PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI
Kekler Muffinler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Kekler Muffinler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

2 Şubat 2010 Salı

Vişneli Çikolatalı Topkek

En hızlısından, kahvenin yanına en yakışanından bir kara kız:) Tatlı krizini bastırabilecek kadar hünerli, vişne-çikolata aroması ile inanılmaz lezzetli ve pratik...
Eee daha naapsın bizim için, en nihayetinde o da bir topkekcik:))
Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı yağ
2-3 yemek kaşığı kakao
1 çay bardağı çekirdeksiz dondurulmuş vişne(mevsim itibari ile)
2 paket (160 gr) benmari usulü eritilmiş çikolata
2 su bardağı kadar un
1 paket kabartma tozu
Yapılışı:
1. Yumurta ve şekeri 2 dakika kadar çırpın.
2. Yağ, süt, ve ikiye böldüğünüz vişneleri ekleyin.
3. Benmaride erittiğiniz ve ılıttığınız çikolatayı ekleyin.
4. Kakao ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin.
5. Unu da kıvamını kontrol ederek ve eleyerek ekleyin. Katı olmamasına özen gösterin. Hafifçe spatula ile karıştırın.
6. Kalıplara paylaştırın, 180C de 20 dakika kadar pişirin.
7. Soğuduktan sonra üzerine çikolata sosu dökerek daha şık bir sunum elde edebilirsiniz.

14 Ekim 2009 Çarşamba

Zebra Kek

Bu aralar elimden bırakamadığım bir kitap var, yolda, öğle arasında boş bulduğum ilk fırsatta kitabıma sarılıyorum. Suzanna Collins imzalı Açlık Oyunları serisinin ikinci kitabı Ateşi Yakalamak. Çok sürükleyici, kısmen fantastik ve etkileyici. Herkese tavsiye edebilirim yani, olağanüstü bir kurgusu var.
Aslında en keyiflisi evde ayaklarını uzatıp, yanında bir fincan kahve (yaa ben artık kahve alışkanlığımı yitirmeye başladım, eskiden fincan fincan içerdim,noldu bana anlamadım, yeni favorim taze adaçayı) ve bir dilim kek ile kitap okumak, ama ben çok nadir yaşayabiliyorum bu keyfi, dar zamanlarda kitap okuyabiliyorum çoğunlukla.
Benim özendiğim gibi kitap okurken ya da keyif çatarken yemelik süper bir kek diyerek sonunda tarife bağlıyorum:))
Zebra kek internette sıkça karşılaştığım tarfilerden biri. Bence hoş bir sunumu var. Yapımı da son derece basit.
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı kakao
2,5-3 su bardağı un
Üzerine dövülmüş fındık
Yapılışı:
1. Yumurtaları ve şekeri iyice özdeşleşene kadar çırpın.
2. Sıvıyağ ve sütü ekleyin.
3. Kabartma tozu, vanilya ve unu başka bir kapta karıştırıp, eleyerek sıvı karışıma ekleyin. Normal kek kıvamında biraz daha sıvı olmasına dikkat edin.
4. Tam ikiye böldüğünüz hamurun bir tanesine kakao ekleyip karıştırın. Kakaolu hamurun kıvamı fazla aktılaşırsa biraz süt ekleyin.
5. Yağladığınız kalıba 1 kepçe sade hamurdan dökün. Tam ortadan başlayarak 1 kepçe de kakaolu hamurdan dökün, tekrar sade hamurdan döküp, bu şekilde hamurları bitirin. Böylelikle fotoğraftaki gibi halka halka bir görüntü elde edeceksiniz.
6. Üzerini fındıkla süsleyip, 180c de pişirin.

26 Ağustos 2009 Çarşamba

İncirli, Ballı Kek

Bugünkü sahur eşlikçimiz de taze incirli, ballı kek idi. Ramazan ayında, bizim evde meyve tüketimi çok azaldığı için, buzdolabındaki meyveleri bir şekilde değerlendirme yollarına gidiyorum. Bu taze incirleri de kekin içinde tükettik. İçi hafif ıslak, incir taneleri sayesinde çıtır çıtır, tarçın ve bal aromalı nefis bir kek oldu. Yanında koca bir bardak süt de süper gitti:) Zaten uzmanlar da sahurda süt, yoğurt, peynir, yumurta gibi protein değeri yüksek besinlerin tüketilmesini, daha uzun süre midede kalan bu besinlerin acıkmayı geciktirdiklerini belirtiyorlar. Benden söylemesi;))
Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağından 2 parmak az şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı ekşitilmiş süt (sour milk; sütün içine 1 tatlı kaşığı sirke katıp, 5 dakika bekleterek elde edebilirsiniz. Ya da buzdolabında bekleyerek hafif ekşimiş ama tam kesilmemiş sütünüzü kullanabilirsiniz.)
2 yemek kaşığı bal
4 adet rondoda ezilmiş taze incir
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
2.5 su bardağı un
Yapılışı:
1. Oda sıcaklığındaki yumurtaları ve şekeri karıştırın.
2. Yağı ve sütü ekleyin.
3. Ezilmiş incirleri ve balı ekleyin.
4. Başka bir kapta karıştırdığınız unu, kabartma tozunu, tarçını eleyerek ekleyin. Hafifçe karıştırın.
5. Yağladığınız kalıbınıza dökün. Ben 24 cm'lik kelepçeli kalıp kullandım. 180C de kürdan testini başarıyla geçene kadar pişirin:))

24 Temmuz 2009 Cuma

Limonlu Haşhaşlı Kek

Geçen yıl tatilde haşhaşlı revani yemiştim ve çok hoşuma gitmişti. Haşhaş tanelerini çıtır çıtır yemek çok zevkli:) Bu yüzden Sevgili Gülay'ın sitesinde bu keki görünce hemen denedim. Tarifte muffin kalıpları kullanılmıştı, ben 22 cm'lik kelepçeli kalıp kullandım. Üzerine de limonlu sos hazırlayıp daha pasta kıvamında birşeyler yapmak niyetindeydim ama bu sıcakta kalori miktarını katlamamak için bu fikri sonraki sefere sakladım. Bu haliyle de tadan herkesten tam not aldı,özellikle Refik babam bayıldı:))
Arşivimde bulunması amacıyla tarifi ufak tefek değişikliklerle aktarıyorum. Teşekkürler Gülaycım:)

Malzemeler:

3 adet yumurta
1 bardak şeker
1 bardak süt
1/2 bardak sıvıyağ
1 adet limonun rendelenmiş kabuğu
4 yemek kaşığı limon suyu
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un
2 yemek kaşığı mavi haşhaş

Yapılışı:
1. Yumurta ve şekeri köpürene kadar iyice çırpın.
2. Süt, sıvı yağ, limon suyu ve kabuğunu ekleyerek çırpmaya devam edin.
3. Haşhaşı ekleyin, kaşıkla karıştırın.
4. Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek sıvı karışıma ekleyin. Tahta bir kaşık yardımı ile yavaşça karıştırın. Yağladığınız kalıba dökün. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yarım saat kadar pişirin. Fırından çıkınca kek saklama kabında muhafaza edin.

3 Haziran 2009 Çarşamba

HİNDİSTANCEVİZİ DOLGULU MUFFİN

Muffin yapmak takıntı halini aldı artık ben de. Evimize misafir gelecekse ilk aklıma gelen çikolatalı, havuçlu, elmalı, fındıklı veya başka bir türde muffin yapmak. Bu sefer de hindistan cevizi dolgulu muffin yaptım. Tarifi Martha Stewart'ın sitesinden aldım. Ben de, eşim de, misafirlerim de çok beğendiler. Hem görüntüsü hem de tadı ile denemeye değer bir tarif bence. Benim üzerini süsleyecek vaktim olmadı, ama orjinal tarifte üzeri de buttercream ile süslenmişti. Siz de krem şanti ile süsleyerek servis şıklığını arttırabilirsiniz.
Malzemeler:
1 yumurta
2.5 su bardağı un
3 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı şeker
100 gr. tereyağ veya margarin
1.5 su bardağı Buttermilk
( Buttermilk elde etmek için oda sıcaklığındaki süte 1 tatlı kaşığı limon suyu ilave edin ve 10 dakika oda sıcaklığında bekletin.)
Dolgu Malzemesi
100 gr labne peyniri
100 gr hindistan cevizi
1 çay bardağından 1 parmak az pudra şekeri
1 paket vanilya
Yapılışı:
İç dolgusu için labne peyniri, pudra şekeri, hindistancevizi ve vanilyayı karıştırın. Küçük toplar elde edecek şekilde avucunuzda yuvarlayın. Kaç tane muffin yapacaksanız o kadar sayıda top elde edin. Ben 12'li kalıp kullandım 12 adet de ceviz büyüklüğünde top yaptım.
Diğer tarafta yumurtayı çırpın, şekeri, oda sıcaklığındaki yağı ve yukarıda bahsettiğim şekilde hazırladığınız buttermilk' i de ekleyip iyice karıştırın. Unu, kabartma tozunu ve kakaoyu başka bir kapta karıştırın ve eleyerek sıvı karışıma ekleyin. Spatula yardımıyla hafifçe karıştırın.
Muffin kalıplarının içine yerleştirdiğiniz kağıt kalıplara 1/3 oranında hamur koyun. Sonra hazırlamış olduğunuz hindistancevizi toplarını yerleştirin ve tekrar hamudan ilave ederek topların üzerini kapatın. 180 derece fırında yaklaşık 25- 30 dk. pişirin. Soğuduktan sonra üzerini süsleyerek ya da sade olarak servis yapın. Sonra da bir ısırık alıp içindeki dolguyu görüp şaşıran misafirlerinizi keyifle izleyin:)))

20 Nisan 2009 Pazartesi

Çikolata Dolgulu Nutellalı Muffin

Bu muffinleri kardeşim bende kaldığı zaman, o çikolatalı tadları çok sevdiği için yapmıştım. O gün bir de diş hekimi randevum olduğu için, oraya giderken aynı zamanda arkadaşlarımız olan diş hekimlerimize de muffinlerimden götürdüm. Tadan herkes ısırınca içinden akan çikolataya hayran, ağızlarının etrafına çikolata bulaşmış bir şekilde çok beğendiklerini söylediler. Hafif ılıkken çikolata eriyik halde kaldığı için yemesi çok daha keyifli. Eğer ertesi güne kalırsa, ki sanmıyorum, mikrodalgada yada normal fırında biraz ısıtmanızı tavsiye ederim. Tarifi aşağıda, çikolata düşkünlerine duyurulur:))
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 paket (12 parça) sütlü çikolata
Yeteri kadar nutella (12 adet muffinin her birine 2 tatlı kaşığı)

Yapılışı:
Yumurtaları seker ile iyice çırptıktan sonra, sıvı yağ ve yoğurdu ekleyin. Tüm toz malzemeleri karıştırıp eleyin ve yavaş yavaş sıvı karışıma ekleyip, biraz daha karıştırın.
12'li muffin kek kalibina kağıt kalıpları yerletştirin. İsterseniz kağıt kalıp kullanmayabilirsiniz, çıkarırken daha dikkatli davranmanız yeterli. Servisi daha şık olduğu için ben kağıt kullanmayı tercih ettim. Kek kalıbının yarısı dolacak sekilde kek hamuru koyun, üzerine 1 dilim çikolata yerleştirin. Bir miktar daha hamur koyun. Kalıbın 2/3'ü kek hamuru ile dolmuş olsun. Daha sonra her bir muffinin ortasına 2 tatlı kaşığı nutella koyun, isterseniz kürdanla karıstırabilirsiniz. Muffinleri önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin. Çok fazla fırında kalmamasına özen gösterin, yumuşacık, üstü nutellalı, içi çikolata dolu süper muffinleriniz olsun, afiyet olsun:))

7 Nisan 2009 Salı

Zencefilli Muzlu Kek



Benim gibi, buzdolabınızda sizi bekleyen iyice yumuşamış, kararmış muzlarınız varsa en iyi seçenek muzlu bir kek yapmak. Hoş bir aroması ve yumuşak bir dokusu oluyor. Zencefilin aroma açısından katkıları da tartışılmaz tabiki. Ama isterseniz zencefil yerine tarçın da kullanabilirsiniz. Yanında sıcacık bir fincan çay ile afiyet olsun:))
Malzemeler:
125 gr margarin, oda sıcaklığında
1/2 su bardağı şeker
2 yumurta
1,5 su bardağı ezilmiş olgun muz
1/3 su bardağı süt
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1/2 su bardağı dövülmüş ceviz
1 tatlı kaşığı toz zencefil

Yapılışı:
Şekeri ve margarini mikser ile düşük hızda karıştırın. Krema kıvamına geldiğinde yumurtaları teker teker ekleyin. Ezilmiş muzları ve sütü ekleyip iyice karıştırın. Unu, kabartma tozunu ve zencefili ayrı bir yerde karıştırıp karışımayavaş yavaş ekleyin.
Dövülmüş cevizleri de ekleyip karışımı, yağlanmış dikdörtgen kalıba dökün. 45-50 dakika pişirin. Piştikten sonra kalıpta bekletip tamamen soğuduktan sonra ters çevirin.

29 Mart 2009 Pazar

Patatesli Tuzlu Kek

Kek gibi yumuşacık olsun, ama tuzlu olsun, eee içinde peynir, patates gibi harcı da olsun, şöööyle dilim dilim yiyeyim diyorsanız...
Ya da tek tek poğaça yapmakla harcayacak vaktim yok, ben yoğun insanım, ama tuzlu birşeyler yapmam lazım diyorsanız...
Ya da bahaneye ihtiyacınız yok, sadece canınız patatesli kek çektiyse:)) İşte size en kolayından, en lezzetlisinden bir tarif. Afiyetle efendiiimm....

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı zeytinyağı
1/2 su bardağı süt
5-6 adet küçük küp küp doğranmış çiğ patates
2 paket kabartma tozu
4 çay kaşığı tuz
İsteğe göre dereotu, maydanoz
Karabiber ve pulbiber
3-4 su bardağı un

Yapılışı:
Yumurtaları çırpın, un ve kabartma tozu hariç sırasıyla diğer malzemeleri de ekleyin. Zeytinyağı yerine sıvıyağ kullanabilirsiniz.Ben tuzlu yememeye özen gösterdiğim için 3 çay kaşığı tuz kullandım. Ama tuzlu tercih ederseniz tuz miktarını biraz daha arttırın. Baharatları da damak zevkinize göre ayarlayabilir, sevdiğiniz diğer baharatlardan ilavelerde bulunabilirsiniz. Patates yerine peynir de kullanabilirsiniz, hatta ikisini birlikte de kullanbilirsiniz. Hayal gücünüze ve damak zevkinize kalmış, canınız nasıl isterse:))
Tüm malzemeleri karıştırdıktan sonra en son kabartma tozu ve unu ilave edin. Kalıp kullanacaksanız 1 paket kabartma tozu da yeterli gelecektir, ben fırın tepsisi kullandığım için 2 paket gerekti. Unun miktarını kek hamuru kıvamına göre ayarlayın. Ne çok katı ne de çok akışkan bir hamur elde edince yağlanmış tepsiye dökün. 180C de 45 dakika kadar , kürdan testi ile kontrol ederek, pişirin..

16 Mart 2009 Pazartesi

Portakallı Kek


Bu mis kokulu, süper aromalı kekin tarifi 'Bereketli Olsun' adlı bir kitaptan alıntı. Kitabın yazarı Gönül CANTAŞ. Kitap da kayınvalideme ait. Evliliğinin ilk yıllarında mutfakta yardımcı olması için almış ve hala bu kitabın tariflerini uygulayabiliyor. Ben de çok beğendim ve birkaç tarif aldım.
Portakallı kek 'misafirlerime farklı bir kek sunmak istiyorum, hem şık hem lezzetli olsun' diye düşündüğünüz zamanlar için biçilmiş kaftan. Sadece kek demekle haksızlık ettiğimizi de düşünmüyor değilim:))
Malzemeler:
3 yumurta
7 yemek kaşığı şeker
7 yemek kaşığı tepeleme un
1 pkt vanilya
2 pkt kabartma tozu
1 portakalın suyu
1 portakalın kabuğu rendesi(Beyaz kabukları rendelemeyin)

Şurubu için:
2 portakal kabuğu rendesi
2 portakalın suyu
3-4 yemek kaşığı şeker

Yapılışı:
Şeker ve yumurtaları iyice çırptıktan sonra portakalın suyunu ve kabuğunun rendesini ilave edin. Ardından un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekleyip hafifçe karıştırdıktan sonra yağladığınız ve hafif unladığınız kalıba dökün ve 170 derecede 45 dakika kadar pişirin. Soğuduktan keki fırından çıkarıp servis tabağına ters çevirin. Bu arada şurubu hazırlamaya başlayın.portakal suyunu, kabuğunun rendesini ve şekeri de ekleyip kaynatın. Soğuk kekin üzerine sıcak şerbeti gezdirerek dökün.

22 Şubat 2009 Pazar

Elmalı Kek

Pazar günleri benim yemek ve hamur işi günüm. Hem pazar kahvaltısında fırından yeni çıkmış birşeyler yemeyi ve yedirmeyi çok seviyorum, hem de yeni tarifler denediğim için yeni haftaya daha mutlu ve huzurlu giriyorum:))
Bu hafta değişiklik yapıp kahvaltı için tatlı birşeyler yapmak istedim, dolaptaki elmaları da değerlendirmek için elmalı kek yaptım. Yumuşacık ve hafif ıslak kek sevenlerin beğeneceği tarzda bir kek oldu, pişerken tüm evi saran tarçın kokusu da müthişti.
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı zeytinyağı
1/2 su bardağı süt
4 adet elma ( 2 tanesi içine, 2 tanesi üstüne)
2.5 su bardağı un
1/2 su bardağı nişasta
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı zencefil
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı ceviz
Yapılışı:
Yumurtaları köpürene kadar iyice çırpın. Şekeri de ilave edip şeker eriyene kadar çırpmaya devam edin. Ardından yağı ve sütü ekleyin. Ben en sağlıklı yağın zeytinyağı olduğunu düşündüğüm için, elimden geldiğince herşeyde zeytinyağı kullanıyorum, siz isterseniz diğer sıvı yağlardan da kullanabilirsiniz. 2 adet elmanın kabuklarını soyup rendeleyin. Başka bir kapta unu, nişastayı, tarçını, zencefili, vanilya ve kabartma tozunu eleyerek karıştırın. Sıvı karışımın içine ekleyin. Tahta kaşık ile yavaş yavaş karıştırın, kıyılmış cevizleri de ekledikten sonra yağlanmış kalıba dökün. Ben 26 cm kelepçeli kalıp kullandım. Siz farklı bir kalıp da kullanabilirsiniz, ama daha büyük ve derin kalıplar için malzeme miktarını arttırmalısınız. Diğer 2 elmanın da kabuklarını soyup ortadan ikiye bölün, çekirdeklerini çıkartıp üzerlerine keskin bir bıçakla çizikler atın ve karşılıklı olarak yerleştirin.
150 C de 40-45 dakika, elmalar suyunu salıp üzeri kızaran kadar pişirin. Bekledikçe güzelleşti sanki elmalı kekim:))



10 Şubat 2009 Salı

Havuçlu Muffin


Kayınvalidemin hediye ettiği muffin kalıbı elime geçer geçmez internetten tarif aramaya koyuldum. Dolapta beni bekleyen havuçları da düşünerek havuçlu muffin yapmaya karar verdim. Aşağıdaki tarifi özellikle az yumurtalı olduğu için seçmiştim, birkaç değişiklik yaparak yazmıştım tarif defterime. Orjinal tarifi ve siteyi hatırlamadığım için kaynak veremiyorum maalesef. Ama kesinlikle çok güzel kabaran, içi yumuşacık, bol tarçınlı, sütle, çayla, kahveyle çok iyi giden bir 12 adet muffin çıktı ortaya.
Malzemeler:
1 yumurta
1/2 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı bal
Yarım su bardağından biraz az sıvı yağ
Yarım su bardağı süt
1 çay kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı tarçın
2,5 su bardağı un
1,5 su bardağı rendelenmiş havuç
1 pkt vanilya
1 pkt kabartma tozu
1/2 su bardağı dövülmüş ceviz
Yapılışı:


Edindiğim tecrübelere göre kek ya da muffinin iyi kabarmasının sırrı kuru malzemeleri bir yerde, sıvı malzemeleri başka bir yerde karıştırmak ve sıvılarla kuruları birleştirirken çırpıcı değil kaşık kullanmak, yani çok karıştırmamak.

Bu nedenle elenmiş unu, kabartma tozunu, tuzu ve tarçını karıştırın. Başka bir kapta çatal yardımıyla yumurtayı çırpın. Şekeri, sütü, balı, havucu, vanilyayı ve sıvı yağı ekleyin. İyice karıştırın.

Daha sonra sıvı malzemeyi kuru malzemenin bulunduğu kaba boşaltın. Cevizleri de ekleyin. Homojen bir karışım meydana gelene kadar karıştırın. Karışımı kalıplara paylaştırın. 170 C'de 25 dakika kadar pişirin. Benim fırınım turbo-fanlı olduğu için 170 C yeterli geliyor, eğer turbo fanlı fırın kullanmıyorsanız 190-200 C civarında pişirin.

Çikolata Soslu Gül Kek



Arkadaşlarım tarafından en çok beğenilen keklerimden biridir çikolatalı gül kek. Ben gibi çikolata tutkunları için süper bir tercih. Aslında sadece kek demek haksızlık bu lezzetli şeye:) Yaş pastayla kek arasında bir yerde duruyor kendisi bence. Zaten yukarıdaki resmi de sibelciğimin doğum günü için yaptığım da çekmiştim. Tarifine gelince;
Malzemeler:

4 yumurta

1 su bardağı şeker

1 su bardağı yoğurt

150 gr bitter çikolata

50 gr tereyağı veya margarin

1 çay bardağı sıvıyağ,

5 su bardağı un

2 yemek kaşığı kakao (silme)

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Yapılışı:
50 gr kadar tereyağ ile çikolatayı benmari usulü eritin. Hafif ılıması için bir kenarda beklet. (Üstteki çikolatanın bulunduğu kap, alttaki kaynayan suya değmeyecek, çaydanlığın altına su koyup üzerine cam bir kase koyarak çikolataları tereyağ ile eritebilirsiniz).
Bir kapta un, kabartma tozu ve kakaoyu eleyerek karıştırın. Başka bir kap içerisinde de yumurta, şeker ve vanilyayı mikserle hafif kabarana kadar iyice çırpın. Bu karışımına yoğurdu, sıvıyağı ve erittiğimiz çikolatayı da ekleyip biraz daha çırpın.En son olarak elediğimiz kuru karışımı da ekleyip ve mikserin en düşük ayarında homojen bir karışım elde edene kadar karıştır (çok çırpmayın yoksa kabarmıyor, tecrübeyle sabit:) ve yağlanmış kalıba dökün.
Yaklaşık 170 C de 40 dakika kadar pişirin ve soğuduktan sonra kalıptan çıkartın. Benim kalıbım gül şeklinde silikon kalıptı, ama normal bir kalıpla da yapabilirsiniz.
Ben üzerine, 80 gr sütlü çikolatayı 100 gr hazır çiğ kremada eritip hazırladığım sosu döktüm ve buzdolabında 1 gece beklettim, aynı sosu beyaz çikolatayla da hazırlayabilirsiniz. Afiyet olsuunn:)))