PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

3 Haziran 2009 Çarşamba

HİNDİSTANCEVİZİ DOLGULU MUFFİN

Muffin yapmak takıntı halini aldı artık ben de. Evimize misafir gelecekse ilk aklıma gelen çikolatalı, havuçlu, elmalı, fındıklı veya başka bir türde muffin yapmak. Bu sefer de hindistan cevizi dolgulu muffin yaptım. Tarifi Martha Stewart'ın sitesinden aldım. Ben de, eşim de, misafirlerim de çok beğendiler. Hem görüntüsü hem de tadı ile denemeye değer bir tarif bence. Benim üzerini süsleyecek vaktim olmadı, ama orjinal tarifte üzeri de buttercream ile süslenmişti. Siz de krem şanti ile süsleyerek servis şıklığını arttırabilirsiniz.
Malzemeler:
1 yumurta
2.5 su bardağı un
3 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı şeker
100 gr. tereyağ veya margarin
1.5 su bardağı Buttermilk
( Buttermilk elde etmek için oda sıcaklığındaki süte 1 tatlı kaşığı limon suyu ilave edin ve 10 dakika oda sıcaklığında bekletin.)
Dolgu Malzemesi
100 gr labne peyniri
100 gr hindistan cevizi
1 çay bardağından 1 parmak az pudra şekeri
1 paket vanilya
Yapılışı:
İç dolgusu için labne peyniri, pudra şekeri, hindistancevizi ve vanilyayı karıştırın. Küçük toplar elde edecek şekilde avucunuzda yuvarlayın. Kaç tane muffin yapacaksanız o kadar sayıda top elde edin. Ben 12'li kalıp kullandım 12 adet de ceviz büyüklüğünde top yaptım.
Diğer tarafta yumurtayı çırpın, şekeri, oda sıcaklığındaki yağı ve yukarıda bahsettiğim şekilde hazırladığınız buttermilk' i de ekleyip iyice karıştırın. Unu, kabartma tozunu ve kakaoyu başka bir kapta karıştırın ve eleyerek sıvı karışıma ekleyin. Spatula yardımıyla hafifçe karıştırın.
Muffin kalıplarının içine yerleştirdiğiniz kağıt kalıplara 1/3 oranında hamur koyun. Sonra hazırlamış olduğunuz hindistancevizi toplarını yerleştirin ve tekrar hamudan ilave ederek topların üzerini kapatın. 180 derece fırında yaklaşık 25- 30 dk. pişirin. Soğuduktan sonra üzerini süsleyerek ya da sade olarak servis yapın. Sonra da bir ısırık alıp içindeki dolguyu görüp şaşıran misafirlerinizi keyifle izleyin:)))

Hiç yorum yok: