PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

19 Mart 2009 Perşembe

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 39.HAFTA Galetalı Puf Poğaça

Yine puf puf, yumuşacık, yemeğe doyum olmayan cinsten bir poğaça. Çayın yanında süper giden bir lezzet. Yani tam Porselen Demlik Çay Saatine yakışır cinsten:)) Sevgili Zeynep'in (http://pastakur.blogspot.com/) ev sahipliğini yaptığı 39. PDÇS etkinliğine bu tarifle katılmaya karar verdim. Kolaylıklar Zeynepcim..
Ayrıca akşamdan yoğurulması da, ertesi gün gelecek misafir için büyük kolaylık. Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum. Ben iç malzemesi olarak soğanla kavrulmuş kıyma ve maydanoz karışımı kullandım. Peynirli veya patatesli de süper olacağına eminim.

Malzemeler:
1 şişe maden suyu
1 paket yaş maya
1 su bardağı yoğurt
3 çorba kaşığı şeker
1 paket oda sıcaklığında margarin
1 su bardağı sıvıyağ
3 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İç harcı için;
İsteğe göre peynir, kıyma, ıspanak ya da patates
Maydanoz

Üzeri için;
Galeta unu

Yapılışı:
Tüm malzemeleri sırasıyla karıştırarak yumuşak, pürüzsüz bir hamur elde edin. Hamuru akşamdan yoğurup 1 gece buzdolabında bekletin.(En az 6 saat) Yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle açın, iç malzemesini koyup ağzını kapatın. Ek yeri tepsiye gelecek şekilde şekil verin. Her tarafını galeta ununa bulayıp yağlanmış tepsiye yerleştirin. 200Cde kızarana kadar pişirin.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yolladığın tarif için teşekkür ederim ellerine sağlık tarifin yayında yeni tariflerle yeniden bekliyorum sevgiler...