PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

11 Eylül 2009 Cuma

Közlenmiş Kırmızıbiber ve Patlıcan Salatası

Közlenmiş sebzelerin sahip olduğu o farklı lezzeti çok seviyorum. Özellikle mangalda yani gerçek köz ateşinde küllenen patlıcanın, patatesin, kırmızıbiberin, soğanın, domatesin tadına doyum olmaz. ( Ne çok şey varmış közlediğimiz:) Malesef ben bu salata için fırında közlediğim patlıcanları ve biberleri kullandım. Ama yine de köz tadını alabildiğim, gerçekten lezzetli bir o kadar da kolay bir salata oldu.
Malzemeler:
4 adet közlemelik patlıcan
5 adet kırmızıbiber
3 diş sarımsak
Yarım demet maydanoz
Yarım limon suyu
Tuz
Zeytinyağı
Süslemek için mısır taneleri
Yapılışı:
1. Patlıcanları ve kırmızbiberleri fırınınızın ızgara teline yerleştirin. Altına bir fırın tepsisi koymayı da ihmal etmeyin ki, közlenirken akan sular fırınınızı kirletmesin.
2. Biberlerin kabukları patlayıp, patlıcanların içi yumuşacık olduğu zaman fırından çıkarın. Biberleri daha önce közlenecektir, dikket edin.
3. Kabuklarını soyduğunuz patlıcanları ve biberleri ufak ufak doğrayın.
4. Ezilmiş sarımsak, limon suyu ve zeytinyağı ile hazırladığınız sosu patlıcan, biber karışımına ekleyin.
5. İnce doğranmış maydanozları da ilave edip karıştırın. Mısır taneleri ile süsleyip servis edin.
Hamiş:
Patlıcanların üzerine çatal batırarak içinin daha kolay ve güzel pişmesini sağlayabilirsiniz.
Limon suyu yerine elma sirkesi de çok güzel bir aroma veriyor, ben misafirlerimden sevmeyenler olabilir diye kullanmak istemedim ama tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: