PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

2 Haziran 2009 Salı

Karamelli Çikolatalı Muhallebi

Karamel tadını herzaman herşeyde çok severim. Karamelli pudinglere de bayılırım. Hazır pudinglerin ne kadar pratik olduğunu kabul ediyorum ama evde yapılan muhallebinin, sütlacın tadını hiç birinin tutmadığını düşünüyorum. Artık kesin kararımı da verdim zaten, hazır puding almıyorum. Sadece 2 malzeme daha ekleyerek evde hazırlamak varken niye katkılı olduğunu bildiğim birşey tüketeyim ve tükettireyim ki aileme. Sizi de ikna etmek için hem çok kolay hem de şık bir tarif vermek istedim bu konuda. Eya's Cookies'in sitesinde gördüğüm karamelli muhallebide bazı değişiklikler yaptım. Benim vaktim varken iki renkli hazırlayarak yapım aşamasını uzattım ama siz vaktiniz kısıtlıysa tarifi sade olarak uygulayıp kısa sürede güzel bir tatlı elde edebilirsiniz.
Malzemeler:
1 lt. Süt
2 tepeleme dolu çorba kaşığı nişasta
1 yumurta
1 su bardağı tozşeker
Çikolatalı kısmı için 40 gr bitter çikolata(yarım paket)
Aralara serpmek için fındık
Üzerini süslemek için rendelenmiş çikolata
Yapılışı:
Şekerden 2 çorba kaşığı ayırıp kalanını bir tencereye koyun. Tenceredeki şekeri ocağın üzerinde karamelleşene kadar yakın. Şeker tamamen kahverengine döndükten sonra ateşten alın ve hemen sütü ilave edin, fazla tutarsanız siyahlaşır ve acı bir tat alır.
Başka bir kapta nişasta ve ayırdığınız şekeri karıştırın. Süt ısınmadan 4-5 kaşık alıp nişasta, şeker karışımına ekleyin. Yumurtayı ilave edip karıştırın. Sıvı kıvamda olmasına dikkat edin ki tenceredeki süte ilave ettiğimizde topak oluşmasın. Sıvı karışımı da tenceredeki süte ekleyip kısık ateşte karıştırarak kaynamaya bırakın. Tencerenin dibinde yaktığımız şeker sütün ısınması ile birlikte eriyeceğinden muhallebiniz de karamel tadını ve rengini alacaktır.
Kaynadıktan sonra 1 kase kadar ayırıp içine parçaladığınız çikolatayı ekleyin ve karıştırarak eritin. Kalan karamelli muhallebiyi kuplara paylaştırıp biraz soğumasını bekleyin. Sonra fındık ve çikolatalı muhallebiyi de düzgün biçimde dökün. Çikolatalı kısım biraz soğuyunca da son kat olarak karamelli muhallebiyi ilave edin. Soğutma işlemlerini buzdolabında yaparsanız hem daha az zaman harcarsınız, hem de kalan muhallebiyi kabuklaşmadan kuplara paylaştırmış olursunuz. Üzerini çikolata rendesi ile süsleyin.

Hiç yorum yok: