PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

1 Ekim 2009 Perşembe

Şiş Köfte

İftar daveti için yaptığım, tarifine bir türlü sıra gelmeyen şiş köftelerim. Pek sevimliydiler kendileri :) Pilavın yanına da pek yakıştılar. Tadı da oldukça güzeldi, ızgara köfte tadında top köfteler yedik. Baharatlı patatesler de hem sunuma hem lezzete süper katkı sağlamışlardı. Köfte ve patates canavarlarına duyurulur:))
Malzemeler:
Köfte için;
500 gr köftelik kıyma
1/2 su bardağı kurutulmuş ekmek içi
1 yumurta
1 tane kuru soğan(rendelenmiş, suyu sıkılmış)
2 yemek kaşığı süt
2 yemek kaşığı sıvı yağ1
2 diş rendelenmiş sarımsak
1 tutam ince kıyılmış maydanoz
1 tatlı kaşığı köfte baharatı(Köfte baharatı yoksa kimyon, kekik, karabiber, yenibahar ekleyebilirsiniz)
Tuz
2 tane patates
5-6 tane yeşil biber
Yapılışı:
1. Kıymayı derin bir kaba alın, rendeleyip suyunu sıktığınız soğanı, yumurtayı ve diğer malzemeleri ekleyip iyice yoğurun, buzdolabında dinlenmeye bırakın. Eklediğiniz süt ve sıvı yağ sayesinde daha yumuşak köfteler elde edeceksiniz.
2. Pataeslerin kabuklarını soyun. Ben evdeki küçük dondurma kepçesi ile patateslerden küçük toplar çıkardım. Siz isterseniz iri kare şeklinde doğrayabilirsiniz. Tuz, biberiye ve kırmızı biber ile karıştırıp yağda hafifçe kızartın.
3. Biberleri de boylarına göre iki yada üçe bölün.
4. Dinlenmiş köfteyi dolaptan çıkarıp, ceviz büyüklüğünde toplar yapın.
5. Şiş çubuklarına 1 köfte, 1 patates, 1 köfte, 1 biber, 1 köfte, 1 patates olacak şekilde dizin.
6. Elde ettiğiniz şişleri yağlı kağıt serdiğiniz tepsinize dizin. 200Cde köfteler kızarana kadar pişirin. Pilavla servis edin.

2 yorum:

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL OLMUŞLAR ELLERİNE SAĞLIK SUNUM ÇOK ŞIK

atesböcegi dedi ki...

Blogunu tesadüf fark ettim ve bir hemserin olarak merhaba demek istedim. Ne hos bir blogun ve tariflerin var. Bir daldim az önce cikamadim. Kutlarim cok basarili. Hele meshur kirma böregimizi, bükmemizi görünce vede ES-ES pastani görünce gurbette yasayan bir Eskisehirli olarak cok duygulandim.
Giris resmindeki sofrada gercekten bir PERi Sofrasi. Sanki isiklandirilmis tabaklar. Gercekten cok güzel.
Bundan sonra insallah bol bol paylasimlarda bulunuruz hemserim.
Sevgilerimi gönderiyorum...