PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

30 Eylül 2009 Çarşamba

Fırında Kabak Mücver

Kabağın mücver halini çok sevdiğimi söylemiştim ve tarifini de verdim daha önce. Ama fırında kabak mücveri çok daha fazla sevdim. Kızartması kadar ağır değil, daha pratik ve daha kokusuz:) Mutfakta en dayanamadığım şeylerden biri kızartma kokusu çünkü. Mutfağınızı yağ kokutmadan sofranızı mücverle renklendirmek istiyorsanız bu tarif sizin için:)))

Malzemeler:

3 adet kabak

200 gr beyaz peynir yada kaşar peyniri( Yarım kalıptan az)

1 adet yumurta

Yarım demet dereotu

1 çay kaşığı karabiber

1-2 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı zeytinyağı

Tuz

Yapılışı:

1. Kabakları iyice yıkayıp, rendeleyin. Rendenin ince tarafını kullanın.

2. Yumurtayı ekleyip karıştırın.

3. Peyniri ezip ekleyin.

4. Peynirin tuzu fazla ise tuz ilave etmeyin. Karabiberi ekleyin.

5. Zeytinyağını ve ince kıyılmış dereotunu ekleyip karıştırın.

6. Kabak rendelendiğinde sulandığı için un miktarını bu suya göre ayarlayın. 1-2 kaşık un yeterli olacaktır.

7. Karışımı yağlanmış kare borcama dökün. Ben iyice kızarmasını istediğim için orta boy bir fırın kabı kullandım. Siz daha kalın olsun isterseniz kabınızı küçültün.

8. 200Cde kızarana kadar pişirin. Sarımsaklı yoğurtla servis edin.

Hiç yorum yok: