PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

11 Şubat 2009 Çarşamba

Vişneli Tart



Eşim vişneli tatlıları çok sevdiği için bizim evde sık sık vişneli tart yapılır. Şu ana kadar tadan herkesten tam not alan bir güzellik kendisi. Güzellik diyorum çünkü yaptıktan sonra bir süre tartı seyrediyorum farkında olmadan:)

Kış ortasında vişne bulamam derseniz; portakallı, çikolatalı, limonlu gibi değişik alternatifler de yaratabilirsiniz. Ben yaz aylarında yarım kiloluk poşetler halinde buzluğa attığım vişneleri kullandım.

Tart Hamuru :
125 gr margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı pudra şekeri
4 çay bardağı un
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Kreması :
2 paket Dr. Oetker vanilyalı dolgu kreması

Üzeri için:
2 bardak çekirdeği çıkarılmış vişne
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı mısır nişastası


Yapılışı:
Tart hamuru için yumurta, şeker ve yağı iyice karıştırın. Üzerine un, kabartma tozu ve vanilyayı katarak yumuşak bir hamur yapın. Hamuru yağlanmış tart kalıbına elinizle bastırarak yayın. Ben 26 cm'lik bir tart kalıbı kullandım.
Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzeri pembeleşene kadar pişirin. Çok fazla pişirip kurutmayın. Soğuması için bir kenarda bekletin. Bu arada dolgu kremasını üzerindeki tarife göre hazırlayın. Eğer hazır krema kullanmak istemiyorsanız,

2 su bardağı süt
3 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta
1 yemek kaşığı un
1 paket vanilyadan oluşan karışımı yoğunlaşana kadar pişirin. Kaynadıktan sonra mikserle çırpıp, pürüzsüz hale getirdikten sonra kullanabilirsiniz. Kremayı hazırladıktan sonra tart kalıbını ters çevirin ve kremayı hamurun çukur kısmına dökün. Diğer tarafta vişneleri şeker ve nişasta ile karıştırıp kaynatın. Nişasta sayesinde parlak ve yoğun bir sos elde edeceksiniz. Vişneli sos ile üzerini kapladıktan sonra buzdolabında 1 saat kadar bekletip servis yapabilirsiniz.

5 yorum:

selin dedi ki...

İnternette tart tarifi ararken sitenize rastladım, gerçekten çok güzel bir görünütüsü var,ellerinize sağlık..

Bilges dedi ki...

agzımın suyu aktı... esk.e gelirsem cayın yanına bunu isterim:))))

denicem insallah elime yüzüme bulastırmam

peri dedi ki...

Seve seve yaparım bilgecim,sen gel:))) ama deneyince göreceksin tart kalıbı ile gayet kolay bir tart, kolay gelsin canıımm..

Adsız dedi ki...

ilk defa internet üzerinden baktığım bir tarif birebir aynı ölçülerde bu kadar güzel oldu.resmin güzel olmasına güvendim ve yanılmadım.kremasını kendim yaptım 2 su bardağı değil 2 çay bardağı süt olacak.sonuc beni cok mutlu etti kesinlikle başka tarif aramınıza gerek yok.

Adsız dedi ki...

ben de cok begendim tebrik ederim