PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

29 Eylül 2009 Salı

Bezeli Vişneli Parfe

Parfe mevsimi kapanıyor, biz Türkler kışın soğuk şeyler yemeye pek sıcak bakmıyoruz. Halbuki Avrupa'da yaz ayları kadar kış aylarında da dondurma tüketiliyormuş. Benim gibi faranjiti hemen azanlar için bu mümkün değil malesef. Bu yüzden havalar iyice soğumadan bir kere daha vişneli parfe yapmak istedim. Beze de ilave ettim bu sefer.
Bezeli parfeyi birkaç kez internette görmüştüm ama hiç tatmamıştım. Cici evli arkadaşlarımız Ebru-Emre çiftinin evlerine gittiğimizde damat bey bizim için cevizli bezeli parfe yapmıştı:)) Çok da lezzetliydi. Acele ile çıkarken fotoğraf makinemi almayı unutmuşum, malesef güzel masayı ve parfeyi fotoğraflayamadım. Kesinlikle tavsiye edebileceğim hafif, serin, lezzetli ve sunumu hoş bir tatlı oldu.
Malzemeler:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt
1/2 paket burçak bisküvi
10 adet beze
1 su bardağı çekirdekleri çıkarılmış vişne


Yapılışı:
1. Krem şantiyi süt ile çırpın.
2. 5 tane bezeyi parçalayıp krem şantiye ekleyin.
3. Bisküvileri ezip ekleyin.
4. Vişneleri ekleyip karıştırın.
5. Dikdörtgen baton kalıbın içini stretch film ile kaplayın. Dibine kalan 5 bezeyi sırayla dizin.
6. Karışımı dökün. Üzerini düzeltip stertch ile kaplayın Buzlukta bir gece bekletin.
7. Ters çevirip servis yapın.

Hiç yorum yok: