PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI
Tartlar Turtalar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Tartlar Turtalar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

21 Ekim 2009 Çarşamba

Patatesli Peynir Çanağı

Dün akşam eşimle sinemaya gittik. Dramatik filmlerden her çıkışımda 'bir daha böyle filmlere gelmeyelim, psikolojim bozuluyor ağlamaktan' desem de, gelecek sefer dayanamayıp yine bir dram filmi seçiyorum. Ama ''Nefes'' her zamankinden daha fazla etkiledi beni. Çünkü gerçekti. Hep haber bültenlerinde görmeye alıştığımız karakol baskınlarının arka planını izlemek, oradaki askerlerin psikolojileri ile koşullarının ağırlığı ile yüzleşmek adına gerçekten çok etkileyici bir filmdi. Ama askerde yakını olanlar kesinlikle gitmesin, benim bir yakınım olmamasına rağmen çok ağlattı beni. Sonuçta bir Türkiye gerçeği var ortada ve savaş kimse için çözüm değil malesef.
Filmden tarife geçersek geçen haftasonu kardeşim için yaptığım tuzlu atıştırmalıklar, patatesli peynirli çanaklardı. Ben görünümünü çok sevdim, ama tadı da bir o kadar güzelmiş:))

Malzemeler: (18 adet)
1 yumurta
2 kaşık yoğurt
125 gr oda sıcaklığında margarin
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

İç Malzemesi
200 gr peynir
1 adet çiğ patates
Bir tutam maydanoz
Karabiber

Yapılışı:
1. Malzemeleri karıştırıp yumuşak kıvamlı bir hamur elde edin.
2. 10 dakika dinlemeye bırakın.
3. Bu arada peyniri ezin, maydanoz ve karabiberi ilave edin, 1 tane çiğ patates rendeleyin. Hem tatlandırıyor hem de paynirin kurumasını engelleyip, yumuşaklık sağlıyor.
4. Dinlenen hamuru merdane ile yaklaşık yarım cm kalınlığında açın. Çok ince açmayın. Büyük bir kupa ile veya küçük bir kase ile daireler kesip muffin kalıplarına yerleştirin. Tart kalıbı da kullanabilirsiniz. Ben artan hamuru tekli tart kalıplarına yerleştirdim. 18 tane çanağım oldu:)

5. Hazırladığınız harcı çanaklara doldurun, Kenarlarına yumurta sarısı sürün.


6. 180Cde kızarana kadar pişirin. Çayın yanında afiyetle yiyin:))

22 Haziran 2009 Pazartesi

Çikolatalı Tart

Bu yaz öyle bir düğün yoğunluğumuz var ki, tatilimizi düğünlerin arasına sıkıştırmaya uğraşıyoruz:)) Kendisini çok sevdiğim, çocukluk hatta bebeklik arkadaşım da bu yaz gelinler arasında. Bana davetiyesini elden vermek için taa İzmir'den geldi evime canım benim. Zamanın nasıl geçtiğini anlamadan çocukluktan, gençlikten, evlilikten bahsederken, diğer taraftan da iki çikolata hastası olarak bu nefis tartı, meyveli parfeyi, mercimek köftesini ve kırma böreğini yedik:))

Malzemeler:
Tart tabanı:
2 yumurta
1/2 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı süt
100 gr eritilmiş margarin
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 pkt vanilya
1 su bardağı un
Kreması
200 gr bitter çikolata
200 ml sıvı krema
Varsa portakal rendesi

Yapılışı:
Tart tabanını hazırlamak için yumurtaları şeker ile çırpıp sırasıyla diğer malzemeleri ekleyin. Kek kıvamındaki tart hamurunu kalıba dökün. Kaşık yardımıyla üzerini düzeltin. 180C'de pişirin.
Bu arada kremayı bir kaba boşaltıp ısıtmaya başlayın, ufak parçalara ayırdığınız çikolataları da ekleyip eritin. Fırından çıkan tart hamurunu kalıptan çıkartıp hazırladığınız kremayı üzerine dökün. 1 saat buzdolabında bekletin. Servis yapmadan yarım saat önce dolaptan çıkartırsanız, krema tam kıvamına ulaşıyor. Afiyet bal şeker olsun, yağ olmasın inşallaahh:)))

1 Haziran 2009 Pazartesi

Meyveli Tart

Haftasonumuz yine herzamanki gibi hareketli geçti. Arkadaşlarımın büromuza yaptığı hayırlı olsun ziyareti sayesinde cumartesi günü çok eğlendik. Bürodan çıkınca vitrinlere bakınıp, yorulunca da kendimize kahve ısmarladık. Bu arada Kahve Dünyası'nın sakızlı türk kahvesini aromalı tatları seven herkese tavsiye ediyorum. Biz çok beğenerek içiyoruz. Ama günün sonunu feci şekilde yağmura yakalanıp ıslanarak getirdik. Yine de çok güzel bir gündü.
Arkadaşlarım için o sabah meyveli tart yapmayı düşünmüştüm, benim düşünceli arkadaşlarım da gelirken meyveli pasta getirince o gün meyve ağırlıklı beslendik:)) Çok lezzetli, estetik ve hafif bir tart isteyenler için tarifi;

Malzemeler:

Tart tabanı:
2 yumurta
1/2 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı süt
100 gr eritilmiş margarin
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 pkt vanilya
1 su bardağı un

Kreması:
1 paket Dr. Oetker Vanilyalı Dolgu Kreması
2,5 çay bardağı süt

Üzerine:
1 adet kivi
1 adet muz
5-6 dilim ananas
10 adet çilek
1 paket tart jöle

Yapılışı:
Tart hamuru için yumurta ve şekeri çırpın. Süt ve eritilmiş margarini de kelyip çırpmaya devam edin. Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı da eleyerek ekleyin ve hafifçe karıştırıp yağladığınız tart kalıbına boşaltın. Benim kalıbım 26 cm lik. Fotoğraftaki kalıbı kullanıyorum. 180C de pişirin.

Üzeri hafif kızardıktan sonra ters çevirip kalıptan çıkartın. Buarada paketin üzerindeki tarife göre yani 2,5 çay bardağı süt ile toz karışımı 2 dakika çırpın ve tart tabanının boşluklu kısmına yayın. Daha sonra dilimlediğiniz meyvelerle istediğiniz şekilde süsleyin. Eğer hemen servis etmeyecekseniz meyvelerinm kararmaması için 1 paket Dr. Oetker tart jölesini tarifine göre hazırlayıp üzerine dökün. Buzdolabında üzeri kapalı şekilde muhafaza edin ve sıcak yaz günlerinde serin serin afiyetle yiyin:))

29 Mart 2009 Pazar

Limonlu Merengli Tart

Bu tatlı mı tatlı tarifi bloglarda dolaşırken görmüş ve denemeye karar vermiştim. Hem görüntü itibariyle bayıldım kendisine, hem de merengi zaten çok sevdiğim için lezzetinden şüphe duymadım. Mereng aslında pastanelerde beze diye satılan, yumurta akının şekerle köpürtülmesiyle elde edilen bir tatlı. Bu tarta hem estetik açıdan hem de lezzet açısından çok şey kattığını söyleyebilirim.
Benim kalıbım 26 cmlik, bu yüzden mereng tabakası biraz ince oldu, ilk denemem olduğu için şekil olarak da bazı eksiklikler var, ama mereng kullanarak farklı şekiller denemeye devam etmeyi düşünüyorum.
Tarifte bazı değişiklikler yaptım. Tart tabanı olarak daha önce vişneli tartta kullandığım taban tarifini uyguladım. Kremadaki limon miktarını da biraz azalttım.Bazı püf noktalarına da tarifte yer verdim. Biraz uğraşacaksınız ama sonuçta çok güzel bir tartınız ve süper olmuş nidaları atan arkadaşlarınız olacak:))
İşte son haliyle limonlu merengli tartmızın tarifi;
Malzemeler:
Tart Hamuru:
125 gr margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı pudra şekeri
4 çay bardağı un
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Kreması:
4 su bardağı süt
4 yumurta sarısı
1,5 su bardağı şeker
4 yemek kaşığı un
3 limonun suyu
1 limonun kabuğunun rendesi
1/2 paket vanilya
Merengi:
4 adet yumurta akı
1,5 çay bardağı pudra şekeri
1/2 paket vanilya
1 tutam tuz
Yapılışı:
Tart hamurunu tüm malzemeleri karıştırıp yoğurun. Kelepçeli kalıbınıza elinizle yayın, bu tarif için kelepçeli kalıp kullanmak zorundasınız. 200Cde kızarana kadar pişirin.
Diğer tarafta krema malzemelerini, limon suyu ve kabuğu hariç, bir tencereye koyun, sürekli karıştırarak pişirin. Kaynadıktan sonra limon suyunu ve limon kabuğu rendesini ilave edin. Bir taşım daha kaynadıktan sonra ocaktan alın. Ilımasını bekleyin. Pişen tart hamurunuzun üzerine kremanın tamamını dökün. Merengi hazırlarken buzdolabında bekletin.
Mereng için yumurta akını ve bir tutam tuzu mikserin yüksek ayarında köpük köpük olana kadar çırpın. Ben tarife uyup normal şeker kullanmıştım ama pudra şekerinin daha başarılı sonuç vereceğini düşündüğüm için tarife pudra şekeri yazdım. Ayrıca şekeri baştan ilave ettiğim için çok kabarmadı, bu yüzden krema torbasıyla şekil vermekte zorlandım. Siz bu hatayı yapmayın, iyice köpürdükten sonra pudra şekerini yavaş yavaş ilave ederek çırpmaya devam edin. Daha sonra merengi krema torbasına doldurup, buzdolabından çıkardığınız tartın üzerine şekil vererek sıkın. Krema torbası kullanmak istemiyorsanız merengin tamamını kalıba boşaltıp, üzerini düzelterek veya düzeltmeyerek:), yani hayal gücünüzü kullanarak istediğiniz şekilde düşük ısıda, ızgara ayarında fırına verin. Ben biraz fırının ısısını yüksek tuttuğumdan fazla kızarmasına sebep olmuşum, düşük ısıda, sık sık kontrol ederek siz bu hataya düşmeyin.

11 Şubat 2009 Çarşamba

Vişneli Tart



Eşim vişneli tatlıları çok sevdiği için bizim evde sık sık vişneli tart yapılır. Şu ana kadar tadan herkesten tam not alan bir güzellik kendisi. Güzellik diyorum çünkü yaptıktan sonra bir süre tartı seyrediyorum farkında olmadan:)

Kış ortasında vişne bulamam derseniz; portakallı, çikolatalı, limonlu gibi değişik alternatifler de yaratabilirsiniz. Ben yaz aylarında yarım kiloluk poşetler halinde buzluğa attığım vişneleri kullandım.

Tart Hamuru :
125 gr margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı pudra şekeri
4 çay bardağı un
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Kreması :
2 paket Dr. Oetker vanilyalı dolgu kreması

Üzeri için:
2 bardak çekirdeği çıkarılmış vişne
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı mısır nişastası


Yapılışı:
Tart hamuru için yumurta, şeker ve yağı iyice karıştırın. Üzerine un, kabartma tozu ve vanilyayı katarak yumuşak bir hamur yapın. Hamuru yağlanmış tart kalıbına elinizle bastırarak yayın. Ben 26 cm'lik bir tart kalıbı kullandım.
Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzeri pembeleşene kadar pişirin. Çok fazla pişirip kurutmayın. Soğuması için bir kenarda bekletin. Bu arada dolgu kremasını üzerindeki tarife göre hazırlayın. Eğer hazır krema kullanmak istemiyorsanız,

2 su bardağı süt
3 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta
1 yemek kaşığı un
1 paket vanilyadan oluşan karışımı yoğunlaşana kadar pişirin. Kaynadıktan sonra mikserle çırpıp, pürüzsüz hale getirdikten sonra kullanabilirsiniz. Kremayı hazırladıktan sonra tart kalıbını ters çevirin ve kremayı hamurun çukur kısmına dökün. Diğer tarafta vişneleri şeker ve nişasta ile karıştırıp kaynatın. Nişasta sayesinde parlak ve yoğun bir sos elde edeceksiniz. Vişneli sos ile üzerini kapladıktan sonra buzdolabında 1 saat kadar bekletip servis yapabilirsiniz.