PERİ SOFRASI

PERİ SOFRASI

15 Temmuz 2009 Çarşamba

Fırında Yayın Balığı


Yayın balığı en büyük tatlı su balıklarından, pulsuz, beyaz etli, zamanında avlanmışsa oldukça lezzetli bir balıktır. Sakarya Nehri'nin uzantıları Eskişehir çevresinde bolca olunca, bu balık da Sakarya Nehri'nin vazgeçilmezlerinden olunca, bahar aylarında sık sık yeme fırsatı buluyoruz. Ben buzlukta sakladığım için bu mevsimde yapabiliyorum, yoksa yaz aylarında pek bulunamıyor sevgili yayın:) Aslında tavası da çok lezzetli oluyor ama ben hafif olsun diye fırında yaptım, tadı yine çok güzeldi.
Malzemeler:
Yarım kilo yayın balığı( fileto yada kemikli parça)
2 adet soğan
Yarım demet dereotu
Bir tutam maydanoz
4-5 diş sarımsak
Her parça için bir tatlı kaşığı zeytinyağı
Tuz
Yapılışı:
Balık parçalarını yıkayıp tuzladıktan sonra yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirin. Maydanoz ve dereotunu ince ince kıyın. Ezilmiş sarımsakları ve zeytinyağını da ilave edip karıştırın. Oluşan sosu balıkların üzerine ürün. En üste halka halka doğradığınız soğanları yerleştirin. 180Cde kızarana kadar pişirin. Fazla fırında tutup kurutmayın, yumuşak hali daha lezzetli;))

2 yorum:

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. çok nefis görünüyor.. ben her mevsim balığa hayır demem:)
sevgilerle..

Unknown dedi ki...

Merhaba Peri sofrası. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Bugünlerde blogumla pek ilgilenemediğim için yorumunuza geç cevap yazıyorum kusura bakmayın. Buluşma fikri çok güzel, başka eskişehirli blogcu var mı bilmiyorum ama birgün buluşup tanışmayı çok isterim. Görüşmek üzere, sevgiler..