PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

7 Ocak 2010 Perşembe

Yalancı Su böreği

Su böreği gerçekten oldukça zahmetli bir börek. Tek başına yapması da epey yorucu. Bu yüzden küçükken anneme yardım ederdik börek yaparken, bizim evde sık sık yapılırdı hala da en azından bayramlarda mutlaka yapar annecim mis gibi su böreğini.
Hamurunu yoğurup, bezelere ayırıp, tek tek açtığınız yufkaları hafif kurutmanız ve daha sonra da kaynar su dolu tencereye atıp daha da inceltmeniz ve bu işlemi yaparken mümkünse yufkaları yırtmadan çıkarmanız makbuldur. Sıcak sudan çıkarttığınız yufkaları sonra soğuk suya atıp kendine getirmeniz:), fazla suyunu temiz bir bez ile almanız ve tepsiye dizmeniz gerekiyor. Her yufka için bu işlem yapılıp araları tereyağı ile yağlanıyor.
Bu zahmetli işlemlerden dolayı yalancı su böreğini duyunca dikkatimi cezbetti. Tabi ki anneminki kadar süper olmasa da, dışarıda satılan su böreklerini kesinlikle aratmayacak bir börek oldu. Kesinlikle deneyin, hem çok pratik hem de lezzetli bir tarif.
Malzemeler:
3 adet yufka
1 paket kelebek makarna
1 kalıp beyaz peynir
1/2 demet dereotu veya maydanoz
1 yemek kaşığı tereyağı
Tuz, karabiber
Sosu için;
3 adet yumurta
1 çay bardağı zeytinyağı
2 su bardağı süt
Tuz
Yapılışı:
1. Makarnaları tuzlu suda haşlayın.
2. Ilıkken tereyağ, ezilmiş beyaz peynir ve dereotu ile karıştırın. İsteğe göre karabiberi ilave edin.
3. Diğer tarafta sosu hazırlayın. 3 yumurta, zeytinyağı ve süt karıştırın. Biraz da tuz ilave edin.
4. Yağlanmış fırın tepsisine bir tane yufkayı serin. Kenarları dışına taşarsa kopartmayın.
5. Makarnanın yarısını yufkanın üzerine dökün. Sosun bir kısmını da makarnanın üzerine gezdirin.
6. Bir tane daha yufka serin. Üzerine makarnanın kalanını yayın. Yine sos döküp kenardan sarkan yufkaları makarnanın üzerine doğru kapatın.
7. Son yufkayı da serip üzerini düzeltin. Kalan sos az kaldıysa biraz daha süt ve yağ ekleyebilirsiniz. Yufkanın üzerine sürüp 200 C de kızarana kadar pişirin.
Hamiş:
Benim için su böreği demek kıymalı demektir, kıymalısının da çok güzel olacağına eminim, en kısa zamanda kıymalısını da denemek istiyorum. Soğanı ve kıymayı kavurup maydanoz ekleyerek iç malzemesini hazırlayabilirsiniz.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Yıllar önce ben de denemiştim bu böreği. Hatırlıyorum da yiyen herkes tarifini istemişti. İyi ki hatırlattın Peri'ciğim, ellerine sağlık.

Gaye dedi ki...

Halam yapardı, çok güzel olur. Ellerinize sağlık..

peri dedi ki...

Sağol gülaycım, bazen çok beğendiğimiz tarifleri bile unutabiliyoruz. Hatırlatmış olmama sevindim. Öpüyorum canım..

Gayecim,ziyaretin için teşekkür ederim, iade-i ziyaretim yakındır:)
Sevgiler..