerin üzerine ikiye böldüğünüz vişneleri serpiştirin. Sırasıyla bir kat bisküvi bir kat krema döşeyin. Krema bitene kadar devam edin.
7. En üste krema sürün ve 2-3 saat buzdolabında bekletin.
8. Servis etmeden önce damla çikolata ile süsleyip ve kakao eleyin. Kelepçeli kalıptan çıkarıp dikkatlice streç filmi çıkartın. Kalın bir kurdelayı çevresine bağlayın.

2 Şubat 2010 Salı

Vişneli Çikolatalı Topkek

En hızlısından, kahvenin yanına en yakışanından bir kara kız:) Tatlı krizini bastırabilecek kadar hünerli, vişne-çikolata aroması ile inanılmaz lezzetli ve pratik...
Eee daha naapsın bizim için, en nihayetinde o da bir topkekcik:))
Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı yağ
2-3 yemek kaşığı kakao
1 çay bardağı çekirdeksiz dondurulmuş vişne(mevsim itibari ile)
2 paket (160 gr) benmari usulü eritilmiş çikolata
2 su bardağı kadar un
1 paket kabartma tozu
Yapılışı:
1. Yumurta ve şekeri 2 dakika kadar çırpın.
2. Yağ, süt, ve ikiye böldüğünüz vişneleri ekleyin.
3. Benmaride erittiğiniz ve ılıttığınız çikolatayı ekleyin.
4. Kakao ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin.
5. Unu da kıvamını kontrol ederek ve eleyerek ekleyin. Katı olmamasına özen gösterin. Hafifçe spatula ile karıştırın.
6. Kalıplara paylaştırın, 180C de 20 dakika kadar pişirin.
7. Soğuduktan sonra üzerine çikolata sosu dökerek daha şık bir sunum elde edebilirsiniz.

8 Ocak 2010 Cuma

Gül Tatlısı

Benim eşim şerbetli tatlılara çok düşkündür. Sütlü tatlılar pek kesmez kendisini:) Tatlı krizi tutunca ben de hem bloga eklemek, hem onu mutlu etmek için gül tatlısı yaptım. Tarifi oldukça basit, şekil verirken biraz uğraşıyoruz sadece, ama değiyor bence. Benim vaktim biraz kısıtlıydı, çok uğraşamadım, bir dahaki sefere başka bir yöntemle şekil vermeyi düşünüyorum.
Ben tarifi yarım ölçü uyguladım. Yaklaşık 25 tane gülüm oldu:) Orjinali aşağıdaki gibi ve Emine Beder'e ait..

Malzemeler:
1 tane yumurta
3 çorba kaşığı yoğurt
1 paket margarin ya da tereyağı(eritilmiş ve soğutulmuş)
1 çorba kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
5 su bardağı un
1 su bardağı bütün fındık

Şerbeti:
4 su bardağı su
3,5 su bardağı şeker
2-3 damla limon
1 paket vanilya

Yapılışı:
1. Erittiğiniz margarinden 2 çorba kaşığı ayırıp, un ve fındık hariç tüm malzemeleri karıştırın.
2. Yavaş yavaş unu ilave edin. Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.
3. Hamuru 10 dakika kadar buzdolabında dinlendirin.
4. Bu sırada şerbetini hazırlayın. Su ve şekeri bir tencerede kaynatıp, limon ve vanilyayı ilave edip soğumaya bırakın.
5. Dinlenen hamuru 4 parçaya ayırın. Merdane yardımıyla 3 mm kalınlığında açın.
6. Orta boy bir bardağın ağzı ile daireler kesin. Her dairenin ortasına bir tane fındık koyup her köşeden 4 kesik atın. Oluşan her parçayı fındığın etrafına dolayarak gül şekli verin.
Gül şeklini elde etmek için bir yöntem daha var. Çay bardağı ile oluşturduğunuz dairelerden 3 tanesini, yarısı diğerinin üstüne gelecek şekilde, dizin.(Keşişen kümeler gibi) En alttaki daireden başlayarak rulo şeklinde sarın ve ortadan ikiye bıçakla bölün, 2 adet gül elde edeceksiniz.
7. Ayırdığınız margarini güllerin üzerine sürün, 180C de önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.
8. Tatlılar sıcak, şerbet soğukken şerbetleyin. 1-2 saat sonra tatlınız servise hazırdır.

4 Aralık 2009 Cuma

Nihayet Bayram Tatlıları

Bayram geçeli neredeyse 1 hafta oluyor, ben ancak yayınlayabiliyorum bayram tatlılarımı. Yaş itibari ile henüz el öptürecek çağda olmadığımızdan bayramlar ailelerimizn evlerinde geçiyor, ben de bayram tatlılarını yapıp onlara götürüyorum. Bu bayram;

yaptım misafirlerimiz ve kendimiz için. Hindistan Cevizli Tatlının fotoğrafını çekemedim malesef, herkes çok beğenmiş ve tarifi istenmiş, annem söyledi:) En kısa zamanda tekrar yapıp ekleyeceğim. Haşhaşlı Revani de epey rağbet görmüş, baklavanın yanında çok hafif bir tatlı olduğu söylenmiş, bunu da kayınvalidem söyledi:) Fındıklı mekik tatlısı ise ağızda dağılan, başarılı bir tatlı oldu, beğenildi. Pudingli tatlı en pratik olanı aslında ama, sütlü tatlı olduğu için bayramda çok güzel gitti, misafirlerden çok biz yedik.

Çıtır çıtır revaninin tarifi ile başlayayım..Haşhaşlı Revani

Malzemeler:

3 adet yumurta

1/2 su bardağı şeker

1 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı süt

1 su bardağı irmik

1 su bardağı mavi haşhaş tohumu

1.5 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

1/2 paket vanilya

Şerbeti için:

3 su bardağı şeker

3 su bardağı su

5-6 damla limon suyu

1/2 paket vanilya

Üzerine :

1 paket krem şanti (ya da 1/2 çay bardağı nişasta, 1/2 çay bardağı şeker, 1,5 su bardağı süt ile pişirilerek hazırlanmış krema) ve yeşil fıstık

Yapılışı:

1. Şekeri ve suyu bir tencereye alıp karıştırın, 5 dakika kadar kaynatın. Limon suyu ve vanilyayı ekleyip kapatın.

2.Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Sütü ve yağı ilave edin, çırpmaya devam edin.

3. Kuru malzemeleri ( haşhaş, irmik, un, kabartma tozu, vanilya) başka bir yerde karıştırıp sıvılara ekleyin. Yavaşça karıştırıp yağlanmış borcama dökün. 170C de pişirin.

4. Ilıdıktan sonra şerbeti daha iyi çekmesi için bir çok yerinden bıçak batırın. Hem şerbet hem kek ılıkken şerbetini dökün.

5. Bu arada üzerini süslemek krem şantiyi hazırlayın. Bizimkiler krem şantiden pek hazetmedikleri için ben krema hazırladım. Şerbetini iyice çeken tatlının üzerine kremayı yayıp yeşil fıstık ile süsleyin.



23 Kasım 2009 Pazartesi

Hindistan Cevizli Karakız (Nam-ı Diğer Kokostar)

Benim ve aileden tadanların favori kurabiyesi oldu karakız. Misafirlerim de çok beğendiler. Tarif Sevgili Seçil'e ait. Ben sadece iç malzemesinde ve süslemesinde ufak değişiklikler yaptım. Hindistan cevizini sevenlerin mutlaka denemesini öneririm. Hem sütle, hem çayla, hem kahveyle süper ikili olabilme yeteneğine sahip:)) Tadının yanı sıra sunumu da çok hoş, daha ne söyleyeyim işte süper bişey:))

Malzemeler:
Hamuru İçin:
250 gram oda sıcaklığıında margarin
2 yumurta (birinin akı iç malzemesine)
1 kahve fincanı kakao
2 kahve fincanı pudra şekeri
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya
Aldığı kadar un
İç Malzemesi:
1 su bardağı hindistancevizi
1 çay bardağı purda şekeri
1 yumurtanın akı (hamur malzemesinden alınacak)
1/2 çay bardağı süt
Üst Süsleme İçin:
1 yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı süt (parlak olması için biraz su ekleyin )

Yapılışı:
1.
Un hariç tüm hamur malzemelerini karıştırın.
2. Yumuşak bir hamur elde edecek şekilde un ilave edin, yoğurun.
3. İç harcını hazırlarken buzdolabında dinlendirin.
4. Diğer tarafta hindistancevizi, yumurta akı, pudra şekeri ve sütü karıştırın.
5. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartarak yuvarlayın ve mümkün olduğunca ince olmasını sağlayarak avucunuzda açın.
6. İç malzemesinden koyarak hamuru kapatın. Kapalı yeri alta gelecek biçimde yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
7. Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında kurabiyeleri pişirin.
8. Üst süsleme malzemelerini karıştırarak pişirin ve soğumaya bırakın. Soğuyan kurabiyelerin üzerini soğuyan üst süsleme malzemesi ile süsleyin. Buzdolabı poşetine kremayı doldurup, köşesinden küçük bir delik açarak süslemeyi yapabilirsiniz. Vaktiniz yoksa üzerine pudra şekeri eleyerek de çok hoş bir görüntü elde edebilirsiniz.

29 Eylül 2009 Salı

Bezeli Vişneli Parfe

Parfe mevsimi kapanıyor, biz Türkler kışın soğuk şeyler yemeye pek sıcak bakmıyoruz. Halbuki Avrupa'da yaz ayları kadar kış aylarında da dondurma tüketiliyormuş. Benim gibi faranjiti hemen azanlar için bu mümkün değil malesef. Bu yüzden havalar iyice soğumadan bir kere daha vişneli parfe yapmak istedim. Beze de ilave ettim bu sefer.
Bezeli parfeyi birkaç kez internette görmüştüm ama hiç tatmamıştım. Cici evli arkadaşlarımız Ebru-Emre çiftinin evlerine gittiğimizde damat bey bizim için cevizli bezeli parfe yapmıştı:)) Çok da lezzetliydi. Acele ile çıkarken fotoğraf makinemi almayı unutmuşum, malesef güzel masayı ve parfeyi fotoğraflayamadım. Kesinlikle tavsiye edebileceğim hafif, serin, lezzetli ve sunumu hoş bir tatlı oldu.
Malzemeler:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt
1/2 paket burçak bisküvi
10 adet beze
1 su bardağı çekirdekleri çıkarılmış vişne


Yapılışı:
1. Krem şantiyi süt ile çırpın.
2. 5 tane bezeyi parçalayıp krem şantiye ekleyin.
3. Bisküvileri ezip ekleyin.
4. Vişneleri ekleyip karıştırın.
5. Dikdörtgen baton kalıbın içini stretch film ile kaplayın. Dibine kalan 5 bezeyi sırayla dizin.
6. Karışımı dökün. Üzerini düzeltip stertch ile kaplayın Buzlukta bir gece bekletin.
7. Ters çevirip servis yapın.

17 Eylül 2009 Perşembe

Cevizli Burgu Tatlısı (Gazoz Tatlısı)

3 gündür ne kendi bloguma girebildim ne de blogspot uzantılı diğer bloglara. Sorunun ne olduğunu anlayamadım, herkes aynı problemi yaşamamış, ama yaşayan arkadaşlar da varmış, neyseki bugün sabah bloguma girebildim. Bayramdan önce hem kolay hem lezzetli bir bayram tatlısı tarifi vermeyi düşünmüştüm üç gün önce. Nihayet bugün gerçekleştirebiliyorum.

Bu tatlıyı ramazanın başında iftar davetlerim için yapmıştım. Şerbetlemeden, kuru olarak, kapalı bir kapta uzun süre muhafaza edilebilen bir tatlı olduğu için bana büyük kolaylık sağladı. Bayram için de çok uygun bir tatlı olduğunu düşünüyorum, tabii ki baklava yapmayı düşünmüyorsanız:))
Genelde gazoz tatlısı olarak biliniyor ama ben cevizli burgu ismini daha çok yakıştırdım.

Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı sade gazoz
1 tane yaş maya (42 gr)
Aldığı kadar un
Yarım paket margarin + Sıvı yağ ( hamuru yağlamak için)
3 su bardağı dövülmüş ceviz
2 tatlı kaşığı tarçın
Şerbeti;
3 su bardağı şeker
2.5 su bardağı su
1 paket vanilya
2-3 damla limon suyu

Yapılışı:
1. Derin bir kaba gazozu boşaltıp, mayayı ekleyin. Eriyene kadar karıştırın.

2. Oda sıcaklığındaki yumurtaları ekleyin, karıştırmaya devam edin.

3. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edecek şekilde unu ilave etmeye başlayın. Elinize yapışmayacak bir kıvama gelene kadar yoğurun.

4. Mayalanmadan önce hamuru dörde bölün. Her bir parçayı büyükce açın.



5. Açılan parçayı sıvı yağ+eritilmiş margarin karışımı ile yağlayın. İçine tarçınlı ceviz kırıklarını yayın. Benim cevizlerim biraz iri parçalanmıştı. Daha ince parçalarsanız, şeklinin daha güzel olacağını düşünüyorum.

6. Resimdeki gibi rulo yapın. 1 cm eninde kesin ve tepsiye dizin. Dip dibe dizmeyin ki mayalandığında birbirlerine yapışmasınlar. Diğer 3 parça için de aynı işlemi yapın.


7. Tepsinin içinde mayalanmaya bırakın. 180 derece fırında kızarana kadar pişirin.Fırından çıkardıktan sonra soğumaya bırakın.

8. Diğer tarafta şerbeti hazırlayın. 3 su bardağı şekeri 2.5 su bardağı suda kaynatın. 1 paket vanilya ve 2-3 damla limon suyunu ekleyip kapatın. Fırından çıkan tatlılar iyice soğuduktan sonra sıcak şerbet ile ıslatın. Ağzını bir tapsi yardımıyla kapatıp 2-3 sat bekletin. Afiyet bal şeker olsun:))

6 Ağustos 2009 Perşembe

Vişneli Kümbet Pasta


Sıcakları bahane göstermek istemiyorum ama gerçekten hava çok sıcak, mutfak daha da sıcak! Bir an önce ve en pratik yoldan yemek olayını halledip mutfaktan kaçmaya çalışıyorum. Dolayısıyla bu tarif arşivden:) Bir Dr. Oetker tarifi imiş, ben de eye's cookies'den öğrendim. Hem çok şık hem çok lezzetli. Ben çok beğenerek yiyorum bu pastayı, hem vişneli diye, hem de kremasının hafifliğinden dolayı. Fotoğrafı pek başarılı olmasa da paylaşmak istedim. Çünkü bu pastayı çok beğenenlerden biri de Mine Ablam. Tayinleri dolayısıyla artık Diyarbakır'da kendisi. Beni buradan takip ettiğini bildiğim ve 'tarifini siteden alırım nasılsa' dediği için bir an önce vermek istedim. Diyarbakır'da hiç problemsiz, güzel günler geçirmeniz ve bir an önce memleketimize dönmeniz dileğiyle Mine Ablacım:)))

Malzemeler :

Kek için:
3 yumurta
125 gr. oda sıcaklığında margarin
1/2 su bardağı tozşeker
1 pk. vanilya
1,5 su bardağı + 2 yemek kaşığı un
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
3 çorba kaşığı nutella
1 çorba kaşığı süt
500 gr çekirdekleri çıkarılmış taze vişne

Ara kreması için:
250 gr. süzme yoğurt
2 yemek kaşığı toz şeker
2 paket vanilya
200 gr. sıvı krema
1 paket Dr. Oetker krema sertleştirici

Üst sosu için:
1 paket Dr. Oetker jöle
1 su bardağı(250 ml) vişne suyu
yada vişneli jöle

Yapılışı:

1. Keki hazırlamak için margarini, şekeri ve vanilyayı krema kıvamına gelene kadar çırpın.
2. İlk yumurtayı kırıp iyice karışana kadar çırpın. 2. yumurtayı da kırıp çırpın. 3. yumurta için de aynı işlemi yapın.
3. Un ve kabartma tozunu karıştırıp eleyerek yavaşl yavaş karışıma ekleyin.
4. 26 cm'lik kelepçeli kalıbın dibinmi yağlı kağıtta kaplayıp hamurun yarısından biraz fazlasını dökün.
5. Üzerine vişneleri aynı aralıklarla dizin. Kalan kek hamuruna Nutella ve sütü ekleyin. Bu hamuru da diğer hamurun üzerine yayın. Hamur vişnelerin üzerine tam olarak kapatmaya yetmezse kaşıkla düzelterek yayın, hepsi kapanmazsa bile endişelenmeye gerek yok, kek kabarınca vişneler zaten içinde kalıyor.
6. 175 ° C ' de yaklaşık 35-40 dk pişirin.
7. Kürdanla kontrol edip, piştiğine emin olduğunuzda kalıptan çıkarın ve soğuması için bekleyin.
8. Bu arada yoğurt, şeker ve vanilyayı karıştırın. Diğer tarafta kremayı katılaşıncaya kadar çırpın. Yoğurtlu karışıma ekleyin. Krema sertleştiriciyi de ekledikten sonra 5 dakika kadar buzdolabında bekletin.
9. Katılaşana kremayı soğumuş olan kekin üzerine ortada kümbet olacak şekilde yayın ve yaklaşık 1 saat buzdolabında soğumaya bırakın.
10. Jöleyi 250 ml. vişne suyu ile hazırlayın ya da vişneli jöle kullanın. (Eğer jöleden hoşlanmıyorsanız vişneleri püre haline getirdikten sonra şeker ve 1 yemek kaşığı kadar mısır nişastası ile pişirip jöle yerine kullanabilirsiniz.) Jöleyi soğumuş olan pastanın üzerine kat kat dökün. Jöle kendiliğinden kenarlara doğru akacaktır. Ama kümbet şeklini fazla yüksek yaparsanız jölenin büyük çoğunluğu kenarlardan dışarı akacaktır, bu da jölesiz bir pasta elde etmeniz anlamına gelebilir. Dikkatli olun;)

24 Haziran 2009 Çarşamba

Şeftalili Kivili Parfe



Yaz sıcağında en sevdiğim tatlılardan biri parfe. Meyveli olunca daha da serinletici ve ferah bir tadı oluyor. Bu sefer farklı bir parfe tarifi denedim. Daha hafif bir lezzet çıktı ortaya.
Aslında çilekli yapmayı planlamıştım parfemi, ama çileklerim beni yarı yolda bırakıp vıcık vıcık birşey haline dönüşmüşlerdi. Ben de evdeki meyvelerden kivi ve şeftaliyi seçtim. Ama kiviyi içine katmanızı pek tavsiye etmiyorum. Hafif buruk bir tat katmıştı parfeye. Üzerini süslemek için daha uygun olduğunu düşünüyorum. Vişnenin de çok yakışacağına eminim.

Malzemeler:
2 poşet krem şanti
2 su bardağı süt
1 paket Dr. Oetker vanilyalı Cremo'le
1 su bardağı süt
Yarım paket kakaolu bisküvi
1/2 su bardağı şeker
1 adet kivi
2 adet yumuşak şeftali
Üzeri için 1/2 su bardağı ceviz


Yapılışı:
2 poşet krem şantiyi 2 su bardağı soğuk süt ile çırpın. Başka bir kapta cremo'leyi 1 bardak süt ile çırpın ve krem şantiye ekleyip birlikte çırpmaya devam edin. Şekeri ve iri iri kırdığınız bisküvileri ekleyin. İsteğinize göre meyvelerin kabuklarını soyup doğrayın, karıştırın. Strech film serdiğiniz dikdörtgen kalıbınızın dibini cevizle kaplayın ve karışımı dökün. Üzerini strech film ile kapayıp buzlukta 1 gece dinlendirin. Servisten 15 dakika önce buzluk kısmından dolap kısmına indirin. Dilimleyip servis edin.

8 Haziran 2009 Pazartesi

Nevzine


Yöresel tatlara karşı herzaman daha merakla yaklaşmışımdır. Bir gazetenin verdiği yöresel tarifler ekinde gördüm nevzine tarifini. Kayseri'ye ait meşhur bir tatlıymış kendisi. Tahinli tarifleri çok sevdiğimi ve evdeki pekmez stoğunu da gözönünde bulundurarak denemek istedim. Oldukça kalorili olmasına rağmen ağır bir tatlı değil. Lezzetli, yedikçe yediren bir şey :))
Malzemeler:
250 gr eritilmiş margarin yada tereyağı (Ben yarı yarıya kullandım)
1 çay bardağı tahin
1 çay bardağı yoğurt
4 su bardağı un ( sert bir hamur olacak )
1 su bardağına yakın iri çekilmiş ceviz
1 paket kabartma tozu

Şurup için:
3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 çay bardağı kadar pekmez

Yapılışı
Ceviz hariç tüm malzemeleri yoğururak sert bir hamur elde edin. Daha sonra cevizi de ekleyip yağlanmış bir borcam tepsiye ( 28-30 cm büyüklüğünde) elinizde bastırarak, heryerde eşit seviyede hamur olacak şekilde yayın. Fırına vermeden önce baklava dilimi şeklinde kesin. Benim dilimlerim büyük olmuş, daha küçük dilimler oluşturursanız, servisi daha kolay olacaktır. 180 derecede kızarana kadar pişirin. Diğer tarafta şeker ve suyu kaynatarak elde ettiğiniz şerbete pekmezi de ilave edin. Hamur fırından çıkar çıkmaz, ılık şerbeti dökün. Şerbeti çekince servise hazırdır.

2 Haziran 2009 Salı

Karamelli Çikolatalı Muhallebi

Karamel tadını herzaman herşeyde çok severim. Karamelli pudinglere de bayılırım. Hazır pudinglerin ne kadar pratik olduğunu kabul ediyorum ama evde yapılan muhallebinin, sütlacın tadını hiç birinin tutmadığını düşünüyorum. Artık kesin kararımı da verdim zaten, hazır puding almıyorum. Sadece 2 malzeme daha ekleyerek evde hazırlamak varken niye katkılı olduğunu bildiğim birşey tüketeyim ve tükettireyim ki aileme. Sizi de ikna etmek için hem çok kolay hem de şık bir tarif vermek istedim bu konuda. Eya's Cookies'in sitesinde gördüğüm karamelli muhallebide bazı değişiklikler yaptım. Benim vaktim varken iki renkli hazırlayarak yapım aşamasını uzattım ama siz vaktiniz kısıtlıysa tarifi sade olarak uygulayıp kısa sürede güzel bir tatlı elde edebilirsiniz.
Malzemeler:
1 lt. Süt
2 tepeleme dolu çorba kaşığı nişasta
1 yumurta
1 su bardağı tozşeker
Çikolatalı kısmı için 40 gr bitter çikolata(yarım paket)
Aralara serpmek için fındık
Üzerini süslemek için rendelenmiş çikolata
Yapılışı:
Şekerden 2 çorba kaşığı ayırıp kalanını bir tencereye koyun. Tenceredeki şekeri ocağın üzerinde karamelleşene kadar yakın. Şeker tamamen kahverengine döndükten sonra ateşten alın ve hemen sütü ilave edin, fazla tutarsanız siyahlaşır ve acı bir tat alır.
Başka bir kapta nişasta ve ayırdığınız şekeri karıştırın. Süt ısınmadan 4-5 kaşık alıp nişasta, şeker karışımına ekleyin. Yumurtayı ilave edip karıştırın. Sıvı kıvamda olmasına dikkat edin ki tenceredeki süte ilave ettiğimizde topak oluşmasın. Sıvı karışımı da tenceredeki süte ekleyip kısık ateşte karıştırarak kaynamaya bırakın. Tencerenin dibinde yaktığımız şeker sütün ısınması ile birlikte eriyeceğinden muhallebiniz de karamel tadını ve rengini alacaktır.
Kaynadıktan sonra 1 kase kadar ayırıp içine parçaladığınız çikolatayı ekleyin ve karıştırarak eritin. Kalan karamelli muhallebiyi kuplara paylaştırıp biraz soğumasını bekleyin. Sonra fındık ve çikolatalı muhallebiyi de düzgün biçimde dökün. Çikolatalı kısım biraz soğuyunca da son kat olarak karamelli muhallebiyi ilave edin. Soğutma işlemlerini buzdolabında yaparsanız hem daha az zaman harcarsınız, hem de kalan muhallebiyi kabuklaşmadan kuplara paylaştırmış olursunuz. Üzerini çikolata rendesi ile süsleyin.

1 Haziran 2009 Pazartesi

Meyveli Tart

Haftasonumuz yine herzamanki gibi hareketli geçti. Arkadaşlarımın büromuza yaptığı hayırlı olsun ziyareti sayesinde cumartesi günü çok eğlendik. Bürodan çıkınca vitrinlere bakınıp, yorulunca da kendimize kahve ısmarladık. Bu arada Kahve Dünyası'nın sakızlı türk kahvesini aromalı tatları seven herkese tavsiye ediyorum. Biz çok beğenerek içiyoruz. Ama günün sonunu feci şekilde yağmura yakalanıp ıslanarak getirdik. Yine de çok güzel bir gündü.
Arkadaşlarım için o sabah meyveli tart yapmayı düşünmüştüm, benim düşünceli arkadaşlarım da gelirken meyveli pasta getirince o gün meyve ağırlıklı beslendik:)) Çok lezzetli, estetik ve hafif bir tart isteyenler için tarifi;

Malzemeler:

Tart tabanı:
2 yumurta
1/2 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı süt
100 gr eritilmiş margarin
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 pkt vanilya
1 su bardağı un

Kreması:
1 paket Dr. Oetker Vanilyalı Dolgu Kreması
2,5 çay bardağı süt

Üzerine:
1 adet kivi
1 adet muz
5-6 dilim ananas
10 adet çilek
1 paket tart jöle

Yapılışı:
Tart hamuru için yumurta ve şekeri çırpın. Süt ve eritilmiş margarini de kelyip çırpmaya devam edin. Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı da eleyerek ekleyin ve hafifçe karıştırıp yağladığınız tart kalıbına boşaltın. Benim kalıbım 26 cm lik. Fotoğraftaki kalıbı kullanıyorum. 180C de pişirin.

Üzeri hafif kızardıktan sonra ters çevirip kalıptan çıkartın. Buarada paketin üzerindeki tarife göre yani 2,5 çay bardağı süt ile toz karışımı 2 dakika çırpın ve tart tabanının boşluklu kısmına yayın. Daha sonra dilimlediğiniz meyvelerle istediğiniz şekilde süsleyin. Eğer hemen servis etmeyecekseniz meyvelerinm kararmaması için 1 paket Dr. Oetker tart jölesini tarifine göre hazırlayıp üzerine dökün. Buzdolabında üzeri kapalı şekilde muhafaza edin ve sıcak yaz günlerinde serin serin afiyetle yiyin:))

21 Mayıs 2009 Perşembe

Elmalı Mevsim Tatlısı


Çok hafif ve serinletici, lezzetli bir mevsim tatlısı. Mantının ardından ağzımızı daha da tatlandırmak için güzel sohbetinin yanında bu tatlıyı da sundu bizlere Semacığım. Tarifi çok kolay, sıcak yaz günleri için de çok uygun. Tavsiye edilir efendim:))

Malzemeler:

5 adet rendelenmiş elma
1/2 su bardağı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı kıyılmış ceviz ya da fındık
1 su bardağı damla çikolata ya da ufak parçalanmış çikolata

1 paket krem şanti
1 su bardağı süt

Süslemek için
3-4 tane çilek
Çikolata rendesi

Yapılışı:
Rendelediğiniz elmalara şekeri de ilave ederek suyunu çekene kadar pişirin. Tarçını ve cevizi de ekleyin. Kuplara ya da kaselere paylaştırın. Parça çikolataları da her kaseye ilave edin. Bu arada krem şantiyi paketin üzerindeki tarife göre hazırlayın. Soğuyan elmalı karışımın üzerine krem şantiyi paylaştırın. Buzdolabında 1-2 saat dinlendirin. Servisten önce çilek ve çikolata rendesi ile süsleyerek servis edin. Afiyetle serinleyin:))

5 Mayıs 2009 Salı

Muhallebili Kadayıf

Bugün hıdrellez. Hıdrellez günü, Hızır ve İlyas (a.s.)’ın yer yüzünde buluştukları gün olduğu sayılarak kutlanır. Bu buluşmanın insanlara, doğaya bolluk, bereket, huzur getirdiğine inanılır. Çalıştığımız için bizler gidemesek de bugün piknikler düzenlenir, yenilir, içilir coşku içinde. Ben dileğimi çizip dün gece bahçemizdeki gül dalına astım bile:)) Siz de içinizden geçen dilekleri bir de bugün tekrarlayın. Herkesin duaları, istekleri, yakarışları tez zamanda kabul olsun inişallaahh:))
Böyle güzel bir güne güzel bir tatlı tarifi yakışır dimi ama??

Malzemeler:
250 gr. tel kadayıf (ıslak kadayıf)
1/2 su bardağı şeker
50 gr tereyağı yada margarin
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın

Kreması:
1 lt. süt
6 yemek kaşığı un
1 su bardağı şeker
1 poşet krem şanti
1 paket vanilya

Yapılışı:
Kadayıfları elinizle iyice ufalayarak kenarları yüksek yapışmaz bir tencereye, tereyağı ve şekerle birlikte koyup kısık ateşte kavurmaya başlayın. Kısık ateş olmasına dikkat edin, kadayıfların bir kısmı yanarken bir kısmı kavrulmamış olarak kalabilir. Sık sık karıştırak kavurmaya devam edin. Kadayıfların rengi karamele dönüp şekerle iyice özdeşleşince yaklaşık 30-35 dakika kavurun. Daha sonra ceviz ve tarçını ilave edip ocaktan alın.
Bu arada bir başka tencereye 1 litre süt, şeker ve unu koyup, çırpıcıyla hiç pürüz kalmayıncaya kadar karıştırın. Hiç pütür kalmayınca tencereyi ocağa alıp yine çırpıcıyla karıştıra karıştıra koyulaşıncaya kadar pişirin. Ocaktan indirmeden önce vanilyayı ekleyin, ocaktan alıp ılımaya bırakın. Muhallebi ılıyınca bir poşet krem şantiyi ekleyip mikser ile 5 dakika kadar karıştırın.
Kavrulmuş tel kadayıfın yarısını kare yada dikdörtgen bir borcamın zeminine hiç boşluk bırakmayarak sıkı bir şekilde yayın. Üzerine muhallebiyi döktüm. En üste tel kadayıfların kalan yarısını muhallebinin her tarafını kaplayacak şekilde iyice yayın. Üzerini cevizle süsleyin.
Tatlının üzerindeki kadayıfların yumuşamaması için servis edeceğiniz günde yapmanızda ve muhallebiyi iyice ılıdıktan sonra kullanmanızda fayda var.

24 Nisan 2009 Cuma

Cevizli Mekik Tatlısı


Bu tatlıyı yapalı aslında epey zaman oldu. Bayram ikramlığı olarak yapmıştım. Tadanlardan tam not aldı, özellikle eşimin arkadaşlarının tabaklarını kaç kez yenilediklerini hatırlayamıyorum bile:)) Bayramı beklemek de şart değil, yemekli misafirleriniz için ya da bir akşam eşinize güzel bir sürpriz olarak yapılabilecek kolaylıkta ve lezzette bir tatlı..
Malzemeler:
2 yumurta
2 kahve fincanı pudra şekeri
2 Türk fincanı zeytinyağı veya sıvıyağ
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
Aldığı kadar un
İçine 1 su bardağı dövülmüş ceviz
Üzerine:1 yumurta sarısı
Şerbeti:
9 kahve fincanı şeker
11 Türk kahve fincanı su
1 çay kaşığı limon suyu

Yapılışı
Hamur için ceviz hariç tüm malzemeleri karıştırın, unu azar azar ilave ederek yumuşak bir hamur elde edin. Ceviz iriliğinde parçalar koparıp avucunuzda bastırarak yuvarlak şekil verin. İçine ceviz koyup üzerine hafif bastırarak mekik şeklinde yuvarlayın, ek yerleri alta gelecek biçimde tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısını sürün ve çatalla hamuru delmeden çizerek şekil verin. 185 derecede kızarana kadar pişirin. Önceden hazırladığınız soğumuş şerbeti sıcak tatlıya dökün. 2 saat üzerini kapatarak dinlendirin. Bekledikçe güzelleşen harika bir bayram ikramlığınız hazırdır efendiimmm:))

14 Nisan 2009 Salı

Makaron

Bunlar benim fırfırsız makaronlarım. Makaron ne diye soracak olursanız dışı çıtır, içi acıbadem kurabiyesine benzeyen, arasındaki çikolata, karamel, vanilya gibi çeşitli soslar sayesinde lezzetini katlayan bir çeşit Fransız kurabiyesi. Dünya çapında üne sahipler aslında, ama ülkemizde pek bilinmiyorlar. İşte bu ufak tefek lezzetli şeylerin orjinal tariflerine göre fırfırlı eteklerinin de olması gerekiyor ama benimkiler ilk denememde fırfırlanamadılar. Umarım bir sonraki seferde daha başarılı bir sonuç elde edebilirim. Ama bu hali bile ertesi güne kalmayacak kadar lezzetli zira orjinalinden sadece şekil itibariyle farklılar.
Tarif Bizim Pastane'ye ait. Oldukça ayrıntılı, açıklayıcı bir anlatım olduğundan ben tekrar malzemeleri ve yapılışını yazmıyorum. http://bizimpastane.blogspot.com/2005/11/makaron-olayi.html . Fırfırlı fotoğraflarınızı bekliyorum:))

10 Mart 2009 Salı

Cevizli İncir Dolma


Hafta sonu yine çok yoğun geçti. Cumartesi günü sevgili Hande'nin konuğuyduk, bizi çok güzel ağırladı, bir sürü güzel şey yapmış bizim için. Tekrar ellerine sağlık Handecim:)Birkaçının fotoğrafını ve öğrendiğim kadarıyla tariflerini paylaşmak istedim. İlki cevizli incir dolması. Oldukça besleyici, enerji ve lezzet dolu bir tatlı.
Ayrıca en lezzetli kuru meyvelerden olan incirin bu güzel haliyle sevgili Seher'in ( http://sarikus.blogspot.com/) ev sahipliğini yaptığı kurutulmuş meyveler etkinliğine de katılmak istedim. Kolaylıklar Sehercim:))
Malzemeler:
15 Tane kuru incir
1 Su bardağı iri dövülmüş ceviz
Yarım su bardağı toz şeker
1 Tatlı kaşığı tarçın
1/2 çay bardağı su
1 su bardağı süt
Yapılışı:
İncirlerin saplarını kesip, ılık suda 1-2 saat kadar bekletin. Yumuşayan incirlerin ortasını parmağınızla oyup tencereye dizin. Ceviz, şeker ve tarçını karıştırıp incirlerin ortasına doldurun. 1/2 çay bardağı su ve 1 su bardağı sütü karıştırıp incirlerin üzerine çıkmayacak şekilde ve yavaşça tencereye koyun. Süt bitene kadar kısık pişirin. Ilıdıktan sonra kaymakla servis edin. Taze nane yapraklarıyla da süsleyin.

7 Mart 2009 Cumartesi

Çikolata Soslu Cheesecake


En sevdiğim tatlılardan biri de cheesecake. Özellikle yeni keşfettiğim yerlerin cheesecake'ini mutlaka denemek isterim. Peynirin tuzunun fazla belli olduğu çok sert cheesecake'leri sevmiyorum, vereceğim tarif, yaptığım denemelerden sonra ortaya çıkan tam benim sevdiğim gibi bir cheesecake. Bir de siz deneyin, belki bu konuda damak zevklerimiz aynıdır:))

Malzemeler:

1,5 paket yulaflı bisküvi (Ben Eti Burçak kullandım)
100 gr tereyağı
3 paket krem peynir
1 su bardağı toz şeker
1 kutu krema
3 yumurta
3 çorba kaşığı un
1 paket vanilya

Yapılışı:

Bisküvileri rondodan geçirip un haline getirin ve erittiğiniz tereyağı ile katıştırın. 20 cm'lik kelepçeli kalıbınızın dışını alimünyum folyo ile sarıp un halindeki karışımı elinizle bastırarak yayın. Buzdolabında dinlendirin.

Bu sırada peynirleri, şekeri, unu, vanilya ve kremayı karıştırın, en son yumurtaları teker teker ekleyip karıştırarak bisküvi tabanının üzerine dökeceğiniz karışımı hazır hale getirin. Bu karışımı buzdolabından çıkarttığınız kalıba boşaltın. Cheesecakenizin üzerinin çatlamaması için bir tepsinin yarısına su doldurup, dışını alimünyum folyo ile sarıp hazırladığınız kalıbı tepsinin içine yerleştirin. 170C de üstü hafif kızarana kadar pişirin. Soğuyana kadar fırında bekletin, yoksa üzeri çatlar. İyice soğuduktan sonra buzdolabında 1 gece dinlendirin.
Durdukça daha da güzelleşen bir tatlı cheesecake, ama o kadar lezzetli bir şey ki , uzun süre bekleyemiyor dolapta malesef:)) Servis ederken üzerini hazır çikolata soslarla, ya da çikolatayı benmaride eritip krema ilave ederk hazırladığınız v yapımı sosunuzla süsleyebilirsiniz.