PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

29 Mart 2009 Pazar

Limonlu Merengli Tart

Bu tatlı mı tatlı tarifi bloglarda dolaşırken görmüş ve denemeye karar vermiştim. Hem görüntü itibariyle bayıldım kendisine, hem de merengi zaten çok sevdiğim için lezzetinden şüphe duymadım. Mereng aslında pastanelerde beze diye satılan, yumurta akının şekerle köpürtülmesiyle elde edilen bir tatlı. Bu tarta hem estetik açıdan hem de lezzet açısından çok şey kattığını söyleyebilirim.
Benim kalıbım 26 cmlik, bu yüzden mereng tabakası biraz ince oldu, ilk denemem olduğu için şekil olarak da bazı eksiklikler var, ama mereng kullanarak farklı şekiller denemeye devam etmeyi düşünüyorum.
Tarifte bazı değişiklikler yaptım. Tart tabanı olarak daha önce vişneli tartta kullandığım taban tarifini uyguladım. Kremadaki limon miktarını da biraz azalttım.Bazı püf noktalarına da tarifte yer verdim. Biraz uğraşacaksınız ama sonuçta çok güzel bir tartınız ve süper olmuş nidaları atan arkadaşlarınız olacak:))
İşte son haliyle limonlu merengli tartmızın tarifi;
Malzemeler:
Tart Hamuru:
125 gr margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı pudra şekeri
4 çay bardağı un
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Kreması:
4 su bardağı süt
4 yumurta sarısı
1,5 su bardağı şeker
4 yemek kaşığı un
3 limonun suyu
1 limonun kabuğunun rendesi
1/2 paket vanilya
Merengi:
4 adet yumurta akı
1,5 çay bardağı pudra şekeri
1/2 paket vanilya
1 tutam tuz
Yapılışı:
Tart hamurunu tüm malzemeleri karıştırıp yoğurun. Kelepçeli kalıbınıza elinizle yayın, bu tarif için kelepçeli kalıp kullanmak zorundasınız. 200Cde kızarana kadar pişirin.
Diğer tarafta krema malzemelerini, limon suyu ve kabuğu hariç, bir tencereye koyun, sürekli karıştırarak pişirin. Kaynadıktan sonra limon suyunu ve limon kabuğu rendesini ilave edin. Bir taşım daha kaynadıktan sonra ocaktan alın. Ilımasını bekleyin. Pişen tart hamurunuzun üzerine kremanın tamamını dökün. Merengi hazırlarken buzdolabında bekletin.
Mereng için yumurta akını ve bir tutam tuzu mikserin yüksek ayarında köpük köpük olana kadar çırpın. Ben tarife uyup normal şeker kullanmıştım ama pudra şekerinin daha başarılı sonuç vereceğini düşündüğüm için tarife pudra şekeri yazdım. Ayrıca şekeri baştan ilave ettiğim için çok kabarmadı, bu yüzden krema torbasıyla şekil vermekte zorlandım. Siz bu hatayı yapmayın, iyice köpürdükten sonra pudra şekerini yavaş yavaş ilave ederek çırpmaya devam edin. Daha sonra merengi krema torbasına doldurup, buzdolabından çıkardığınız tartın üzerine şekil vererek sıkın. Krema torbası kullanmak istemiyorsanız merengin tamamını kalıba boşaltıp, üzerini düzelterek veya düzeltmeyerek:), yani hayal gücünüzü kullanarak istediğiniz şekilde düşük ısıda, ızgara ayarında fırına verin. Ben biraz fırının ısısını yüksek tuttuğumdan fazla kızarmasına sebep olmuşum, düşük ısıda, sık sık kontrol ederek siz bu hataya düşmeyin.

Hiç yorum yok: