PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

22 Ekim 2008 Çarşamba

Hurmalı Unsuz Kurabiye
















Bazen teknolojiden nefret ediyorum. Bizi ne hale getirdiğini gördükçe resmen sinirleniyorum, özellikle buna izin veren insanlardan uzaklaşma isteği duyuyorum. Hertürlü iletişim için msn, sms gibi duygusuz, sembollü sanallıkları kullanıyoruz artık. Bayram kutluyoruz güya, herkese uyacak kalıp bir mesajı rehberdekilerin tümüne göndererek. Benim için özel mesaj yazmaya bile üşenmişsin, nerede kalmış aramak. Böyle kutlayacaksan hiç kutlama daha iyi benim bayramımı, kandilimi. Eskiden telefonla bile kutlamak ayıptı hatta, dedem bayramlarda telefon edenlere, göz göze gelmedikten sonra bayramlaşma olmaz, diye kızardı. Ama artık hızlanan hayata ayak uydurmak adına yüzyüze görüşmeler olabildiğine azaltıldı, hatta artık telefonla konuşmak bile zor geliyor demekki. İnsanlar özel günlerinin davetlerini bile msn ile yapar oldular. Sonuçta davet edilmişsin ama ne karşındakinin sesindeki coşkuyu duymuşsun, ne o özel günde seni gerçekten yanında istediğini hissetmişsin, ne de 'zor günlerimde hep yanımdaydın, mutlu günümde de benimle ol, çünkü dostumsun' mesajını almışsın. Çünkü bunları harfler değil, sesler iletebilir. Ama dediğim gibi sonuçta davet edildin, çağrılmadığın diye sana ayıp olmadı, gitmezsen o da senin ayıbın.

Neyse... Anlaşıldığı gibi bu konuda biraz dertliyim, kafamı dağıtmak için herzaman yaptığım gibi canım mutfağıma koştum. Tatlı birşeyler yapıp mutluluk hormonu salgılamak istedim sanırım. Gerçekten çok kolay ve lezzetli bir kurabiye, kahvenin yanında süper oldu:))
Hurmalı Unsuz Kurabiye

Malzemeler:

2 adet yumurtanın beyazı

Yarım su bardağı toz şeker

1,5 su bardağı hindistan cevizi

1,5 su bardağı küçük küçük doğranmış hurma

1 su bardağı ceviz

Yapılışı:

Yumurta beyazı ve şekeri homojen bir karışım olana kadar çırpın, diğer malzemeleri de ekleyerek karıştırın. Ceviz büyüklüğünde toplar yapmak için yapışkan bir kıvamı olsa da, şekil vermek çok da zor değil. 180 C'de 20 dakika kadar pişirin, çabuk kızaran bir kurabiye, dikkatli olun:)

Hiç yorum yok: