PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

7 Eylül 2009 Pazartesi

İftar Davetim ve Kremalı, Mantarlı Biftek

Hem çalışıp, hem iftar daveti vermek hayli yorucu olduğu için, bu sene iznimin bir bölümünü ramazanda kullanmak istedim. Böylelikle misafirlerimi de gönlümce ağırladım. Davet menülerimin tamamını şimdi ekleyemiyorum, ama yavaş yavaş tüm tarifleri vermeye çalışacağım.

İftar menüm;



İftariyelikler



Renkli Mevsim Salata




Kremalı Mantarlı Biftek


Fırında Baharatlı Patates
Sebzeli Pilav

İlk olarak herkesin çok beğendiği, lezzeti süper, yumuşacık bir et yemeği.

Malzemeler (10 Kişilik):

1 kg ince dövülmüş yağsız biftek
Yarım kg mantar
4 yemek kaşığı sıvı yağ
5 adet sivri biber
2 adet soğan
1 baş sarımsak
2 adet domates rendesi
1 tatlı kaşığı biber salçası
1/2 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı su
1 kutu (200 ml) krema
1 tatlı kaşığı fesleğen
1 tatlı kaşığı yenibahar
Tuz
Karabiber

Bifteklerin Marinesi İçin;
Zeytinyağı, süt, kekik, fesleğen
Yapılışı:
1. Biftekleri bir gece önceden zeytinyağı, süt ve baharat karışımına yatırın. Buzdolabında bekletin.
2. Az yağlı tavada biftekleri arkalı önlü hafifçe kızartın. Etler suyunu salacağı için kızartma gibi olmuyor zaten, renkleri değişince tavadan alın.
3. Bu arada ince kıyılmış soğanları ve biberleri sıvı yağda kavurun.
4. Rendelediğiniz sarımsakları ekleyin.
5. Biber salçasını ve rendelenmiş domatesleri de ekleyip kavurmaya devam edin.
6. Mantarları doğrayın, sularını biraz çekene kadar kavurun.
7. Tuzu, karabiberi, isteğinize göre diğer bahartaları ekleyin. Benim favorim her zamanki gibi fesleğen:)
8. Suyu ve sütü ekleyip kaynatın.
9. Daha sonra hafifçe kızarttığınız biftekleri geniş tabanlı bir tencereye dizmeye başlayın. İlk sıra bitince mantarlı sostan ilave edin. Bir sıra daha et döşeyin. Tekrar sostan ilave edin. Bu işlemi etler bitene kadar tekrarlayın.
10. Dizme işlemi bitince bir kutu kremayı etlerin üzerine dökün.Benim domateslerim çok sulu olduğu için yarım çay bardağı su yeterli geldi, siz pişmeye başladıktan sonra suyunu kontrol edin ki, dibi tutmasın.
11. Çok kısık ateşte ağzı kapalı olarak 1 saat kadar kaynatın. Afiyetle yiyin:))

2 yorum:

"CERENİM" dedi ki...

canım benim gene neler döktürmüşsün ellerine sağlık.bende iftarda senin fesleğenli tavuklu yemeğinden yaptım dün herkes çok beğendi.izinden geliyorum...allah allah tutmayın beni:)öpüyorum seni...

peri dedi ki...

Çok sağol sinemcim, yemeğin beğenilmesine çok sevindim:)Gel sen bence de , kimse tutamaz seni;))Çok öptüm canım benim..