PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI
Davet Menüleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Davet Menüleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

23 Mart 2010 Salı

Doğum Günü Masası ve Cici Kurabiyelerim

Haftasonu çook şeker misafirlerim vardı. Üstelik ikisi doğum günü çocuğuydu:)) Ne güzel bir tesadüf oldu ki, bende toplanmaya karar verdiğimiz gün Sevgili Yasemin'in, sonraki haftasonu da Sevgili Ebru'nun doğum günüydü. İkisini birleştirip minik cadıların eşsiz katılımları ile:) yeni yaşlarını kutladık arkadaşlarımın. Kalplerinden geçirdikleri herşeyi elde edebilecek kadar güzel bir yaş onları bekler umarım.
Gelelim soframıza ve kızlar için yaptığım cici kurabiyelerime:))
Menüm;
Fellah Köftesi
Kırmızı Biber Turşusu
Kaymaklı Poğaça
Vişneli Nutellalı Kedidili Pasta
veee
Kokoş Zencefilli Pekmezli Kurabiyelerimden oluşuyordu:))

Hem doğum günü sürprizi olması için, hem de sık sık gördüğüm ama bir türlü yapmaya fırsat bulamadığım şeker hamuru ile kurabiye süsleme olayına el atmak için yaptım bu şirinleri. Oldukça kolay ve eğlenceliydi. Çok da güzel bir sürpriz oldu arkadaşlarıma, yani sevdim ben bu işi:)))

2 Mart 2010 Salı

Ebru'nun Kokoş Sofrası

Geçtiğimiz hafta fotoğraflarını yayınlamaya fırsat bulamadığım harika bir sofra var sırada. Sevgili Ebru'ya ait, özenli, şık ve kokoş bir masa kendileri:) Ebrucum ellerine, emeğine sağlık canımcım.
Ortadoğuya sık sık iş seyahatlarine giden arkadaşım bize oraya has baharatların da kullanıldığı güzel bir menü hazırlamıştı.
Neler vardı neler;
Tane kimyonlu milföy böreği
Peynirli Poğaça
Mısırlı Pembe Salata
Körili Patates Topları
Mısır ve Katar'a ait Tahinli Barbunya Salatası
Kuşkonmaz Salatası
Elmalı Rulolar
Kaymaklı Fıstıklı Kayısı Dolması
Vee süper bir lezzet İki Renkli Revani

Tüm bu lezzetlerin yanında, güleryüzün ve içten ev sahipliğin için de teşekkürler Ebrucum...

18 Şubat 2010 Perşembe

Hafta Sonu Son Dakika Menüsü

Hafta sonu sürpriz misafirlerim vardı. Ankara'dan gelen teyzem ve diğer akrabalar bende toplandık. Benim için biraz yorucu olmakla birlikte güzel bir gündü. Menüdeki herşey gündüz misafirlerim tarafından, akşam ise eşimin arkadaşları tarafından çok beğenildi.
- Unlu Çıtır Havuz Börek
- Katmer Poğaça
- Kırma Börek
- Yeşil Elmalı Kereviz Salatası
- Mantarlı Hardallı Patates Salatası
- Pişmaniye Kurabiye
- Yeşil Fıstıklı Çikolatalı Tart
- Kabak Tatlısı

Arşivde bulunan tariflerin bazılarında ufak değişiklikler yaptım. Hardallı patates salatasına konserve mantar ekledim mesela, benim gibi mantarseverler için çok hoş bir lezzetti. Çikolatalı tartta ise sütlü çikolata yerine bütün fıstıklı çikolata kullandım. Bundan sonra da böyle yapmaya karar verdim:) Arşivde olmayan tarifler de en kısa zamanda burada olacak;)

10 Şubat 2010 Çarşamba

Nevin Abla'nın Süper Sofrası

Hafta sonu çok iyi vakit geçirdiğimiz, çok leziz ciciler yediğimiz, çok da güzel sohbet ettiğimiz bir gün geçirdik kızlarla. Bu buluşmalar bana çok iyi geliyor valla, deşarj olduğumu hissediyorum. Üstüne bu kadar leziz, özenle hazırlanmış şeyler yiyince daha da mutlu oluyorum tabi:)
Bugün menüyü veriyorum, sıra tariflere de gelecek.
Peynirli Mayalı Poğaça
Kıymalı Poğaça
Haşhaşlı Cevizli Çörek
Kıyma Turşu, Karışık turşu, Ezme
Yoğurtlu Havuçlu Patates Salatası
Mısırlı Yeşil Salata
Nişastalı Kurabiye
Piramit Pasta
Nevin Abla'ya misafirperverliği ve süper sofrası için tekrar teşekkürler...Herşey nefisti:))

1 Aralık 2009 Salı

Sinem'in Brunch Masası

Önce herkesin kurban bayramını kutlayayım, bayram boyunca birtürlü fırsat bulamadım malesef. Allah hepimize sevdiklerimizle birlikte, huzurlu, , çok mutlu bayramlar yaşatsın. Bayram tatlılarına geçmeden önce, sırada sevgili Sinem'in bizim için hazırladığı brunch masası var.
Harika sohbetler eşliğinde, minimum dedikodu ile:)) yedik, içtik. Mercimekli kısır, kaşarlı baharatlı patates salatası, rus salatası, kırmızı biber salatası, mercimekli börek, haşhaşlı çörek ve simit eşliğinde çok güzel bir sofrada gerçekleşti sohbetimiz. Çok hafif ve lezzetli kremalı tatlının fotoğrafını çekmemişim malesef. Sinemcim herşey için tekrar çok teşekkürler, her zaman ki gibi harika bir gündü, harika bir ev sahibiydin. Sizi seviyorum kızlaarrr:))

19 Kasım 2009 Perşembe

Yasemin'in Brunch Masası

Sevgili Yasemin'in bizim için hazırladığı güzel sofrasını yayınlayana kadar bir sonraki buluşmamız geldi çattı bile. Bu haftasonu Sinem'deyiz. Onun sofrasını fotoğraflamadan önce brunch masamızı yayınlamak farz oldu artık.


Yaseminciğim çok güzel ağırladı bizi sağolsun, masamızda da yok yoktu, peynir ve zeytin çeşitleri, salam, sosis, sucuk ve patates kızartmaları, börekler, simitler, minik kekler ve taa Sinop'tan gelen reçeller eşliğinde kış bahçesinin tadını çıkardık. Ama herşeyden önemli ve değerli olan ev sahibesinin güler yüzü, tatlı dili, cana yakın içten sohbeti idi.

Şahsen bana ve birçok arkadaşıma en iyi gelen şeylerden biri, dostlarla bir araya gelmek ve sohbet etmek. O gün de eve döndüğümde kendimi daha mutlu ve şanslı hissettim ve Allah'a şükredip beni yalnız, dostsuz bırakmaması için dua ettim.


Herşey için tekrar teşekürler Yaseminciğim....

9 Kasım 2009 Pazartesi

Cumartesi Sofrası

Haftasonu yorucu ama çok eğlenceli 12 kişilik bir toplantının ev sahibesiydim. Aylık olağan arkadaş toplantılarımız bu yıl da kasım ayı itibari ile bende başladı:))
Zamanın nasıl geçtiğini anlamadan akşam olmuştu bile... Kahkahaların havada uçuştuğu, şarkıların, türkülerin söylendiği süper bir gün oldu bizim için.
Tüm arkadaşlarıma bir kere de blogum aracılığı ile teşekkür etmek istiyorum.
Nevinciğime Ankara'dan kalkıp gelip bizi mutlu ettiği için,
Nermin ablaya bahçesinden bizim için topladığı süper lezzetli narları için,
Zeynep'e bizim için yaptığı nazar boncuklu bileklikler için, Öznur'a henüz doğmamış bebişiyle kırmayıp katıldığı için,
Sabiş'e bizi uzaklara götürdüğü buğulu sesi ve şarkıları için,
Semacığıma kurdela öğretme seansları için,
Çisem'e anlatılmayacak kadar değerli desteği ve yardımları için ve ismini saymadığım herkese güleryüzlü katılımları için tekrar tekrar teşekkürler..
Sırada misafrilerim için hazırladığım 2 tatlı, 2 tuzlu ve salatalar diye sınırlama getirdiğimiz menü var, tarifler de sırayla gelecek.
- Kurutulmuş Domatesli, Pancarlı Yeşil Salata
- Bozüyük Biberi(Kırmızı Kamber Biber) Turşusu
- Kavurma Börek

8 Eylül 2009 Salı

İkinci İftar Davetim ve Milföy Kebabı

Diğer davetim anneannem, annemler ve dayımlar içindi. Ramazanın tadı kalabalık iftarlarla daha da artıyor bence. Paylaşmanın önemi ortaya çıkıyor bu mübarek ayda, ihtiyacı olan insanları hatırlama için de vesile olsun bu kalabalık iftar sofralarımız.

Menüme gelince,

Ezogelin Çorbası


İftariyelikler

Cevizli mevsim salata



Yoğurtlu Patlıcan Salatası



Milföy Kebabı
Şiş Köfte


Pilav

Vişneli Parfe

Daha önceki davet sofralarımda da hem sunumu hem tadı ile çok övgü alan Milföy Kebabı için;

Malzemeler: (10 kişilik)
1 kg az yağlı dana kuşbaşı
2 adet domates rendesi
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı fesleğen
2 adet soğan
3 adet biber
3-4 diş sarımsak
Yarım kg mantar
1 kutu krema (200 ml)
1 tatlı kaşığı biberiye
1 çay kaşığı yeni bahar
1 çay kaşığı karabiber
Tuz
10 adet milföy hamuru (kişi sayısı kadar)

Yapılışı:

1. Etleri yıkayıp düdüklü tencereye koyun. 1 çorba kaşığı sıvı yağda sularını salıp çekene kadar kavurun.

2. Rendelenmiş domatesleri, fesleğeni ve etlerin üzerini çok az geçecek kadar su ekleyip 20 dakika kadar pişirin.

3. Bu sırada ince doğranmış soğanları 1 çorba kaşığı sıvıyağda kavurun. doğradığınız biberleri de ekleyin.

4. Rendelenmiş sarımsakları, doğrandığınız mantarları ve baharatları da ekleyip , mantarlar suyunu çekene kadar kavurun.

5. Kremayı da ekleyip, hafifçe kaynatın.

6. Diğer tarafta pişen etleri suyuyla birlikte kremalı karışıma ekleyip, kısık ateşte kaynatmaya 10 dakika daha pişirin.

7. Pişme işlemi tamamlandıktan sonra fırına dayanıklı toprak ya da cam kaplara paylaştırın.


8. Her kabın üzerini bir milföy hamuru ile, kapatacak şekilde genişleterek(fotoğraftaki gibi) örtün.

9. 250C de milföyler kabarıp kızarana kadar fırında pişirin.

10. Fırından çıkartıp hafif ılıdıktan sonra ters çevirerek servis edin. Sırla kaplanmayan toprak kaplarından milföyü çıkarmak biraz daha zor olabiliyor, cam fırın kabı kullanmanızı tavsiye edebilirim.

7 Eylül 2009 Pazartesi

İftar Davetim ve Kremalı, Mantarlı Biftek

Hem çalışıp, hem iftar daveti vermek hayli yorucu olduğu için, bu sene iznimin bir bölümünü ramazanda kullanmak istedim. Böylelikle misafirlerimi de gönlümce ağırladım. Davet menülerimin tamamını şimdi ekleyemiyorum, ama yavaş yavaş tüm tarifleri vermeye çalışacağım.

İftar menüm;



İftariyelikler



Renkli Mevsim Salata




Kremalı Mantarlı Biftek


Fırında Baharatlı Patates
Sebzeli Pilav

İlk olarak herkesin çok beğendiği, lezzeti süper, yumuşacık bir et yemeği.

Malzemeler (10 Kişilik):

1 kg ince dövülmüş yağsız biftek
Yarım kg mantar
4 yemek kaşığı sıvı yağ
5 adet sivri biber
2 adet soğan
1 baş sarımsak
2 adet domates rendesi
1 tatlı kaşığı biber salçası
1/2 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı su
1 kutu (200 ml) krema
1 tatlı kaşığı fesleğen
1 tatlı kaşığı yenibahar
Tuz
Karabiber

Bifteklerin Marinesi İçin;
Zeytinyağı, süt, kekik, fesleğen
Yapılışı:
1. Biftekleri bir gece önceden zeytinyağı, süt ve baharat karışımına yatırın. Buzdolabında bekletin.
2. Az yağlı tavada biftekleri arkalı önlü hafifçe kızartın. Etler suyunu salacağı için kızartma gibi olmuyor zaten, renkleri değişince tavadan alın.
3. Bu arada ince kıyılmış soğanları ve biberleri sıvı yağda kavurun.
4. Rendelediğiniz sarımsakları ekleyin.
5. Biber salçasını ve rendelenmiş domatesleri de ekleyip kavurmaya devam edin.
6. Mantarları doğrayın, sularını biraz çekene kadar kavurun.
7. Tuzu, karabiberi, isteğinize göre diğer bahartaları ekleyin. Benim favorim her zamanki gibi fesleğen:)
8. Suyu ve sütü ekleyip kaynatın.
9. Daha sonra hafifçe kızarttığınız biftekleri geniş tabanlı bir tencereye dizmeye başlayın. İlk sıra bitince mantarlı sostan ilave edin. Bir sıra daha et döşeyin. Tekrar sostan ilave edin. Bu işlemi etler bitene kadar tekrarlayın.
10. Dizme işlemi bitince bir kutu kremayı etlerin üzerine dökün.Benim domateslerim çok sulu olduğu için yarım çay bardağı su yeterli geldi, siz pişmeye başladıktan sonra suyunu kontrol edin ki, dibi tutmasın.
11. Çok kısık ateşte ağzı kapalı olarak 1 saat kadar kaynatın. Afiyetle yiyin:))