PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

12 Mart 2009 Perşembe

Fırın Makarna

Makarnayı çoğunlukla herkes çocukluğundan beri çok sever. Ben de makarnayı bayıla bayıla yiyenlerdenim. Haftanın sonuna doğru, yemek stoğum tükendiği zaman benim için en kolay, doyurucu ve lezzetli alternatif. Farklı soslar eşliğinde farklı makarna çeşitlerini denemeyi de çok seviyorum. Fırın makarna çeşitleri de buna dahil. Geçen akşam epeydir beşamel soslu fırın makarna yapmadığımı farkettim, değişiklik yapıp fesleğen de ekledim bu sefer. Yaa bu fesleğen nasıl bir baharat ki, eklendiği herşeyin lezzetine lezzet katıyor. Kesinlikle tavsiye edilir:))

Malzemeler:

1/2 paket fırın makarna( Ben Pastavilla Mezzanelli kullandım)

Beşamel Sos İçin;

3 çorba kaşığı un

100 gr tereyağı yada margarin

1/2 litre süt

1 tatlı kaşığı tuz

1 çay kaşığı karabiber

1 tatlı kaşığı fesleğen

1 su bardağı kaşar peyniri rendesi

Yapılışı:

Seçtiğiniz makarnayı bir tencerede tuz ilave edip haşlayın. Benim fırın kabım büyük olmadığı için 1/2 paket makarna kullandım. Daha büyük kaplar için ölçüyü iki katına çıkarabilirsiniz. Makarna çeşiti olarak spagetti yada diğer türlerden istediğinizi kullanabilirsiniz. Ben uzun ve içi boş bir şekli olan mezzanelli kullandım.

Makarna haşlanırken diğer tarafta beşamel sosu hazırlamaya başlayın. Tereyağını eritip unu kokusu çıkana kadar kavurun. Yavaş yavaş sütü ekleyin, topak oluşmayacak şekilde karıştırın. Krema kıvamına gelince tuzu, karabiberi ve fesleğeni ekleyin.

Haşlanan makarnayı süzün ve yarısını sıvı yağ ile hafifçe yağladığınız fırın kabına boşaltın. Beşamel sosun da yarısını ekleyip, iyice karıştırın. İsteğe göre arasına soğan ve salça ile kavrulmuş kıyma da ekleyebilirsiniz, ben sade yaptım. Makarnanın kalan yarısını ve beşamel sosun tamamını döküp karıştırın. Yüzeyini kaşığın tersi ile düzleyip, kaşar peyniri rendesi ile kaplayın. 200C de üzeri kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok: