PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

16 Kasım 2009 Pazartesi

Tost Ekmeği Salatası

Vee meşhur tost ekmeği salatası. Aslında bloglar arasında birara çok meşhurmuş. Ben de denenmiş ve birçok kişi tarafından beğenilmiş bir tarif diye daha doğrusu çok güzel göründüğü için:) kalabalık arkadaş grubuma tost ekmeği salatası yaptıımmm. Gerçekten harika bir görüntüsü var. Masanıza çok yakışacak bir salata. Ama servis konusunda beni biraz zorladı ve verilen tariflerde küçük bir tavuk göğsünün yeterli olacağı söylenmesine rağmen bence yeterli değil,ben 2 tane kullandım . Aşağıda vereceğim püf noktaları ile denemenizi kesinlikle öneririm.


Malzemeler:
1 paket tost ekmeği
2 adet küçük tavuk göğsü
2 su bardağı süzme yoğurt
3-4 yemek kaşığı mayonez
2 diş sarımsak
Ceviz
Tuz
1 su bardağı süt (Tost ekmeklerini ıslatmak için)


Üzerine sürmek için;
1/2 su bardağı süzme yoğurt
1 yemek kaşığı mayonez
Tuz


Süslemek için;
1 adet haşlanmış yumurta
Nane
Pulbiber
Dereotu


Yapılışı:
1. Tavuk göğüslerini biraz tuz ilave ederek haşlayın. Ceviz ve sarımsak ile birlikte rondodan geçirin.
2. Yoğurt, mayonez ve tuz ekleyip hepsini karıştırın.
3. Benim okuduğum tariflerde tost ekmekleri üst üste tek sıra kule şeklinde dizilip, yan yatırılmıştı. Ben de öyle yaptım ama servis sırasında keserken problem yaşadım.İnce kesilen dilimlerde iç harcından yoktu, kalın kesince dilimin ortasına denk gelip şekli bozuldu. Bu yüzden bir daha ki sefere şimdi anlatacağım şekilde yapacağım. Size de böyle yapmanızı tavsiye ediyorum.
4 tane tost ekmeğini, servis kabına yan yana dizin. Herbirini 1 çorba kaşığı süt ile ıslatın. Hazırladığınız tavuklu harçtan bolca sürün.
4. 4 tane daha tost ekmeğini aynı şekilde dizin. (Bisküvili pasta gibi) Sütle ıslatın ve harçtan sürün.
5. Bu şekilde 4 kat olup ekmek bitene kadar dizmeye devam edin.
6. Üzerine ve yanlarına sürmek için yoğurt ve mayonez ile bir karışım daha hazırlayın. Pasta gibi her tarafını bu karışımla tamamen kapatın. Artan karışımı saklayın. Üzerini kapatarak 1 gece buzdolabında bekletin.
7. Ertesi gün yoğurt ve mayonezli karışımdan arta kalan ile bozulan kısımları düzeltin. Üzerini süslemek için 1 tane haşlanmış ve soğumuş yumurtayı rendeleyin. Pul biber ve nane ile verev şekilde süsleyin. Yanlarına dereotu dalları yapıştırın ve servise hazııırr. Sizi biraz uğraştırsa da güzelliği ile sofranızın baş tacı olacak salatanız:)))

2 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel bir sunummm

ellerine sağlık
sevgiler

sule dedi ki...

bu tarifi orjinal sitesinde bulup denemiştim.aynı anlattıgınız sorunlarla karşılaştım. ancak her sitedeki tarif oradan kopyalandıgı için sorunu bulamamıştım.ta ki sizin tarifinizi okuyana dek.çok teşekkürler bundan böyle sizin anlattıgınız gibiyapacagım ki mantıklı ve lezzetli olanı da bu:) emeğinize sağlık.