PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

4 Mayıs 2009 Pazartesi

Muzlu Pasta


Bu sene bahar yorgunluğunu en çok hissedenlerden biriyim herhalde, hiçbirşey yapmaya kuvvetim yok gibi, uyuşuk bir haldeyim son zamanlarda. İşten gelince bişeyler atıştırıp yatmak istiyorum hemen. Ama karar verdim, bu durumdan kurtulmam lazım, zira kendimden ben bile sıkıldım.

Ne kadar halsiz olursam olayım, bu durum ailemden hiçkimsenin doğum gününde pasta yapmama engel değildir. Yukarıda kayınvalidemin doğum günü için yaptığım pasta var. Gerçi pandispanya ve dolgu kreması hazır olduğu için yapımı da çok pratikti, sonuçta amaç yarım elma gönül alma:))

Malzemeler:
1 adet hazır pasta keki
Arasına;
Muzlu süt (ıslatmak için)
1 paket muzlu cremo'le
1 su bardağı damla çikolata
Kaplama kreması;
2 adet (160 gr ) çikolata
1 kutu sıvı krema (200 ml)
1 paket krema sertleştirici
Yapılışı:
İlk kat pasta kekini yerleştirip muzlu sütle hafif hafif ıslatın. Paket üzerindeki tarife göre ara kremasını hazırlayın. Kekin üzerine dökün, damla çikolatsını yayın. Dilerseniz muz dilinmleri de ekleyebilirsiniz. Daha sonra ikinci katı kapatın.
Diğer tarafta kaplama kremasını hazırlayın. Çikolataları benmari usulü eritin ve sıvı krema ile 7-8 dakika çırpın. Krema sertleştiriciyi ekleyip 5 dakika daha çırpın ve 5 dakika buzdolabında bekletin. Çıkardıktan sonra pastanızın üzerini ve yanlarını bu krema ile kaplayın.
Ben şeker hamuru ile süslemek istedim. Siz şeker hamuru kullanmayacaksınız beyaz çikolata rendesi ve muz dilimleri ile de süsleyebilirsiniz. Bu kolay pasta ile sevdiklerinizin yüzündeki gülümsemeyi çoğaltabilirsiniz:))

Hiç yorum yok: