PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

19 Ağustos 2009 Çarşamba

Etimekli Patlıcan Salatası

Bu salatayı çok sevdiğimiz arkadaşımız Kıvanç'ı askere uğurlamadan önce bizim evde toplandığımız akşam yapmıştım. Oldukça aceleye gelmesine rağmen sofrada en çok beğenilenlerdendi. Süslemesine çok özen gösteremediğim için yayınlamayı düşünmemiştim aslında ama daha sonra fotoğrafını değiştiririm diyerek bu güzel tarifin ramazan öncesi arşivimde bulunmasına karar verdim. Ben ilk olarak Portakal Ağacı'nda görmüştüm bu salatayı. Oradaki tarifte közlenmiş patlıcan kullanılmıştı. Eşim közlenmiş patlıcandan çok hoşlanmadığı için Sevgili Gülay'ın tarifindeki gibi kızarmış patlıcan kullandım. Kısaca hem gün sofralarına, hem de akşam yemeğinde davet sofralarına, iftarlara yakışacak lezzetli bir salata.
Malzemeler:
1 paket sade tuzsuz etimek ( Servis tabağı dolduğu için 1 paketin 3-4 tanesini kullanmadım.)
3 adet patlıcan
250-300 gr süzme yoğurt
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı zeytinyağı
3 adet domates
1 yemek kaşığı elma sirkesi
1 çay kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı nane
2 adet közlenmiş biber
Tuz
Yapılışı:
1. Küp küp doğrayıp tuzlu suda beklettiğiniz patlıcanları kızgın yağda kızartın. Kızartmadan hoşlanmıyorsanız közleyip blenderdan geçirin.
2. Etimekleri de küp küp, patlıcanlarla aynı boyutta kırın. 1 paket fazla gelebilir. Tabağınızın tabanını kaplayacak şekilde yerleştirin
3. Kızaran patlıcanları da etimeklerin üzerine yayın.
4. Diğer tarafta 1 yemek kaşığı zeytinyağında rendelenmiş domatesleri kavurun. İnce ince doğradığınız 1 diş sarmısağı , sirkeyi, şekeri, naneyi ve tuzu ekleyin.
5. Servise etmeye yakın sosu patlıcanların üzerine dökün. Çok erken dökerseniz etimekler çok yumuşayacağı için serviste görüntü çirkinliği oluşturabilir.
6. 1 diş sarımsağı biraz tuzla dövüp yoğurdu karıştırın.
Yine servis etmeden hemen önce yoğurdu salatanın üzerine dökün. Ben yoğurdu salatanın üzerini kaplayacak kadar çok yapmadım. Ama daha şık olması için yoğurt miktarını arttırabilirsiniz.
7. İnce ince kestiğiniz közlenmiş biberler ile salatanın üzerini süsleyin.

1 yorum:

gülay dedi ki...

canım ellerine sağlık.. tarifimi deneyip beğenmene çok sevindim..benimde çok severek yediğim görüntüsü de çok şık bir salata..
sevgiler....