PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

22 Şubat 2009 Pazar

Elmalı Kek

Pazar günleri benim yemek ve hamur işi günüm. Hem pazar kahvaltısında fırından yeni çıkmış birşeyler yemeyi ve yedirmeyi çok seviyorum, hem de yeni tarifler denediğim için yeni haftaya daha mutlu ve huzurlu giriyorum:))
Bu hafta değişiklik yapıp kahvaltı için tatlı birşeyler yapmak istedim, dolaptaki elmaları da değerlendirmek için elmalı kek yaptım. Yumuşacık ve hafif ıslak kek sevenlerin beğeneceği tarzda bir kek oldu, pişerken tüm evi saran tarçın kokusu da müthişti.
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı zeytinyağı
1/2 su bardağı süt
4 adet elma ( 2 tanesi içine, 2 tanesi üstüne)
2.5 su bardağı un
1/2 su bardağı nişasta
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı zencefil
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı ceviz
Yapılışı:
Yumurtaları köpürene kadar iyice çırpın. Şekeri de ilave edip şeker eriyene kadar çırpmaya devam edin. Ardından yağı ve sütü ekleyin. Ben en sağlıklı yağın zeytinyağı olduğunu düşündüğüm için, elimden geldiğince herşeyde zeytinyağı kullanıyorum, siz isterseniz diğer sıvı yağlardan da kullanabilirsiniz. 2 adet elmanın kabuklarını soyup rendeleyin. Başka bir kapta unu, nişastayı, tarçını, zencefili, vanilya ve kabartma tozunu eleyerek karıştırın. Sıvı karışımın içine ekleyin. Tahta kaşık ile yavaş yavaş karıştırın, kıyılmış cevizleri de ekledikten sonra yağlanmış kalıba dökün. Ben 26 cm kelepçeli kalıp kullandım. Siz farklı bir kalıp da kullanabilirsiniz, ama daha büyük ve derin kalıplar için malzeme miktarını arttırmalısınız. Diğer 2 elmanın da kabuklarını soyup ortadan ikiye bölün, çekirdeklerini çıkartıp üzerlerine keskin bir bıçakla çizikler atın ve karşılıklı olarak yerleştirin.
150 C de 40-45 dakika, elmalar suyunu salıp üzeri kızaran kadar pişirin. Bekledikçe güzelleşti sanki elmalı kekim:))



Hiç yorum yok: