Yaşasııınnn, artık kendi ekmeğimizi kendim yapıyoruummm:)) Hayıırr, ekmek makinesi almadım, fırınım da çok güzel ekmek pişirebiliyormuş meğer. Benim bunu görmemi sağlayan Bilgeciğimin önerisi ile göz atttığım ve çok beğendiğim 40 fırın ekmek isimli site oldu. Süpper ekmek tarifleri var bu güzel sitede, hem elde hem de makine için ayrı ayrı verilmiş tarifler, tam da benim istediğim gibi:)))1.5 bardak tam buğday unu
1 tatlı kaşığı instant kuru maya
¾ tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 bardak su ( oda sıcaklığında )
1 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı (ben zeytinyağı kullandım)
3. Mayalanan hamuru mutfak tezgahına alın, cevizi ekleyin, 2-3 dakika yoğurun ve 25 cm uzunluğunda bir rulo haline getirin. Yağlı kağıt serdiğiniz veya bolca unladığınız fırın tepsisine yerleştirin streç film ile üzerini örtün ve tekrar ılık fırında mayalanmaya bırakın. Aslında 15-20 dakikada mayalanıyor ama vaktiniz varsa yarım saat bekletin.
4. Keskin bir bıçakla enine 3-4 çizik atın ve çok ince bir süzgeçle hafifçe un eleyin. Önceden ısıtılmış 220 derece fırında yaklaşık 25 dakika ya da üstü iyice kızarana kadar pişirin.
5. Fırından çıktıktan sonra bir soğutma teline alıp 30 dakika beklettikten sonra servis edin.

Malzemeler: 
















