PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

25 Şubat 2009 Çarşamba

Beşamel Soslu Tavuk Güveç

Toprak malzemede pişen yemeklerin tadı bir başka oluyor. Ben yaptım diye söylemiyorum ama bu yemek nefis oldu:) Tarif kardeşime ait aslında, ben de haftasonu denedim, tam bir davet yemeği. Sunumu hem kolay hem güzel.

Malzemeler: ( 4 güveçlik)
Yarım kilo tavuk göğsü
4 çorba kaşığı zeytinyağı
2-3 adet yeşil biber
2 adet havuç
10 adet mantar
2-3 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı fesleğen
1 tatlı kaşığı yenibahar
1 çay kaşığı köri
1 çay kaşığı zencefil
Tuz

Beşamel sos:
100 gr tereyağı
2 kaşık un
4 bardak süt
Tuz

Üzerine kaşar rendesi

Yapılışı:

Yukarıdaki ölçü 4 orta boy güveç kabı içindir. Eğer kaplarınız küçük ise ölçüyü azaltabilirsiniz. Ben yarım ölçü yaptım ve 3 küçük güveç elde ettim.

Tavukları doğrayın ve 4 çorba kaşığı zeytinyağında soteleyin. Küp küp doğradığınız havuçları ve ardından biberleri ilave edin. Biraz kavurduktan sonra ince ince doğradığınız mantarları ekleyin, mantarlar suyunu çekene kadar kavurmaya devam edin.

İsteğe bağlı olarak baharatları ve tuzu ilave edin. Ben baharatsız bir sote düşünemediğim için, çeşiti arttırıyorum ama siz kullanıp kullanmamakta serbestsiniz. Ama lezzete lezzet kattıklarından emin olabilirsiniz. Sarımsakları da ince ince doğrayıp ekleyin.

Beşamel sos için, yağı eritin, unu kokusu çıkana kadar kavurun ve soğuk sütü ilave edin, sürekli karıştırarak sosun pütürleşmesini engelleyin. Biraz tuz ekleyip kaynamya başlayınca ovaktan alın.

Tavuk sotenin üzerine sosu ilave edin ve karıştırın. Güveçlere paylaştırın. Üzerlerini kaşığın tersiyle düzledikten sonra kaşar rendesi ile süsleyin. 200 C de üzeri kızarana kadar pişrin. Afiyetleee...

Hiç yorum yok: